Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1189 ggr
Bill&Bull
9/1/16, 7:10 AM

Risavkok

Om man ska ge risavkok, gör de nåt om det är råris eller måste det vara vitt ris??

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Bill&Bull
9/1/16, 7:12 AM
#1

För man ger inte själva riset också eller? Utan bara avkoket?

||My Love For Animals Is Immortal||

burmamys
9/1/16, 3:21 PM
#2

Ris är inte så bra för katter, varför ge risavkok? Varför inte koka lite fisk eller ännu hellre kyckling, och ge vätskan från det istället?

Bill&Bull
9/1/16, 4:41 PM
#3

Både läst och hört att man kan ge risavkok så trodde det var ok för katter. Men kan köpa fisk istället då

||My Love For Animals Is Immortal||

Honestyisdead
9/1/16, 5:55 PM
#4

Varför vill du ge avkok?

Bill&Bull
9/1/16, 6:01 PM
#5

När han gick på lådan imorse va de löst, dock har han inte gått mer så kanske var tillfälligt.

||My Love For Animals Is Immortal||

[fritte1974]
9/1/16, 6:21 PM
#6

5 det ej ovanligt att katter lösa i magen då de äter all skit

Annons:
vendelay
9/1/16, 9:00 PM
#7

Är ris inte bra för katter? Jag har alltid hört att katter som spyr mycket ska äta kokt vitt ris? Både från folk som "bara" har erfarenhet av katter men också av veterinärer och folk som verkligen kan katter. Jag har aldrig testat det själv för jag har inte varit i den situationen, men jag har alltid hört att ris ska vara bra? 

(Inte mycket ris förstås, bara så magen lugnar sig lite)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

crins
9/1/16, 9:11 PM
#8

PRO-KOLIN kan man ge kan man köpa apoteket! Till hund har jag gett risavkok, då på grötris eftersom enligt vetrinären är bättre! Det finns också speciella foder som är snälla mot magen som innehåller elektrolyter tror jag de heter! Vid diarre kan det bli brist! Man kan också göra egen vätskeersättning 1 liter vatten , 1tsk salt och en matsked druvsocker, Gastro intestinal exempel på kattfoder som är bra för matsmältningsproblem hos katt!

[Toretto]
9/1/16, 9:30 PM
#9

Det är ingen fara att ge en katt små portioner vitt kokt ris och torsk tillexempel om katten är dålig i magen under en kort period. Det är bara positivt då det lugnar magen och låter den stabiliserats.

vendelay
9/1/16, 10:05 PM
#10

Det som #9 säger, det var det jag försökte säga i min kommentar haha, men min blev lite rörig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: