Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1064 ggr
[dvärgvädurar]
8/16/16, 8:40 PM

Är min katt dräktig?

Hejsan! Jag misstänker att min hona sessan ev väntar bebisar. Det jag har märkt på henne är att hennes tuttar blivit större och hon har ingen päls runt dom, jag känner dom tydligt när jag klappar henne. Något rundare om magen. Kan det vara kattbebisar? Kan tillägga att hon gått på p piller med ett litet uppehåll.

Annons:
Fridaaaa
8/16/16, 8:47 PM
#1

Ppiller förhindrar inte dräktighet. Så ja inte omöjligt att katten är det.
Men åk in annars och gör ultraljud hos veterinären för säkert svar. Hade jag gjort

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[dvärgvädurar]
8/16/16, 8:48 PM
#2

Tack för bra svar! :) får boka in en tid till vet!

[lillelull]
8/17/16, 3:21 AM
#3

Om jag nu förstår det rätt så är det ingen katt du ska avla på eller har någon  seriös uppfödning? 
Då borde  du kastrera henne omedelbums så hon inte behöver äta P- piller, det är inte bra för katten. 
Åk in å kika på ultraljud som ovan sagt också så vet du med all säkerhet och är hon inte dräktig då kan du passa på att kastrera henne direkt! 🙂

annzoo
8/17/16, 9:38 AM
#4

Har hon varit med hane så är risken överhängande att hon är dräktig.

[Toretto]
8/17/16, 10:32 AM
#5

Jag tycker att det låter som att det är en stor risk att hon är dräktig och hon har många symtom som tyder på det. Saknar hon päls på hela magen eller bara runt tuttarna? Jag rekommenderar dig att boka tid hos en veterinär snabbt för ultraljud så du vet hur långt gången hon är om hon nu är dräktig.

tiger tok
8/17/16, 8:17 PM
#6

Åk till veterinären för säkerhets skull,låter s att hon är dräktig!

Annons:
[Forest]
8/18/16, 12:39 PM
#7

Det låter som hon är dräktig och långt gången jag skulle tycka det är grymt att ta bort så pass långt gånget. Det kan vara ganska stressigt med ta dräktig katt till veterinären men självklart skulle det underlätta för dig kolla upp om hon är dräcktig och hur många/långt gången hon är. Även jag ger rådet med kastrera henne för slippa mer kattungar på din katt.

gjsson
8/19/16, 6:08 PM
#8

Var beredd på att om hon fått p-piller under dräktigheten så är risken stor att kattungarna är skadade och att förlossningen kan bli riktigt svår. Så hoppas du har sparpengar undanlagda.

Upp till toppen
Annons: