Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1126 ggr
lukasfelix
9/9/16, 7:44 PM

Välkommen hem , namnlöse!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Idag hämtade jag min lille bengalkattunge. Jag tackar för alla namnförslag i min andra tråd! Nu får jag fundera och bekanta mig med den lille krabaten så kommer namnet förhoppningsvis av sig själv så småningom 🤔

Är helt såld på honom redan! Det är min första bengal (och raskatt överhuvudtaget, har bara haft huskatter tidigare) och om alla är såhär så vill jag ha flera 😍 Så social och framåt, bara klampade in som ingenting och bara gosar och gosar och gosar. Myskille!

Annons:
lukasfelix
9/9/16, 7:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ingen aning om han räknas som fin i bengalsammanhang, typ för avel/utställning men häftig är färgställningen tycker jag :)

lukasfelix
9/9/16, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sötis

lukasfelix
9/9/16, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

:)

Lubsan
9/9/16, 8:41 PM
#4

väldigt söt kisse! :D

Lavine
9/11/16, 9:43 AM
#5

Superfin! Har han fått något namn nu? Det där är en så otroligt fin färg på bengal. Läckert med den svarta svansen! <3

Emmaboy
9/11/16, 1:54 PM
#6

Ååå vad söt! Vilken vacker ögonfärg, som ett turkosblått hav 💕. Grattis till din fina kille! 😊

Annons:
blodörn
9/11/16, 2:02 PM
#7

Vad fin han är :)))

Do as you would be done by - And think for yourself

Aleya
9/11/16, 5:40 PM
#8

Så underbar. Han ser ut som en Jösse. För JÖSSES så söt han är. (Kanske inte ett bra namn, men han var då söt.)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lukasfelix
9/13/16, 1:46 PM
#9

Sigur heter han numera! Världens gulligaste (och skrikigaste ;) ) kattunge

blodörn
9/13/16, 3:01 PM
#10

#9 Jättefint namn :)

Do as you would be done by - And think for yourself

Aleya
9/13/16, 3:28 PM
#11

#9 ovanligt och fint namn. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lukasfelix
9/13/16, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Visst är jag väl söt :)

[Toretto]
9/13/16, 5:35 PM
#13

1" han ser ut som en helt vanlig snö bengal med marbel tekning jag ser inget som sticker ut hos honom. Får en bengal uppfödare en katt som vore fin till avel brukar dom oftast behålla katten eller sälja katten till en uppfödare som avelskatt.. Det är svårt att säga så har tidigt om han skulle vara fin i utställnings sammanhang det kan man säga vid ett års ålder och när det kommer till utställning så får du vara beredd på att han inte kommer vilja vara utställnings katt då det är inte alla katter som accepterar det. Varför undrar du om han vore fin i avel sammanhang? Det är så mycket mer en bara utseendet som avgör om en bengal är en fin avelskatt det kan vara så att man absolut inte ska avla på din katt. Har du tanke att du kullar på honom?

Annons:
lukasfelix
9/13/16, 5:50 PM
#14

Det är såklart en helt vanlig bengal, något annat menade jag inte. Men jag som aldrig haft en bengal kan väl få tycka att min nyhemkomna kattunge är riktigt fin och häftig i sina färger (som är typisk för bengaler men inte det som jag oftast sett på "vanliga" katter). Min kommentar menade mer att det spelar ingen roll om han skulle vara lämplig för avel eller utställning, jag gillar hela hans uppenbarelse ändå och ja utseendet också. Han ska varken avlas på eller ställas ut, han ska kastreras så fort som möjligt.

lukasfelix
9/13/16, 5:59 PM
#15

Det jag menade var alltså att jag inte vet om han räknas som "bra" utifrån rasstandard (som väl ska strävas efter både i avel och på utställning) men att jag tycker han är fin.

nightingale
9/13/16, 10:39 PM
#16

Ljuvlig kattunge! Han är fantastiskt fin! Jag tycker han ska heta Leon :)

Upp till toppen
Annons: