Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 958 ggr
[isabellascheja]
2016-09-28 14:10

En pedant katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej kattälskare! 😁 En vännina till mig har två mysiga katter som jag brukar passa till och från, en hane på 15 och en hona på 11. Det stora problemet är 11-åringen, Emma som hon heter. Emma förlorade sin mamma när hon var ca 6 veckor och hennes ägare har "fött upp henne" sedan dess. Emma har en tendens att kissa på allt som "inte ska ligga där", hennes kattlåda är alltid ren så jag vet inte vad hon protesterar över. Kommer posten i brevinkastet så kissar hon på det, ligger kuddarna fel, skor som står på golvet, eller när främmande folk kommer och lägger kläder på soffan med m. så urinerar på det. Emma är för övrigt en innekatt och vågar inte gå ut fast dörren står öppen för henne. Hon kan även helt utan anledning bli aggressiv mot sin ägare och bita henne i handen, ungefär som att hon skulle fånga en råtta. Tacksam för svar. Mvh Isabella.

Annons:
[[pimey]]
2016-09-28 14:14
#1

Då är ju min motfråga om ägsren har kastrerat katten? Isåfanafall om den är okastrerad har du problemet där. Är katten kastrerad ska den till veterinär för undersökning en katt som kissar fel mår inte bra

[isabellascheja]
2016-09-28 14:17
#2

#2 Katten är kastrerad. Hon har varit sådan sen hon kom till ägaren första gången, 11 år har hon hållt på med dessa fixidéer. Hon mår för övrigt bra och springer runt och leker. :-)

[isabellascheja]
2016-09-28 14:26
#3

#1

micki78
2016-09-28 14:37
#4

Det kan vara en ful ovana att katten kissar överallt, med tanke på att hon gjort det i 11år. Men för den sakens skull skulle jag inte utesluta att något kan vara fel ändå. En katt kan se hur pigg ut som helst, men ändå vara sjuk på något sätt.  Jag tycker ni ska gå till veterinären för att kolla så att inget är fel. Det hade jag gjort.  Ta en sån där Seniorundersökning, alla katter som fyllt 10år bör göra en sådan undersökning. Det är inte så farligt dyrt heller.

Min ena katt började kissa inne, hon hade urinvägsinflammation, hon var hur pigg som helst, det var bara det att hon började kissa överallt inne. Då förstod jag ju att något var fel.

Upp till toppen
Annons: