Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 801 ggr
Siggebus
8/26/16, 8:48 AM

Drinkwell fontän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej. sitter just nu och ska beställa en Drinkwell drickfontän till min katt.
Har hittat ett bra pris på zooplus men har lite funderingar - hoppas någon här har erfarenhet från denna fontän.
1) Jag har bara en katt - räcker det med 1,5 liters? Katten äter dessutom enbart blötfoder och färskfoder.
2) Det finns en lite mindre modell (Drinkwell mini) också i en butik väldigt nära mig som de säljer ut på kampanj - men den rymmer "bara" 1,2 liter. Inte så stor skillnad alltså men är det någon här som har den? Den är lite annorlunda utformad dvs röret där vattnet rinner ut sitter mer på sidan väldigt nära kanten på skålen. Tänker att det kanske blir mer vattenspill då om katten leker med strålen?
På den andra modellen kommer vattnet ut mer mitt i skålen.
Vad tror ni? 🙂

Annons:
Em_
8/26/16, 12:07 PM
#1

Vi har den runda (plus två vanliga på 0,5 och 1,5 l) till två katter och två hundar. Fyller på fontänen morgon och kväll. Ena katten är väldigt skeptisk, hon går fram till fontänen ibland men har aldrig sett henne dricka från den. Andra katten dricker direkt från strålen 90% av gångerna. 

Tycker skålen med strålen åt sidan verkar smart, blir bekvämare för katten att dricka. Jag hade nog köpt den billigaste, framförallt om du inte vet om katten kommer tycka om den :)


Siggebus
8/26/16, 2:36 PM
#2

Jag tror han kommer att gilla den - har aldrig SETT honom dricka i sin vanliga vattenskål men han plaskar, slickar och har sig om jag låter kranen i köket stå och droppa 🙂Han sätter ner huvudet i vasken  också för att kolla där och då droppar det rakt i skallen på honom utan att han bryr sig.

Upp till toppen
Annons: