Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 685 ggr
wowadin
9/25/16, 10:28 AM

Katten backar från leksaker

Jag har två innekatter som är över 2 år. I 1 års tid har den ena katten haft laserpennan som favorit och sprungit fram och tillbaka i jakt på den röda pricken. Dock häromdan var hon i sängen o jagade lasern, när hon helt plötsligt började typ.. gny/jama, hon backade och hoppade ner från sängen o tryckte sig i hörnet. Hennes bror sprang till henne på en gång. Jag o sambon tänkte att hon kanske hoppade snett men hon haltade inte o lät oss ta på benen som vanligt. Dagen efter hände det samma sak igen enligt sambon, då också i en säng och brodern kom till undsättning. Men samma där, hon verkar inte ha ont, haltar ej. Hon slutar ju jaga, men visar att hon fortfarande vill leka. Idag lekte hon för sig själv med en tofs och helt plötsligt börjar hon backa ifrån den o typ gömmer sig under bordet. Efter nån halv minut började hon sträcka sig efter tofsen igen o leka med den.. Det är som att hon blir skrämd av leksakerna? Eller har hon ont trots allt?

Annons:
micki78
9/25/16, 1:15 PM
#1

Svårt att säga vad det kan vara. Bästa är ju att uppsöka veterinär för man vet ju inte om hon har en smärta som kommer och går? Fortsätter det tycker jag absolut du ska gå till veterinären. Man får ta det säkra före det osäkra med sina djur:=)

Honestyisdead
9/25/16, 1:19 PM
#2

Låter som hon får ont.

burmamys
9/25/16, 1:58 PM
#3

Eller om lasern träffar en spegel eller liknande och bländar henne? Och så börjar hon förvänta sig det även när hon leker med andra saker? Annars är ju katter väldigt duktiga på att dölja smärta, och om det är något som gör ont bara när hon t ex sträcker eller vrider på ett ben eller en tass, så är hon ju helt obesvärad när hon går och står som vanligt.

[Sandi92]
9/25/16, 4:09 PM
#4

Det har inte hänt något särskilt när hon lekt som gjort att hon fått ont? När min katt lekte med en fjädervippa en gång så hoppade han högt upp i luften och ramlade ner på sidan rakt i marken. Efter det så var han jätterädd för just den leksaken och förknippade den med smärta.

Upp till toppen
Annons: