Annons:
Etikettvila-i-frid
Läst 1933 ggr
Mixa20
9/7/16, 8:06 PM

Har förlorat min älskade katt.

Jag sörjer henne varje dag. I 13 år gav hon mig allt ! Villkorslös kärlek, glädje, tröst, värme och trygghet. Det som ger mig lite tröst och hopp om en framtida vän och ge och få villkorslös kärlek igen då jag är ofrivilligt barnlös. Hennes bortgång blev mycket tung då hon varit som ett barn för mig. Hur länge bör jag vänta med att skaffa en ny livsvän?

Annons:
Maria
9/7/16, 8:18 PM
#1

#0 Det finns inga hinder att skaffa katt med en gång eller att vänta. Det är du själv som bestämmer.

Det är alltid otroligt ledsamt att förlora ett djur och inget annat djur kan ersätta men det kan bli en ny fin vänskap.

Ett tips när det gäller katter är att adoptera  hittekatt. Då gör man en god gärning dessutom.

Många gånger så behöver katter en kompis så att adoptera två är en bra idé.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
9/7/16, 8:20 PM
#2

Beklagar sorgen! 🌺

Det är bara du som kan svara på din fråga.
En del måste få sörja både länge och väl innan dom känner sig redo för att ta in ett nytt djur i sitt hem medans andra behöver mindre tid innan dom känner sig redo.
Finns inga rekommendationer att ge. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tjeja
9/7/16, 8:50 PM
#3

Kram på dig ts! Förstår din sorg så väl för jag har själv varit vi samma situation. Jag tänker att en ny kisse ganska snart kan vara en positiv hjälp! En eller två nya kissar (gärna från katthem eller omplaceringar), kan givetvis inte ersätta din förra vän men kan fylla tomrum i tillvaron och vara en positiv distraktion som ger lite tröst och andrum i sorgen. Något nytt positivt, mysigt och glädjande att fokusera på. Sen är vi förstås alla olika och en del orkar helt enkelt inte engagera sig i ett nytt liv med nya behov mitt i sin sorg. Men med tanke på dina egna funderingar och fråga tänker jag att du kanske tillhör dem som skulle få hjälp av att bry dig om, älska och få kärlek och närhet av en eller ett par nya vänner i din sorg? Kram igen!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mixa20
9/7/16, 8:53 PM
#4

Tack till er båda! Jag vet att ingen annan katt kan ta min Selmas plats men kan bli ett nytt äventyr med allt vad det innebär. Har oxå funderat på att se mig för från ett katthem. Men vill bara ha en då vi har hund hemma. 💕💖

Mixa20
9/7/16, 9:19 PM
#5

Tack #3 Ska fundera ett tag men får försöka hitta en ny liten vän när jag har mer tid hemma. <3

Upp till toppen
Annons: