Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 8320 ggr
Marianne elfsten
2016-07-01 15:37

Lillens vidare äventyr, från vild till huskatt---

Här fortsätter tråden till Lillens & mattens förhållande och liv.

Annons:
Katthemsmatten
2016-07-01 16:08
#1

Jag håller inte med din veterinär när det handlar om att släppa ut honom. När ni inte har gäster så rör han sig ju över hela huset och är visserligen försiktig men inte skygg. Du ska se att det löser sig när han vant sig vid sonen alt. sonen rest igen vilket som nu är aktuellt. En del av det du skrivit om veterinären gör att jag inte tror att hen är så särskilt van vid små patienter som inte är födda inomhus. Du gör ett jättebra jobb med honom. Fortsätt som du börjat. Lillen har gjort enorma framsteg på kort tid och du är väldigt lyhörd för hans personlighet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Carmarino
2016-07-01 16:11
#2

Läste vad veterinären sade i ditt inlägg #274 i förra tråden. Har ni ingen annan veterinär i närheten? Hon ni går till nu verkar ju inte vara riktigt vettig. Att bara säga sådana saker som hon sa, gör ju att man börjar undra om hon verkligen har veterinärutbildning.

Självklart har Lillen det bättre hos dig än utomhus. Det har ju gått väldigt mycket framåt sedan han fick flytta in hos dig. Hade han varit ute så hade han säkert varit lika rädd där. För många år sedan hade jag också en skyggis, och hon var verkligen skygg. Hon trivdes bra hos mig, men hon var rädd för människor. Mig tolererade hon men jag fick inte hantera henne; bara klappa henne "i förbifarten" när jag satte ner matskålen till henne. När jag haft henne rätt många år så hände det att hon kunde komma och lägga sig i mitt knä, men minsta lilla jag rörde på bara en tå så hoppade hon ner, och jag fick absolut inte klappa henne när hon låg där. Inte förrän det sista halvåret hon levde började jag kunna ta upp henne i famnen ibland. Då var hon 14 år.

Hon älskade däremot min andra katt, och han henne, så de hade sällskap av varandra. Min andra katt var däremot överkelen och hade aldrig tolererat en rival om min gunst, så arrangemanget passade oss alldeles utmärkt. Inte för ett ögonblick funderade jag på om hon skulle mått bättre som utekatt, så vad än din (utomordentligt okunniga) veterinär säger så har Lillen det bättre hos dig.

Kramar till er båda. 🤗 ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TatsuOni
2016-07-01 16:12
#3

Jag har följt dina trådar från början men aldrig kommenterat. Nu känner jag att jag måste! Jag håller inte heller med veterinären. Jag tycker att Lillen har gjort enorma framsteg och att du ger honom ett bra hem och liv. Fortsätt kämpa så kommer ni fortsätta att ta er framåt!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Marianne elfsten
2016-07-01 16:27
#4

Tack alla snälla ❤️ Har inte ens funderat på att släppa ut honom, det jag vill är att såren läker!!! Att släppa ut honom känns för mig omöjligt med tanke på att jag sett honom ute i vilda livet under 6 månader, och även där var han rädd, och sprang för allt. Kan sträcka mig till att bygga en kattgård med lite hus i, men med ingång till vårt hus! Har haft 3 olika veterinärer, men 3 olika åsikter om detta! vill inte mena att dom är dåliga, men jag har min egen åsikt, som säkert inte alltid är så lätthanterlig…. Vill ju inte plåga honom, bara få honom bra i bensåren! Och pigg så han kan röra sig runt i huset igen. Nu gäller det att han inte slickar som en galning helst inte alls på bakbenen. Och hur man hindrar honom från att kura ihop sig har jag absolut inte ens en teori om???!!!! Han ligger fortfarande i transporten och jag har fortsatt begränsat hans utrymme, för jag vill ha lite koll på honom idag iallafall när han piggnar till från sövningen. Men jag får säga att man känner aig helt värdelös när någon aäger att han inte har ett bra liv. Förstår ju om han skulle vilja gå ut….han har levt ute. Men nu har han varit här sedan 24 september och är van vid mat, värme vatten och accepterar tvåfotingar Tveksam till att han skulle klara sig så bra…..😕

Carmarino
2016-07-01 16:36
#5

#4 Det är klart att han har ett bra liv hos dig. Väldigt mycket bättre än han hade haft utomhus dessutom. Där har han inte en torr och varm liggplats, mat när han vill och en trygg plats att vara på, där han inte riskerar att bli överfallen och dödad av något annat djur. Han kanske inte själv alltid tycker att det är en trygg plats han är på, men jag tror nog att trots allt inser det rätt ofta.

