Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 685 ggr
ozzybozzysmatte
2016-10-06 19:41

Få katten att gå upp i vikt

Hej! Vi har en hittekatt hemma som vi har haft i ca 1,5 år nu. Han är väldigt smal. När vi fick hem honom var det förståeligt eftersom omständigheterna han har haft (orkar inte gå in på det just nu) men vi har lixom aldrig fått upp honom i vikt riktigt, jag tycker han blev lite större i början men sedan stannade det av. Vi har avmaskat honom så det är uteslutet, och vi kommer att ta honom till veterinären om det inte blir bättre förstås men vill testa om det går att lösa själva först. Han får just nu Royal Canin dental care torrfoder och mjau blötmat. Han äter det mesta så jag tänkte om det finns något man kan ge honom för att hjälpa honom att lägga på sig? Hans allmäntillstånd är bra, han är en pigg och glad katt :) Nån som har tips? :)

Annons:
_Fisken
2016-10-06 19:45
#1

Jag är novis på sånt här men om katten är pigg o kry så kanske han äter det han ska o inge mer. Han är nog kanske mer hälsosam ur den aspekten än de andra rundare katterna?

[Toretto]
2016-10-06 19:47
#2

Först och främst tycker jag du ska ta bort torr fodret helt och bara låta honom äta mjau. Sen låter det som att något verkligen är fel så jag tycker du ska ta honom till veterinären för en grundlig undersökning för det är inte normalt för en katt att vara så smal som du beskriver som ändå äter.

Em_
2016-10-06 19:51
#3

En katt i optimalt hull är ofta slankare än många tror :) Om han äter som han ska hade jag inte oroat mig. Passa på att fråga veterinären nästa gång han vaccineras.


Upp till toppen
Annons: