00 - Allmänt kattprat

Zooplus - Aldrig igen

2016-10-04 12:02 #0 av: Devya

Jag är så himla  besviken just nu. Jag beställde ett par produkter från zooplus eftersom jag har hört bra saker om det men aldrig i livet jag köper något därifrån igen.

Jag köpte två stycken spray flaskor för loppor. Ena var öppen så alla andra produkter var helt genomvåta av medlet. Jag vågar ju inte ge applaws fodret nu då hela den påsen var genomdränkt?! Eller hur skulle ni göra? Katträdet saknade även skruvar så jag kan inte ens skruva ihop eländet. 

Alltså jag är så arg  och besviken! Jag får förstås tillbaka pengarna för ena sprayflaskan som gick sönder och för maten jag inte vågar ge till min katt. Katträdet skulle jag få rabatt på men det är ju först nu jag märkte att skruvarna saknades. Alltså så här besviken har jag aldrig blivit tidigare. 

Är det någon annan som har lyckats få en sådan här misslyckad beställning tidigare?

Kan ju också tillägga att jag fick spendera mycket tid på att städa upp här hemma pga medlet som var överallt i lådan och på produkterna. Jättekul. 

Anmäl
2016-10-04 12:11 #1 av: Wellcraft

Så blev det för mig också sist jag beställde, en schampooflaska hade gått sönder och läckt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Anmäl
2016-10-04 12:13 #2 av: Fridaaaa

Rekommenderar att kontakta zooplus samt de som levererar paketet till dig.

Aldrig haft problem med zooplus, däremot postnord.

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-04 12:16 #3 av: Wony

Jag har aldrig haft problem med Zooplus, vissst har någon produkt varit lite stött eller så, men det har aldrig varit problem att reklamera. Ibland händer det att det råkar bli lite dåligt packat eller att posthanteringen är ovanligt hårdhänt. Just hanteringen av posten brukar kunna vara dålig, flertalet gånger har ytterkartonger sett så misshandlade ut att jag undrat om allt inuti skulle vara trasigt, men icke!

Och då beställer jag från zooplus 6-10 gånger om året, både tåliga och sköra saker.


Anmäl
2016-10-04 12:36 #4 av: tlover

Har du kontaktat zooplus? Du är ju inte skyldig att betala för de förstörda produkterna tex. Men det kan vara så att du behöver visa foto på det och paketet

Oftast tycker jag själv att det snarare är posten än webbutikerna i sig. Även jag har råkat illa ut med en sprängd tepåse en gång då jag skickade (såklart ersattes kunden och jag skaffade med "postensäkra" påsar) så jga vet inte riktigt om jag kan säga mycket gott om postens hantering

Flyttstängt i butiken

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2016-10-04 12:49 #5 av: Devya

Jag ska få pengarna tillbaka för maten och ena sprayflaskan men det med katträdet märkte jag ju efteråt. 

Det var dock otroligt dåligt packat. Det var inne i en väldigt stor låda och sakerna kunde lätt knuffas runtomkring i lådan.

Jag tvivlar att det här var postens fel. Ena sidan av lådan var totalt genomdränkt av medlet. Då jag tittade in i lådan förstod jag ju varför det hade gått sönder. Visst kan posten vara lite hårdhänt men den här packningen är oförlåtlig.

Anmäl
2016-10-04 12:55 #6 av: Hera

Fodret ligger ju i plast. Menar du att medlet gått igenom plasten också?

Anmäl
2016-10-04 12:57 #7 av: Devya

#6 Kan det inte ha gått igenom plasten då medlet kan ha legat där i ett par dagar? Vet inte riktigt hur jag ska göra med den delen faktiskt. Känns inte som om jag riktigt vågar.

Anmäl
2016-10-04 13:10 #8 av: Hera

Man ser om fodret blivit blött. Det sväller då. Har det inte gjort det kan du ge fodret utan problem. 

Anmäl
2016-10-04 13:51 #9 av: Devya

#8 Fodret känns fuktigt/flottigt men kanske det ska kännas så?

Anmäl
2016-10-04 14:21 #10 av: Isvind

De har glömt skruvar varje gång jag beställt. En gång en hel del.
Aldrig mer zooplus. Man får vad man betalar för...

Anmäl
2016-10-04 14:28 #11 av: Hera

#9 Ja lite så brukar torrfoder vara. Du ser som sagt om det sugit upp vätska.

#10 Jag har fått alla skruvar och precis det jag betalat för var gång. En gång var en kattlåda sönder då skickade dom genast en ny och jag behövde inte returnera den som var sönder. 

Anmäl
2016-10-04 14:56 #12 av: Devya

#10 Lyckligtvis så får jag ju pengarna tillbaka för maten och den söndriga flaskan vilket jag tycker är bra. Jag behöver inte heller skicka tillbaka dessa produkter vilket är skönt för mig som konsument.  Så det finns ju faktiskt något positivt att säga om zooplus angående det. Kundservicen var dessutom väldigt bra, trots att jag är besviken på beställningen.

#11 Jag förväntar mig dock inte att fodret skulle vara totalt genomdränkt heller men det kan kanske ha blivit påverkat litegrann? Och även om det är lite så är ju inte det bra för katten kan jag tro. Vill inte att hon ska få en allvarlig reaktion eller eplilepsi anfall (vilket kan faktiskt  hända med t.ex. frontline efter vad veterinären berättade). 

Nja, ja är alltför osäker och vågar nog inte ge fodret till henne. Hellre slänger jag bort det än riskerar hennes hälsa och jobbiga veterinärbesök. Mitt hjärta tillåter inte mig att ta den där risken. =/ Kanske jag är fjantig men hon är verkligen min lilla älskling och jag vill bara hennes bästa.

Anmäl
2016-10-04 15:17 #13 av: Hera

Ja du gör ju som du vill. Jag hade gett fodret om det inte sugit upp vätska. Det har ju legat skyddat i sin förpackning.

Anmäl
2016-10-04 15:19 #14 av: [Toretto]

Jag har handlat från zooplus under flera år och gör ungefär en beställning i månaden. Jag har varit missnöjd några få gånger och fått hem trasiga varor men har alltid blivit ersatt för det och tror att det även varit postnords fel ett par gånger. Under ett år har jag beställt två stora klösträd och tre större klösstammar och det var en gång det saknades en skruv till ett av dom större klösträden men det ordnade vi på ett annat sätt då zooplus inte hade några reserv skruvar till trädet men var villig att betala om vi skulle köpt skruven själv. Även om det blivit fel några gånger så är jag väldigt nöjd med zooplus och tycker att dom är toppen!

Anmäl
2016-10-04 15:33 #15 av: burmamys

Jag har handlat en del från Zooplus och inte blivit besviken. Allt har kommit fram i gott skick, har aldrig varit med om att någon skruv eller så har saknats. Dessutom snabb leverans och bra pris.

Anmäl
2016-10-04 15:35 #16 av: annzoo

Skruvar till klösträd är lätta att införskaffa på tex clas ohlsson.

Jag köper inte från zooplus av anledningen att det är för mycket strul. Då betalar jag hellre lite mer och vet att det är helt då de kommer fram.

Anmäl
2016-10-04 16:16 #17 av: Devya

#13 Grejen är ju att jag kan omöjligt veta om fodret har fått något av medlet på sig eller. Även om det skulle bara varit litegrann så kan det ju vara farligt för kissen. Det är liksom därför jag tvekar även om min hjärna säger att påsen borde vara skydd nog. 

#14 Jag har hört från många att de tycker om zooplus. Jag har bara beställt en gång därifrån och det blev ju tyvärr inte ett särskilt bra första intryck. Skulle du ha beställt flera gånger från ett ställe om du skulle första gången fått ett sådant paket som jag fick?

#15 Snabb leverans kan jag åtminstone hålla med om även om paketet var en väldigt stor besvikelse.:)

#16 Jo, min sambo ska skaffa skruvarna men känns som om jag måste betala lite mera än vad som var meningen då. Men det är väl en struntsumma det handlar om.

Mat kan jag tänka mig att köpa från zooplus i fortsättningen men kanske inte flaskor. Katträd  kanske jag eventuellt köper därifrån om det endast är skruvar som saknas för de kan ju lätt införskaffas ändå.

Jag är bara lite ledsen och besviken över att paketet var en sådan katastrof. Jag hade verkligen sett fram emot den här leveransen. Nu råkade jag vara sjukskriven så jag kunde ta emot paketet men det lär jag knappast vara nästa gång. Hur gör man då paketet levereras till dörren? Kan man hämta det sen från posten om man inte är hemma? För ingen slipper in genom porten om man inte har en elektronisk nyckel.

Anmäl
2016-10-04 16:39 #18 av: [Toretto]

Jag förstår att du är jätte frustrerad när du har gjort en efterlängtad beställning och allting kommer och en del är förstört du har all rätt att känna så men jag hoppas endå att du kommer ge dom en chans till. Om jag har förståt det rätt så bor du inte Sverige? Jag bor i en port där en person har samma efter namn som mig så det händer tyvärr att posten går till fel dörr och sen åker iväg så är man inte hemma så får man hämta ut paketet på närmaste utlämningsställe.

Anmäl
2016-10-04 16:46 #19 av: Devya

#18 Jag förstår ju att misstag händer och kanske det var en ny person som hade satt ihop paketet och därmed blev det såhär. Det är bara tråkigt att det skulle hända just nu då jag hade så jättehöga förväntningar. Riktigt typiskt liksom.

Jag kan tänka mig att ge dem en chans till för nu har jag ju även lyckats lugna ner mig.  Maten kan jag som sagt tänka mig att beställa därifrån men jag lär nog avstå från flaskor och dylikt. Vill inte spendera tid på att eventuellt torka upp sådant elände samt försöka få de andra produkterna rengjorda. :) Fick ju nu spendera tid på att försöka torka av det mesta av medlet från katträdet och ställa ut det så det fick torka. Inte särskilt kul men vad gör man.

Jag bor i ett annat land, jepp. Inte så farligt sen om jag måste hämta upp paketet någon annanstans. Det har jag alltså inget emot! :)

Anmäl
2016-10-05 09:15 #20 av: Fridaaaa

#5 Så dåligt paketerat har jag aldrig fått det av dem. Vilke otur.
Hoppas att det ordnar sig. Du har haft otur.

#19 Förstår din reaktion, hade jag med fått, om det vore första gången jag köpt från ett ställe.
Hoppas det ordnar sig :)

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-05 11:15 #21 av: Hime

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23649336.ab

Inte konstigt om saker går sönder.. 

Anmäl
2016-10-05 12:28 #22 av: Devya

#20 Nåja, sådant händer.

#21 Ja, men paketet var också otroligt dåligt packat. Även om paketet skulle tagits hand om varsamt så skulle nog en av de där sprayflaskorna gått sönder ändå. Man kan ju inte bara slänga in ett par produkter i en jättestor låda på det där viset och förvänta sig att alla produkter hålls kvar på en och samma plats. De lär knuffas runtomkring och gå sönder om man packar dem på det där sättet.

Folk vet också att posten är inte den bästa så då borde man väl anstränga sig att packa produkterna åtminstone liiiite bättre.

Anmäl
2016-10-05 12:36 #23 av: burmamys

#22 Håller med om att ditt paket var riktigt dåligt paketerat, när jag beställt har saker legat tätt packade och inte så att de kan åka omkring fritt och slå emot varandra sådär. Jag tror som någon annan skrev att du haft otur. Men förstår att det känns jobbigt!

När jag inte är hemma har de ställt paketet utanför min dörr, inne i trapphuset. Tror det ska vara möjligt att lämna kod om det finns sådan. Annars är postens utlämningsställen ett alternativ.

Anmäl
2016-10-06 00:10 #24 av: Itchy

har beställt saker från zooplus ett antal ggr, och bara haft problem en gång, vilket höll på att kosta mej en dyr bur då zooplus skrivit fel namn på adresslappen -_-

som tur så förstod budbilskillen detta, och jag fick min bur ändå, men när jag påpekade detta fel för zooplus fick jag ingen ursäkt, bara en "check på 20% billigare på nästa beställning"

You can't spell Bitchy without Itchy

Anmäl
2016-10-07 17:59 #25 av: aloizias

Har dålig erfarenhet av zooplus ofta trasigt och fattas delar. Handlar foder i butik och övrigt på www.kattkompaniet.nu

Anmäl
2016-10-07 20:09 #26 av: Mudidalen

Både jag och syster har haft stora problem med zooplus så aldrig mer. Även Animail har krånglat för mig så jag beställer ifrån bitiba nu för tiden, billigare och bra 

Anmäl
2016-10-07 20:16 #27 av: Fridaaaa

#26 Nja billigare och billigare, olika plus dyrare frakt. Men de är också bra :)

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-08 00:13 #28 av: PuffBuck

Jag beställde ifrån Zooplus för några timmar sedan. Hoppas att det går bra!Tyst

Om Postnord: http://politik.ifokus.se/discussions/57f6782f8e0e742298000d7c-postnord-fiffel-bag

Tror dock inte Postnord kör ut paketen? Eller hur funkar det? Jag kunde välja mellan två olika bolag när jag beställde med fri frakt.

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-10-08 00:55 #29 av: Hera

#28 Jo PostNord är ett av företagen som kör ut. Hoppas du valde den andra. Dom heter ju inte det när man väljer.

Anmäl
2016-10-08 02:04 #30 av: PuffBuck

Tog något som hette DPD. Kände inte igen varken det eller det andra.

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-10-08 06:20 #31 av: Devya

Okej, tycks som det ändå finns en hel del som har haft dåliga erfarenheter och en hel del som har haft bra erfarenheter här. Lite blandat alltså. :)

Anmäl
2016-10-08 08:37 #32 av: Wony

#30 När jag valt DPD brukar det vara Postnord som kör ut.


Anmäl
2016-10-08 10:21 #33 av: [helga21]

Det finns även zoofast som inte är så snabba som de säger men väl kör ut med Schenker tror jag det var senast. De har i princip all mat som finns på de andra sajterna men sanden har de annorlunda. Det tar cirka en vecka innan du får sakerna men Schenker ringer och kollar att du är hemma. Jag har testat dessa ett par gånger och är nöjd med både packningen och leveransen. Du kan välja om du vill ha det välpackat.

Anmäl
2016-10-08 10:30 #34 av: Hera

Zooplus skickar också med schenker om man väljer GLS. Alltså bestäms en tid för leverans.

DPD däremot innebär PostNord och då brukar det bli skit av det.

Anmäl
2016-10-08 10:36 #35 av: [helga21]

# 34 Jag har då aldrig haft möjlighet att välja något annat är PostNord här. Jag har skrivit och klagat till zooplus som skrev tillbaka att de hoppades att jag även i fortsättningen skulle använda mig av dem trots PostNord.

Anmäl
2016-10-08 10:43 #36 av: Hera

#35 Vet inte var du bor. Men här och på många ställen har man båda valen. Jag väljer alltid schenker efter första gången med PostNord. 

Anmäl
2016-10-08 13:41 #37 av: Fridaaaa

#34 När jag tar det alternativet måste jag hämta ut, de kör inte ut hit. Enbart postnord av de två alternativen. Trist nog eftersom postnprd inte sköter sitt.

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-08 13:46 #38 av: Hera

Ja det beror som sagt på var man bor. Eftersom dom kör till mig är det inga problem för mig att beställa från zooplus. Beställer all min kattsand från dom och får det in till lägenheten.  Perfekt när jag beställer 60 kg åt gången ;)

Anmäl
2016-10-08 13:50 #39 av: Fridaaaa

#38 Ja det är perfekt :)

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-10-08 17:14 #40 av: [helga21]

Nej det är enbart PostNord som gäller här också från zooplus.

Anmäl
2016-10-08 19:48 #41 av: PuffBuck

Fasen också! Håll tummarna för mig! Har viktiga grejor där!Förskräckt

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-10-09 12:58 #42 av: nevamisse

Vad trist!

Handlar mycket av zooplus och det har alltid gått bra. Senast köpte jag även lysrör till akvariet och det tyckte jag att de kunde ha packat lite bättre, men de var hela och fungerar.

De brukar alltid packa med massor av uppblåst plast runt varorna så de ligger still.

Postnord är däremot inte mycket att ha.

Anmäl
2016-10-09 13:37 #43 av: Wony

Jag minns ett par gånger då jag beställt från ett annat företag, och gång på gång fick trasiga varor pga usel packning, och ibland fick jag till med fel varor. När jag kontaktade företaget fick jag veta att de expanderat för snabbt så att de fått nyanställa en stor del folk på lagret, och att det därför blev fel ibland. Detta ordnade till sig några månader senare och allt var perfekt packat igen.

Kan det vara det som händer med zooplus ibland, att man helt enkelt har otur och råkar få en oerfaren som packar? Är ju inte en ursäkt men skulle kunna förklara det. 


Anmäl
2016-10-09 18:48 #44 av: Sandi92

Jag beställer ca en gång i månaden från zooplus och har varit nöjd alla gånger utom en och då fick jag ersättning för det, fast det egentligen var postnords fel. Kartongen var så mörbultad och intryckt att flera småburkar med mat hade ramlat ut.

Anmäl
2016-10-09 18:59 #45 av: [helga21]

Jag har aldrig haft några problem med packningen av varorna hos zooplus.

Anmäl
2016-11-08 07:21 #46 av: Devya

Suck, jag beställde kattmat därifrån  för två veckor sedan men har ännu inte fått något därifrån. Har fått bekräftelse på att det är på väg men det är allt. Jag tror jag ska leta efter någon annan websida där jag kan köpa kattmat ifrån.

Anmäl
2016-11-08 08:16 #47 av: tlover

#46 bekräftelse skickas automatiskt om man har webshop så det behöver inte betyda att det behandlats

Flyttstängt i butiken

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2016-11-08 09:00 #48 av: Wony

#47 Zooplus skickar normalt två bekräftelser, en för själva ordern och en när ordern levererats ut från deras lager. Om det är bekräftelse på att det är på väg bör det alltså vara bekräftelse nr 2 som #46 menar.


Anmäl
2016-11-08 09:05 #49 av: kattöga

Konstigt, jag har aldrig haft några problem med Zooplus och jag har handlat mycket därifrån. 

Kontakta Zooplus för att höra med dom var leveransen är och varför inget har hänt än? Ring kundtjänst - dom pratar engelska.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2016-11-08 10:46 #50 av: Marvel-lous

Jag hade bara strul med Zooplus.
Det var en miss i kommunikationen där de skickade enbart en bekräftelse på ordern, sen kom inget mer. Sen får jag ett mail att min order skickats tillbaka för att jag aldrig hämtat ut paketet; vilket var väldigt intressant då jag inte fått någon som helst information; vare sig i mail, sms eller post om att ett paket var på väg.
Så kunde de inte reda ut det efter flera mail fram och tillbaka. Sen säger det att det aldrig skickats något (vet inte huruvida det stämde) och att min order mao har betalats men sen har inget skett.
Det slutade iallafall med att jag bad om att få pengarna tillbaka och gjorde mina köp på annat håll - och i slutändan billigare också. 

Nu är det ju många företag som kan ha strul men det som gör att jag aldrig mer kommer välja Zooplus är deras urusla kund"service". Har haft problem med andra förut men har då aldrig haft en dålig kommunikation med deras support och de har alltid vänt en dålig situation till en bra - Zooplus gjorde inte detta.

Anmäl
2016-11-08 12:24 #51 av: Hera

Jag har blivit väldigt bra bemött av kundservice. Blir verkligen förvånad över vissas erfarenhet av dom.

Anmäl
2016-11-08 14:07 #52 av: Marvel-lous

#51 Antar att det helt enkelt beror på vem hos dem som har hand om ärendet; inte alla tänker på att de representerar ett företag när de jobbar.

Anmäl
2016-11-08 14:08 #53 av: Fridaaaa

Säger som #51.

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-08 15:51 #54 av: PuffBuck

Uppdatering: Det gick bra med mina paket! Var bra packade och inget var sönder. Beställde mer igår.

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-11-08 15:58 #55 av: Hera

#54 Så bra :)

Anmäl
2016-11-08 15:59 #56 av: Fridaaaa

#54 Härligt! :D

Är synd at de inte tar faktura ännu

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-08 16:15 #57 av: Carmarino

Har också bara bra erfarenhet av Zooplus. Beställde kattsand i början av förra veckan och paketet kom i fredags. Dessutom levererades det av en trevlig kille på Postnord - som ringde innan och kollade att jag var hemma.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2016-11-08 16:46 #58 av: [BlackHeartRebellion]

#46 Händer mig ibland också, mailar direkt efter några dagar om inget händer för ibland så "försvinner" paketet. 

Anmäl
2016-11-08 16:54 #59 av: Devya

Jag måste ta och ringa för nu lär jag ju inte få maten i tid så nu fick jag köpa något annat skit från en djurbutik då de inte hade kattovit eller hills. Jag är så otroligt besviken och trött på zooplus just nu att det får vara sista gången som jag beställer därifrån.

Och jag fick en bekräftelse på att paketet var på väg, precis som förra gången. Jag beställde maten på en måndag och fick bekfräftelsen på en onsdag  men inget har ju kommit. Jag fattar ingenting. Jag är bara arg för att nu kan jag inte fortsätta allergidieten utan måste bryta mitt i. FY F*N! =(

Anmäl
2016-11-08 17:08 #60 av: Devya

Ok så nu ringde jag dem och de tyckte det var konstigt att jag inte hade fått paketet ännu.  Hon kollade upp det och tydligen har mitt paket hamnat i en "parcel shop" och hon förstod inte varför det hamnat dit utan att jag fått någon lapp hem om detta. Hon var väldigt förvirrad över det här och sa att det borde inte ha fått hända.

Enda pluset med zooplus hittills har varit customer serivce, hittills har de alla varit trevliga och hjälpsamma.

Anmäl
2016-11-08 17:14 #61 av: Jaguar_

Det brukar ta runt 1-1½ vecka innan paketet når dig när du beställer så det gäller att planera och veta när gamla fodret tar slut och när det är dags att beställa hem nytt... Om detta görs är det inga problem att få hem sina grejer i tid. Samt räkna alltid med orderplocktid på 1 dag efter den dag du beställt (därav gör jag stora utsvängningen med 1½ veckas leveranstid.) Det brukar ju gå snabbare ca 1 vecka normalt. Sen ja, om man har postnord så levererar ju inte alltid dom. Jag väljer själv, GLS som då går med Schenker.  Dock är Schenker dåliga med att skicka hem lapparna att paketet är framme. Så man får hålla koll på tracking number och sedan på Schenkers hemsida när de anlänt och där få koden för att hämta ut.

Har aldrig haft problem med Zooplus. De är bäst tycker jag och vi beställer alla våra djurartiklar där ifrån. En glad varg och massor av glada gerbiler uppskattar deras varor Tummen upp

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Anmäl
2016-11-08 17:16 #62 av: Hera

#69 Låter åter igen som det är de som levererar som gjort fel. För jäkla tråkigt. 

Anmäl
2016-11-08 17:17 #63 av: Devya

#61 Nu tog det ju två veckor vilket är verkligen inte normalt. Dessutom står det att det ska ta bara ett par dagar och hon på kundtjänst höll med att det här skulle inte få hända.

Nu vet jag att jag helst borde beställa flera månader i förväg för att vara på säkra sidan men nästa gång måste jag bara beställa från ett annat ställe och se om jag har bättre tur där!:)

Anmäl
2016-11-08 17:19 #64 av: Devya

#62 Alltså jag har haft väldigt otur tyvärr. =/ Tråkigt då det börjar nu hända varje gång man beställer därifrån. Har annars inga problem med att beställa från andra websidor. Jag brukar gilla att köpa grejer online men nu skulle jag hellre föredra en normal fysisk butik men det finns tyvärr ingen som har det jag behöver.

Anmäl
2016-11-08 17:32 #65 av: Hera

Jag har precis gjort en beställning. Ska se hur lång tid det tar från och med dagen de har fått betalningen.

Anmäl
2016-11-08 17:33 #66 av: Devya

#65 Förhoppningsvis så får du inga problem med beställningen. Jag börjar snart tro på att jag är otursförföljd. =P

Anmäl
2016-11-08 20:22 #67 av: [BlackHeartRebellion]

Det är verkligen inte ovanligt att det händer, men jag kanske också är otursförföljd. Men många av mina zoopluspaket har "försvunnit". Beställer alltid i tid ifall att det blir problem och hör av mig fortare till dom om det verkar vara problem. 

Kan tillägga att oftast går det bra och jag får paketet inom en vecka.

Anmäl
2016-11-08 20:27 #68 av: Lubsan

Jag beställde natten mellan fre-lör, fick mejl i söndags att det va skickade och idag är paket i malmö enligt följenumret jag fick med, hoppas på att få det imorgon :) 

Anmäl
2016-11-08 21:21 #69 av: Jaguar_

#63 Ja, så är det ibland. Det ska inte vara så, men det händer. Ha själv jobbat i orderpack branschen så jag vet hur det går till och vad som kan hända. Det gäller att räkna in tiden och veta när ens mat tar slut och när nästa ska beställas i god tid för alla saker som kan hända på vägen innan paketet når dig. Glad Vi beställer alltid våran hundmat/gerbilmat 2-3 veckor innan den tar slut. Då är vi säkra på att vi kommer få allt i tid med allt som kan hända inräknat.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Anmäl
2016-11-08 21:28 #70 av: Fridaaaa

Rekommenderar bitiba också, tycker de fungerar toppen med :)

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-08 23:57 #71 av: nevamisse

#61 Oj det var länge. Jag brukar alltid få paketet på 3-5 dagar.

Anmäl
2016-11-11 16:05 #72 av: Hera

Idag fick jag mejl om att paketen är på g. Får se när dom kommer.

Anmäl
2016-11-12 02:33 #73 av: Lubsan

Fick vårt paket i onsdags, och vi beställde natten mellan fre-lör dvs helg. Snabb leverans och ingen var defekt. Supernöjd :) enda minuset va att jag fick hjälpa till att börs upp ett 23kg paket helt nyvaken, haha ;)

Anmäl
2016-11-12 02:50 #74 av: Hera

#73 Bor du högt upp? Och vilka levererade?

Jag har haft tur hittills att leveransgubben burit in till min hall trots att det inte ingår egentligen.  Mina paket väger alltid 31kg stycket och gränsen för vad dom egentligen bär in utan extra betalning är 30kg.

Har bara en halv trappa upp till mig, men 31kg otympligt paket klarar jag inte ens ett av och jag får alltid två 😁

Anmäl
2016-11-12 12:09 #75 av: Lubsan

#74 postnord. Vi bor på tredje våningen så är inte det lättaste, det va väldigt otympligt med så hade nog aldrig gått för en person att bära. :p

Anmäl
2016-11-12 23:47 #76 av: zickan

postnord är skit. De slänger runt på saker mellan vagnar in i bilarna. Rätt känt de blivit väldigt mycket sämre sista tiden. Klicka hellre i att gls skall leverera. De har ännu aldrig strulat för mig. Köper på zooplus en gång i månaden. 
Eller ja nån del har saknats ibland. Ibland har nått varit trasigt, oftast när det varit trasigt har även kartongerna varit halvt mosade. Dvs mer troligt posthanteringen. 
Varje gång jag hört av mig till zooplus och berättat. Samt ev skickat in bild. Så har jag fått reserv delar. Har det varit smådjurs hus som saknat nån del har de skickat ut helt nytt hus och inte velat att jag skickar åter den första delen osv. 

De har alltid bemött mig väl och försökt göra rätt. 

zickans.com 

Värd på RåttorExotiskadjur

Anmäl
2016-11-13 09:08 #77 av: Jaguar_

#71 Haha jag räknar alltid med 1 till 1½ veckas leverans för att vara säker på att jag får mina grejer i tid innan mina grejer hemma tar slut. Det kommer oftast inom 5 dagar och sen beror det på hur man får betala. Om man kan ta faktura går det ju snabbare. Om man måste överföra måste man räkna med 3 dagar innan det når dom osv. Skämtar

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Anmäl
2016-11-13 10:25 #78 av: TatsuOni

Nu har jag aldrig beställt därifrån, men vi har haft flera paket som har varit trasiga och som blivit försenade på vägen eller där adresslapparna har ramlat av. Det är postnord! Ibland tar det en vecka extra efter att paketet har blivit skickat innan det kommer fram. Senast så "försvann" ett paket och när min sambo hade ring posten så visade det sig att det fanns hos ombudet antingen utan lapp eller så hade de missat att skanna in det.

Fick även se när brevbäraren "rullade" in en stor kartong utanför min dörr där det stod "fragile" och "this side up" på kartongen... Paketet var till min sambo och som tur var så var innehållet helt tack vare b la dubbla kartonger.

Home is where the heart is

Värd för hår. Medarbetare på te.

Anmäl
2016-11-13 11:32 #79 av: Fridaaaa

#77 Faktura kan inte alla ta. Kan man bara om man beställt visst antal gånger inom viss tidsram. Vilket är lite trist

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-13 12:05 #80 av: Limberg

Aldrig haft problem. Dock brukar det ta nästan 2 veckor innan jag får paketet, bor i Norrland. 

Anmäl
2016-11-13 12:14 #81 av: Jaguar_

#79 Det är faktiskt skit kass! Jag hatar när jag inte kan ta faktura. Vet inte hur de räknar det dock. Ibland går det och ibland inte. Kvittar med tidsram verkar det som. Men i vilket fall får man räkna med det i leveranstiden att det inte går så är det löst Cool

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Anmäl
2016-11-13 12:18 #82 av: Limberg

#81 Håller med, faktura borde alltid vara möjligt så länge användaren inte har en tidigare obetald liggandes. Har alltid kunnat betala via faktura, förutom en gång. Är ju så smidigt! 

Anmäl
2016-11-13 12:29 #83 av: Fridaaaa

#81 Ja jag också, faktura både alla ha.  

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-13 12:35 #84 av: Jaguar_

#82 Ja, det tycker jag med. Mitt konto är alltid inställt på faktura. Ibland när man beställer står det med fet text längst upp 'Du vet väl att du kan ta detta via faktura? Gå in på inställningar eller välj i nästa fält blablabla' och så försöker man detta. Sidan vägrar antingen ladda eller får man fram att det går inte ta faktura just nu försök senare eller nått. Irriterande. Nu ska jag nog, vid nästa beställning, fråga zooplus om detta. Ja du Limberg, vi har hittat något dåligt med zooplus iaf! Cool Vi kräver fakturor!!! Haha. Men ja, jag tycker som du. Om man har fått t ex en påminnelse eller ligger en faktura och väntar redan så tycker jag att det kan vara ok att de helst vill ta det säkra. Fast då tycker jag det borde informeras om detta när man beställer typ 'du har en obetald räkning och därför fungerar inte faktura funktionen'.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Anmäl
2016-11-13 13:22 #85 av: Hera

Jag har aldrig haft valet faktura.

Anmäl
2016-11-13 21:02 #86 av: Limberg

#84 Precis! =)

Anmäl
2016-11-14 17:07 #87 av: Katthemsmatten

Beställer inte av zooplus eftersom det inte går att välja att de ska leverera vid dörren om jag inte är hemma. Och vem sjutton är hemma mitt på dagen när Postnord kör? Har haft långa duster med dem. Problemet är att zooplus, som räknas som kunden, inte har alternativet att Postnord får ställa vid dörren. Ergo, istället för att få allt levererat till min lägenhet så tvingas jag köra till en postterminal ca 3 mil bort (närmsta zoobutik ligger 2 km bort!) och måste ändå bära upp allt själv. 

Handlar numera via Arken om jag inte köper direkt i butik. De har valet att få leverans utan att jag finns hemma. Då blir det plötsligt någon vits med att handla över nätet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2016-11-14 17:09 #88 av: Fridaaaa

#87 Vet de som skrivit lapp och skrivit under att det är OK att de gör det. Vilket de godkänt, om man meddelat innan.

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-14 17:14 #89 av: PuffBuck

#87 Vi kör med Schenker denna gången och vi fick sms om att ringa dem. De ska komma hit imorgon. Det står när man väljer att de lämnar vid första dörr, så bor du i lägenhet hamnar det vid portenGlad

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-11-14 17:15 #90 av: Fridaaaa

#89 Är synd att de inte kör ut överallt :( 

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-14 17:17 #91 av: Katthemsmatten

#88 De bryr sig inte ens om att gå in i porten, så någon lapp skulle inte hjälpa. Fick ett meddelande att man sökt mig. Det hade de heller inte. Jag hade inte något missat samtal den dagen. Slött och slappt, missköter sitt jobb och klarar sig trots det. Använder Postnord så litet det bara går eftersom servicen är obefintlig.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2016-11-14 17:18 #92 av: Fridaaaa

#91 Aa vad trist :( 
Nej det har de sagt till mig med, att man inte varit hemma, trots att man varit det. Ord mot ord :(  Postnord ringer inte ens :/ 

Ja vi har inte mycket till val här ute om vi ska ha hemleverans :(

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-14 17:20 #93 av: PuffBuck

#90 Vad avgör det? Området i sig eller om man bor mitt ute i ingenstans?

Kör inte zooplus.dk fram till dörren? Det är vad jag har hört.

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-11-14 17:20 #94 av: [helga21]

# 88 Innan det blev PostNord gick detta bra. Jag bor i egen villa och har en altan med tak över där de kan ställa sakerna. Men nu  går det inte alls. Jag har stöttat min panna blodig med detta. De ville bl.a en kopia på ett personbevis. KOPIA vem f-n vill han en kopia på ett personbevis? Detta fick jag på ett handskrivet papper från PostNord.

Anmäl
2016-11-14 17:28 #95 av: Fridaaaa

#93 Ingen aning faktiskt. 
Postnord gör,  oavsett om det är .se eller .dk men postnord bara strular så får nästan alltid hämta ut. Schenker kör ej ut till oss.

#94 OK ja jag vet inte hur länge sedan det var personen gjorde så. Men trist att det blivit sämre på den punkten med, men inte förvånande med tanke på allting annat som försämrats :( 

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-14 17:37 #96 av: PuffBuck

#95 Aha. Vad synd :(

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-11-14 17:44 #97 av: kattöga

Vi hade problem med Postnord ett tag i början när Posten blev Postnord. De hävdade att dom varit hos oss men ingen hemma, trots att vi varit hemma hela tiden och sett till att någon alltid kunde öppna dörren. (Bor i hus.)

Dom sa också att dom lagt en avi i vår brevlåda där dom berättar att dom varit där. En lapp som dom ska lägga i brevlådan om dom varit där och ingen kunnat ta emot leveransen. Självklart hade vi inga lappar där någon av gångerna!

Mejlade, ringde och klagade. Sammanställde vart efter alla gånger dom inte levererat. Fick till slut tag i någon ansvarig chef som ringde upp. Jag berättade att dom satt det i system att inte leverera hit och säga att dom varit här, och lagt avier i brevlådan, vilket var total lögn. 

Med hjälp av dom uppgifterna dom fick kunde dom till slut koppla dom falska "bomkörningarna" till en chaufför och hade ett "allvarligt samtal med honom och hans närmaste chef".... Sen dess har leveranserna fungerat klanderfritt!!! Trevliga chaufförer och leveranser på utsatt dag, hemma vid dörren!

Vi bor lite avlägset och lite otillgängligt.... klart att chauffören inte såg fram emot att ta den vändan också.... 

Den huvudansvariga som jag talade med berättade att jag kunde fylla i en blankett som jag kunde skicka in, där jag ger PostNord tillåtelse att ställa mina leveranser utanför dörren om jag inte var hemma. (Jag gjorde inte detta, jag är ju oftast hemma och särskilt när jag väntar leveranser. Och det skulle ju inte lösa problemen med chaufförer som inte ville köra ut varor hit... ). 

Som sagt, i ca 1 år drygt (tror jag att det är) har alla leveranser från Postnord fungerat klanderfritt! (inte bara från Zooplus)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2016-11-14 17:49 #98 av: [helga21]

# 97 Enligt PostNord och lokala medier som jag varit kontakt med så gäller detta enbart företag.

Anmäl
2016-11-14 18:09 #99 av: Wony

Hit brukar de köra ut, och det har nästan alltid fungerat att sätta en lapp på dörren med kolli-ID, mitt namn, underskrift och telefonnummer. Så har vi gjort i snart fyra års tid nu. Det är först på senare tid de ibland, inte alltid, tagit lappen och stuckit, inte lämnat paketet, inte ringt, inte lämnat avi i brevlådan utan först senare fick jag epost-avi. 

En gång tog de ingen av lapparna dock (väntade på två paket) och lämnade kartongen ändå. Det verkar bero rätt mycket på vem som kör rundan, hur de hanterar det när vi inte är hemma. Men i 9 fall av tio har det gått galant. 

En gång fick jag dock en pappersavi som bad mig hämta paketet under kontorstid på en röd dag hos lokala sorteringen/brevbärarstället två mil bort. Turligt nog hade jag ett direktnummer dit och ringde direkt och ifrågasatte. De konstaterade att den där avin var ju inte korrekt  på något vis alls, och jag fick hämta paketet direkt. Däremot ska egentligen paketet hamna hos ombudet, som ligger bara 2,5km bort.

Så PostNord har en rätt så ojämn service, tyvärr ökar problemen under somrarna här, skulle tro att det rör sig om ovana/oerfarna vikarier.


Anmäl
2016-11-14 18:30 #100 av: Limberg

Får det hem till dörren ibland och ibland inte, oftast inte. Slutat be om Postnord sedan en gång då jag varken fick hemkörning, eller avi alls. Personen i deras kundtjänst var extremt dryg och otrevlig också, så det blev bye bye Postnord.

Anmäl
2016-11-15 00:28 #101 av: nevamisse

Har alltid fått det inburet till dörren av postnord, har skrivit vår portkod i zooplus och då kommer de alltid och bär upp paketet. Dock tycker jag det är dåligt att de inte kollar legitimation, jag brukar möta de i trappuppgången så de ska slippa bära upp paketet och det skulle ju kunna vara vem som helst som tar emot och skriver på när de inte ens behöver titta på legitimationen.

Så här har zooplus - postnord fungerat, men till allt annat är postnord värdelösa.

Anmäl
2016-11-15 01:15 #102 av: Lubsan

När jag beställde så stod det på zooplus sida att om man inte var hemma när dom levererar så lämnas det till närmsta utlämningsställe, men man skulle/kunde kontakta postnord för att bestämma tid så hämtar någon annan postnord bil paketet och kör hem när man vill.

I vilket fall så funkade det fint för vår del, vi var hemma när hon ringde och vi fick paketet snabbt. Kommer definitivt beställa ifrån zooplus igen och välja postnord just för alternativet att få det utkört vid senare tillfälle.

Anmäl
2016-11-15 01:20 #103 av: Hera

#102 Fördelen med schenker är att man bestämmer tid redan innan dom kör ut.

Anmäl
2016-11-15 01:25 #104 av: Lubsan

Infon jag såg om andra alternativet va att om man inte är hemma så ställer dom det utanför första dörren, vi bor i lägenhetshus med porttelefon, så vågade inte chansa. Men tror det va DHL? Kanske är samma eller så såg jag fel. Va helt inställd på att inte välja postnord men när jag läste infon så lät det mest tilltalande iaf :p

Anmäl
2016-11-15 08:00 #105 av: kattöga

#98 Aha, så kan det nog vara (minns dock inte). Beställer leveranser från diverse håll både privat och firma.......

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2016-11-15 12:01 #106 av: molbojse

Nu har inte jag läst alla kommentarer (kom til där PostNord började diskuteras) och tänkte ge en lite annan synvinkel på det hela. PostNord är inte de enda som står för att köra ut. Det finns en hel del dotterbolag som jobbar åt PN och som kör ut med PN:s bilar. De som kör skåpbil har oftast ett extremt pressat schema och de får orimligt antal stopp på en arbetsdag. Min sambo jobbar på ett av PN:s dotterbolag och har kört skåpbil. När han kommer hem från jobbet kraschar han på golet med kläderna på och grinar för han är så förstörd av stressen. Lastbilarna har det lite bättre, men just skåpbilarna har galna rundor att köra. Normalt klarar man 30-40 stopp på en dag, en skåpbil kan ha över 100. I och med den stressen så hinner inte de som kör alltid packa ordentligt och därför bara kastar in sakerna för att snabbt som ögat hinna iväg. Där ligger det mycket hos arbetsgivarna att planera bättre och tänka mer realistiskt. De skiter i om paketen går sönder, bara arbetarna pressas till det yttersta så de kan dra in så mycket pengar som möjligt.

Jag rättfärdigar inte på något sätt hanteringen, för den är undermålig oavsett om det är PN själva eller dotterbolag som levererat. Dock ser jag bara klagomål mot skåpbilarna men det är just dom som får galna scheman. Lastbilarna kör inte till dörren.

Detta betyder självklart inte att ALLA gör så, men många.

Anmäl
2016-11-15 12:18 #107 av: Katthemsmatten

Problemet för mig som slutkund är inte primärt att Postnord följer sina instruktioner utan att zooplus inte har möjligheten att kringgå ordern om att inte lämna utanför dörr.

#106 Jag har full sympati för alla som arbetar för företaget, men det är en fråga som facket måste ta med ledningen. Som konsument kan man inte göra någonting för att förbättra. Vi ser att vi inte får den service som utlovats och vad det beror på är inte en fråga för oss att ta hand om. Hoppas att så många som möjligt lämnar en så dålig arbetsgivare så snart möjlighet ges.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2016-11-15 12:36 #108 av: molbojse

#107 Det är faktiskt PostNords ansvar att lämna där de fått order från det företag de levererat åt. Alltså, om det står att det inte ska lämnas utanför dörren så ska det inte göras det. Det har inget med zooplus eller annat företag att göra. PN gör sällan vad de ska och är bland de sämsta. De var bättre när de hette Posten men nu är de under all kritik. Å andra sidan är PN det bästa bland dom sämsta, haha. DHL och Schenker är ännu sämre, så om man har dessa att välja mellan så ta PN.
Jag har jobbat på lager och haft med både PN, DHL, UPS, Bring och Schenker att göra och Bring var bäst. Därefter UPS, sen PN osv.

Sambon sa för övrigt upp sig från jobbet i fredags.

Anmäl
2016-11-15 12:43 #109 av: Fridaaaa

#106 Är säkert så på vissa ställen,här är det lantbrevbäraren som kör ut.

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2016-11-15 22:08 #110 av: molam

Postnord är tyvärr väldigt Slarviga x-x har aldrig haft problem med varken zooplus eller zoozoo, däremot har jag kompisar som sett hur oförsiktiga postnord är med paketen "/

Sajtvärd på Disney ifokus

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anmäl
2016-11-16 11:30 #111 av: [helga21]

# 106 Lastbilarna kör till dörren och levererar. Senast ha de jag beställt 20 säckar med 15 kg sand i och fick det till dörren på huset.