Tänk om han hade fått sår av att ligga och trycka ute i naturen. Vem skulle då hjälpa honom med dem? Det är klart att veterinärerna tycker det är jobbigt när du "bråkar", men du gör det ju för Lillens skull. Vissa veterinärer är alltför snabba att döma djur, särskilt katter, till döden för minsta bagatell. Har råkat ut för sådana som verkar tycka att ett kattliv inte är lika mycket värt som t.ex. en hund. Dem går jag aldrig till mer, och jag tycker definitivt att de valt fel yrke.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
2016-07-01 16:37
#6

Är det någonstans katter far illa så är det ute i hemlöshet, speciellt om katten - som Lillen - är långhårig… I bästa fall skulle han hålla sig hemomkring om du släppte ut honom och ha tillsyn hos er. Men nog är det lite av en chansning allt…

Jag har - precis som Katthemsmatten - uppfattat det som att Lillen tar för sig bra av livet där hemma, och ligger och trycker mest när det blir för stressigt där hemma. Kanske kan man minimera de situationerna ytterligare genom att han alltid får vara i "sitt" rum när det kan förutses bli onödigt stressigt för honom? Jag har också uppfattat det som att Lillen hela tiden gör framsteg.

Jag har aldrig hört talas om trycksår hos katt. Är det trycket mot golvet som blir ett problem alltså? I så fall skulle en lösning kunna vara att lägga ut mattor eller annat tryckavlastande underlag på de ställen där han brukar lägga sig och trycka. Kan besvären ha orsakats/förvärrats av rakningen eller är han inte rakad precis där?

Just nu är det viktiga emellertid att såren läker så han får börja må bättre igen.

En del veterinärer/personer tror att skygga katter ligger under soffor/sängar 24 timmar om dygnet, år ut och år in utan att göra framsteg, så det är viktigt att du är nyanserad när du berättar om Lillen och hans liv. Man kan även visa foton/filmer om katten för att visa vardagen (du har ju flera jättefina kort på Lillen). Just nu mår Lillen helt säkert inte så bra, p g a halskragen, såren mm, men det är ju något som bör gå att komma till rätta med. Att han ligger och trycker och är stressad just nu är en sak - men var tydlig mot veterinären med att Lillens liv inte alltid är som det är just nu.

Min lite försiktigare katt hade problem med magen nyligen. Då ville hon helst bara ligga längst inne under sängen eller under en bokhylla (där hon aldrig är annars). Jättejobbigt med veterinärbesök och annat förstås, och jag blev förtvivlad av att se henne gömma sig. Hon ville helst bara röra sig inomhus när det var "mörkt" i lägenheten, och då gärna vara på balkongen. Nu två veckor efter sista veterinärbesöket upplever jag att hon är helt som vanligt igen. Hon står på köksbordet och vill gosa med mig, hon tigger mat, hon stryker sig mot mig och kelar vid maten, hon låter sig kammas, hon pratar med mig, hon kommer upp och sover i min fotände, hon jagar torrfoderprickar o s v. D v s vid sjukdom reagerar hon med att bli "mer skyggis" igen (gömmer sig, vill inte umgås, är framme ffa i mörker), men så snart allt har lugnat ner sig blir hon snart sig själv igen och är en pigg och glad liten katt. 

Nu håller vi tummarna för att Lillens sår läker fort, och så nätar du in uteplatsen åt honom så länge ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Uppkatten
2016-07-01 16:44
#7

En del anser f ö att alla innekatter har ett dåligt liv…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
2016-07-01 16:56
#8

Uppkatten…Lillen har inte kragen på längre. Vet tog av den för att han mådde dåligt av den…..

Uppkatten
2016-07-01 17:03
#9

Ja, jag förstod det. Det kan säkert vara klokt att prova utan. Fungerar det så är ju det det bästa. Men räkna med att det kan ta ett tag innan Lillen "inser" att kragen är borta - han kan mycket väl fortsätta att ligga o trycka ett tag till "på köpet"…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
2016-07-01 17:39
#10

Ah så jag borde fortsätta mata honom med mat o vatten då??

Uppkatten
2016-07-01 18:17
#11

Kolla om han kommer igång för egen maskin först. Har han varit sövd nu så måste han först få vakna till ordentligt innan han får börja äta och dricka. För en del katter kan det ta ett tag innan de börjar äta/gå på lådan när de varit sövda.

Känns det väldigt trögt och timmarna går så kan det nog vara idé att stödmata lite till, men han ska vara riktigt ordentligt vaken innan du stödmatar så han inte sätter i halsen.

Jag stödmatade periodvis en njursjuk katt för flera år sedan. Min veterinär "varnade" då lite för att en del katter tycker det är så bekvämt att bli stödmatade att det kan vara lite knepigt att få dem att börja äta för egen maskin igen. Det tror jag dock inte gäller Lillen. Kanske kommer du inte ens att få stödmata honom nu när den där otäcka halskragen är borta…?

Jag hoppas att han kommer igång fort med att äta för egen maskin. Prova med favoriträtter och servera dem under sängen i ett nedsläckt rum så är nog chanserna störst att han kommer igång med att äta.

Men jag tror inte att du kan räkna med att få se "den vanliga Lillen" med ens bara för att halskragen är borttagen. Det har varit jobbigt för honom nu, och han kan mycket väl reagera på det ytterligare några dagar (på samma sätt som min tjej gjorde, hon blev "mörkerkatt", sökte extra trygga sovplatser o s v efter sin magåkomma + medföljande veterinärbesök).

Otroligt skönt att han inte var uttorkad förresten, du har verkligen gjort ett jättejobb med vätska och stödmatning! Tur för Lillen att han har en så bra och klok matte!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
2016-07-01 18:22
#12

Ja han har ju fått rätt mycket mat/ vatten innan vi var hos veterinären så det är nog inte så bråttom med det då. Han ligger fortfarande kvar i transporten. Och jag 🙀🙀🙀🙀🙀 ställde sängen mot väggen och satte en kartong där istället, för att lättare komma åt att mata honom, innan vi pkte till vet. Det var kanske dumt? För nu ser ju inte rummet likadant ut längre….och gå in för att sätta ner den just nu när han vilar i transporten vill jag inte, för då lär han bli rädd…. Aj aj aj vad dumt Tack för de värmande orden 🌷❤️

Uppkatten
2016-07-01 18:34
#13

Du får fundera på vad du tror gynnar Lillen bäst. Många katter ogillar ju ommöblering, allt ska vara lika-lika-lika och samma-samma-samma. Jag läste någon gång att ommöblering för katten är ungefär som om vi skulle komma hem och någon hade flyttat omkring alla byggnaderna i kvarteret… Vet inte om det stämmer riktigt, men det är en intressant tanke 🙂. Mina egna tjejer brukar mest bli lite upplivade när jag har bytt plats på någon möbel, men jag har vänner som fått möblera tillbaka varenda möbel för att katterna har blivit så upprörda 😃. Förstår din tanke där med kartongen, och kan tyvärr inte råda dig riktigt…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Marianne elfsten
2016-07-01 18:38
#14

Har också hört det, jag tänkte nog mer praktiskt där för min egen del. Svårt att komma åt att mata en katt som ligger långt in under en säng…. Egoistisk matte får möblera tillbaka när han kommit ut ur transporten.. 👍🤔

Tjeja
2016-07-01 21:22
#15

Det var då en extremt okunnig person om vilda och förvildade djur dendär veterinären. Ibland undrar man om endel veterinärer bara lärt sig djurs kroppars funktioner som om de handlade om maskiner och inte har lärt sig ett dugg om djuren övriga behov och spykologiska typbeteenden etc?!

Du gör ett fantastiskt jobb med Lillen!

Att han fått trycksår tycker jag inte är så jättemärkligt ändå. Det var säkerligen något redan på gång när du tog in honom från början. Men att det är först nu som det utvecklats till en full hudskada med hål igenom huden.

Jag tänker lite så här, 

1. han har varit undernärd en längre tid innan han kom in till dig. Med andra ord hade han redan nedsatt läkeförmåga.

2. Han hade problem med tovor som begränsade hans rörlighet när han kom till dig.

3. Han var livrädd jämt och låg nog och tryckte utan att våga röra en fena betydligt mer när han var ute förut.

1-3 har legat till grund för sämre cirkulation och sköra vävnader på utstickande och beniga delar av kroppen som legat tryckt mot underlaget under långa stunder.

4. När han väl kom in har han varit försiktig och föredrar fortfarande att ligga och trycka på hårda ytor. Det tar ju ett tag innan ett beteendemönster ändras helt. Föredrar han hårda ytor nu så gjorde han nog det ännu mer förut ensam ute.

5. Han har nog börjat tvätta sig mer sedan han kom in. Sedan han kommit in har han börjat bli så pass trygg att kan kunnat börja bry sig om hur han ser ut och mår… dvs.. han har börjat tvätta sig mer och tvättat områden han kanske inte brytt sig så mycket om innan när rädslan varit för stor.  Klart att ömmande punkter får mer uppmärksamhet när man känner sig mer trygg. m a o har han nog tvättat just där det ömmar mer.

Om det stämmer att det är trycksår är det ju en olycklig omständighet som brutit ut och blivit mer uppenbar eftersom han rent generellt i övrigt mår bättre nu än innan. Djupa vävnadskador i fashian på grund av bristande cirkulation tar tid att läka. Ovanpå det hela har han säkerligen lyckats gnugga och tvätta in bakterier där som inte alls är bra. Så antibiotika kan nog behövas för att göra susen tror jag.

Kanske han behöver ett lite begränsat utrymme ett tag nu (som ett rum tex) medans han får medicin och såren läker. Ett rum där alla liggytor är mjuka, så han inte kan välja något stenhårt liksom?

Kanske behöver antingen hans gömställen eller rent av hela golvet där han brukar hålla sig skulle behöva täckas med tryckavlastande mjuka underlag ett tag?  Typ tjocka badrumsmattor och filtar eller täcken eller något annat lite fluffigt mjukt som ändå blir för hårt i hoppackat om man trampar på det.

Och skulle han ge sig på att slicka massor på tassarna igen kan du ju prova badringskragen istället. För övrigt låter det lite fånigt av en veterinär att säga att en specifik individ inte mår bra av krage.. hallå? inget djur gillar att ha krage på sig ju! Tror inte många av oss människor skulle gilla att ha en stor tratt som skymde sikten sittandes på våra axlar heller dygnet runt.

Visst kan såren f övr behöva luftas.. men mest kanske de behöver just tryckavlastning. Och då vore det kanske bättre att linda in benen med något mjukt fjädrande material, typ skumgummi eller så som avlastar just såren och huden närmast runt dem?

.. Undrar för övrigt om den där veterinären som vill att du släpper ut Lillen såg honom när du tog honom till veterinär första gången? Men tovor som stora vingar på ryggen liksom…?

Bah.. behövs ingen intelligens i s f för att förstå att vilt uteliv inte alls är bra för en långhårig kisse. 