Anmäl
2016-11-16 11:51 #112 av: Katthemsmatten

#108 Problemet med zooplus är just att de inte har alternativet att PN kan lämna vid dörr när man inte är hemma. Hela vitsen med att beställa via nätet försvinner om man ändå tvingas att åka och hämta. I mitt fall en resa på ca 6 mil tur och retur istället för 4 km tur och retur om jag åker till en zoobutik. Den eventuella lägre kostnaden för produkten äts mer än väl upp av milkostnaden för min bil.

Beställer jag via Schenker har jag gångavstånd om de inte lämnar vid dörr, men det är företaget man handlar hos som gör upphandlingen av transporten så det gäller alltså att välja en internethandel som har det val som är rätt för mig som kund.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2016-11-16 18:27 #113 av: Wony

Idag kom leveransen som den skulle, lappen på dörren fungerade också, som den skulle och paketet låg utanför dörren och väntade när sambon kom hem från jobbet.. Paketet var dessutom helt och fint!


Anmäl
2016-11-16 23:05 #114 av: PuffBuck

Vi fick paketet igår, men det är oöppnat! Innehåller bara kattsand som inte behövs ännu :)

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-11-16 23:14 #115 av: Hera

#114 Vilken kattsand köper du? :)

Anmäl
2016-11-17 03:23 #116 av: PuffBuck

#115 Vi började nyligen med Tigerino Canada. Den håller samma klass som Compact Care och faller inte sönder lika lätt som Pussi Klumpbildande (även om den är bra). Såg en recension och prövade. Mycket nöjd!

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-11-17 03:23 #117 av: Hera

#116 Samma som jag använder :)

Anmäl
2016-11-17 07:29 #118 av: Tjeja

Har visserligen aldrig handlat från zooplus. Men har fått flera paket som varit helt förstörda skickade med postnord. DHL och Schenker har jag betydligt bättre erfarenheter av. Så kan man välja en annan speditör än postnord gör jag det och rekommenderar det.

Vad jag tycker är märkligt är dock att alternativen oftare är billigare än postnord, har bättre service och bättre kvalitet med mindre förstörda leveranser. Varför är de andra både bättre och billigare på samma gång än fd statliga posten???

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-11-17 18:03 #119 av: PuffBuck

#117 Kul!Skrattar

#118 Jag har faktiskt inga dåliga erfarenheter av något bolag, men jag vågar inte chansa på PostNord.. Kanske dyrare för att locka folk att jobba hos dem, trots att de är dåliga!

Demonfox dude on the prowl! (^•v•^)/)

MÅR DU FÖRJÄVLIGT? SKRIV TILL MIG! DET FÅR HANDLA OM VAD SOM HELST OCH DET STANNAR MELLAN OSS.

Anmäl
2016-11-17 20:01 #120 av: Lubsan

Pordnord är ju uppdelat i tre olika bolag om jag förstått saken rätt, min mamma kör expressbud åt postnord, typ blodtransporter, mediciner eller ibland paket som av någon anledning ska ut med express. Hon kan köra en transport ifrån göteborg till stockholm vissa dagar med bara ett paket/brev osv. Detta är väl åt företag mestadels, om inte uteslutande. 

Sedan finns det Postnord brev, dom som kör ut vanliga brev, vykort osv. (Dom har ju dom gamla gula mopederna/cyklarna osv, iallafall där jag bor)

Och tillsist finns det postnord paket, dom som kör ut sådan man beställt online, t.ex från zooplus. Jag gissar att i det sistnämda så fallerar det med att deras anställda får alldeles för tight schema, för många stopp på för kort tid. Resultatet av detta blir att dom anställda känner alldeles för hög press, kastar paketen in i bilen för att det ska gå snabbare och hellre lämnar av så mycket som möjligt på ett utlämningsställe (typ ica) för då sparar dom in kanske 4 stopp och hinner bättre i sitt körschema. Det ska ju såklart inte gå till såhär och krävs någon sorts förändring. Men jag skulle tro att det är förklaringen.

Sen tror jag det varierar från stad till stad också. Jag har märkt att hon som delar ut paket till oss (är typ alltid samma tjej), hon är väldigt sugen på att lämna av paketen till ica istället för hemma men det har aldrig krånglat eller varit trasigt eller så. Min sambo beställer enormt mycket saker till sin dator, saker som är känsliga, men inget har vart trasigt hittills (peppar peppar).

Anmäl
2016-11-17 20:09 #121 av: Wony

Härute är det de blå små skåpbilarna som kör ut både brev och paket. Antar att cyklar/mopeder är i städer bara. 


Anmäl
2016-11-17 21:20 #122 av: Tjeja

#120 

"Jag gissar att i det sistnämda så fallerar det med att deras anställda får alldeles för tight schema, för många stopp på för kort tid. Resultatet av detta blir att dom anställda känner alldeles för hög press, kastar paketen in i bilen för att det ska gå snabbare och hellre lämnar av så mycket som möjligt på ett utlämningsställe (typ ica) för då sparar dom in kanske 4 stopp och hinner bättre i sitt körschema. "


Jag håller med dig, jag tror det ligger mycket i det du skriver. Dock har jag ingen lust att sponsra de företagen med mina saker förstörda för det. Uppenbarligen finns det ju andra företag som kan driva samma service både billigare och säkrare.

Tycker synd om de körare som jobbar hos postnord för jag tror inte att de kastar och misshandlar paket för att det är kul att förstöra utan på grund av stress. 

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-11-17 23:20 #123 av: Lubsan

Ja precis! Men det är väl kanske det som krävs, att folk i stor mån lämnar dom för andra alternativ, då kanske dom lyssnar på sina anställda och anställer fler människor så att dom kan flrbättra sitt dåliga rykte.

Anmäl
2016-11-18 16:45 #124 av: molbojse

#120 Intygar att din teori stämmer. Även lastbilar kör ut paket, men de har som sagt inte alls samma pressade schema som skåpbilarna. Hänvisar till min kommentar i #106 där jag skrivit om hur det ser ut.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.