Kram på dig Marianne! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-07-01 23:06
#16

Tack Tjeja.😘 Här sitter jag och känner mig olycklig och otillräcklig. Huvudet är som en stor centrifug av alla tankar på hur jag ska göra för att det ska bli bäst för honom ( har gjort det rätt lång tid som alla säkert förstår) Alldeles nyss spatserade han ut ur sitt rum, som jag trodde jag hade stängt så mycket att han INTE skulle kunna komma ut, och såg ut som, jaha där sitter du!!! Och nu går jag en sväng… Jag hade inte en tanke på att sonens dörr stod öppen!! Det var det enda rummet jag inte lagt dynor, täcken etc på de vanliga ytorna han brukar ligga på. Extra tjocka och så…just med tanke på tryckavlastning. Så jag ålade runt där inne med ett dubbelvikt täcke och motade lite försiktigt för att få honom att gå upp på det. Men väldigt dåligt resultat kan tilläggas. Den enda ytan som inte blev täckt av täcket skulle han ju ligga på. Han har fått Hills a/d lite ljummen mat och det tyckte han var gott!!! Åt väl inte allt, men en del och det var ju jättebra Nu tittade han ut en gång till och jag hann inte stänga dörren till det rummet….asch Men så fort tillfälle ges ska jag mota in honom i hans gamla rum för mer kontrollerad vistelse ett tag. Trist för honom, ja, men bättre för honom själv när man kan ha koll. Även om han är väldigt svår att handskas med så ska jag nog också försöka med några ringar av skummplast och kanske nät över på benen, det borde ju finnas alternativ. Även för en katt!! En gladare Lillen & hans lire mindre ledsna matte

Marianne elfsten
2016-07-02 07:38
#17

Godmorgon Lillen här.. Nu har dom lyckats få in mig i mitt gamla rum, hmpf…. Jag ville vara där upp i mitt bästa rum. Men där finns ingen chans att begränsa mitt utrymme tyvärr För jag vill ju vara med lite Har sovit under sängen på en masssa täcken och inte varit på kattoletten. Men matten lyckades få i en en liten portion med Hills och pencellinet. Och det var väl det viktigaste just nu tyckte hon. Nu har hon lockat med ännu en portion med min gamla mjukmat och där är det smärtsämpande medicine. Allt serveras under sängen…..lydig matte. Det kallas sevice i de två bentas värld Roosservice 👍 Matten såg att det var blod ev lite lite bajs?? På en av filtarna. Men det är torrt och hon får kolla bättre när jag flyttar mig. Behöver också kolla så kag inte kissat på filten, för det är inget vidare att ligga i blöt filt med mina sår. Nu har jag ätit upp min andra portion nästa…bara lite smulor kvar Matten ser glad ut. Idag ska hon åka bort över dagen och har gett hussen STRIKTA order!!! Han är inte alltid så duktig på att göra som hon säger. Men hon sa till honom att NU är det allvar!!!!! Så det så. Lillen & matten

Marianne elfsten
2016-07-02 08:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här ligger jag och sover lite 💤❤️

Tjeja
2016-07-02 17:58
#19

❤️👍😃

Vad Matte kämpar med dig Lillen! Du har enorm tur med en så lydig och hängiven matte som kryper under sängar och bord för din skull! 

Klart att du försökte leta upp en hård yta att ligga på.. där får man ju bättre sats ifrån om man vill ta ett snabbt språng och fly.. när inte marken ger vika och glider undan liksom. Men vet du.. det är bättre för dig att ligga mjukt! 

Matte: Kanske är det så att han föredrar att ligga på släta ytor framför veckade filtar o s v? en fundering bara om det skulle kunna vara en orsak till att han väljer platta golvet? Men dynorna du lagt ut kanske är släta i s f som han kan prova ligga på?  Eller en ihopvikt slät filt kanske känns bättre? *spånar och funderar*

Får hoppas att det var lite bajs på en av filtarna och inte blod. Jag menar, han kan ju behöva tömma magen nu snart om han inte gjort det än.

Lurigt med envisa skyggisar ibland. Men du kämpar på fantastiskt fint och uthålligt!

Underbart att Lillen vågade sig ut en runda! Det visar att han inte är så panikslagen ändå trots allt! 😉 Man behöver ju liksom inte vara skiträdd bara för att man ogillar att inte få styra  allt i tillvaron  efter eget behag. Jag menar, vem vill inte bestämma själv liksom? 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-07-02 19:21
#20

Hej svejs Nu har jag varit själv med sambon idag. Och även fast matten sagt och skrivit en lapp så lät han dörren stå på glänt!! Så då gick jag upp och lade mig under mattens säng. Fast först kissade jag…..på LÅDAN!!! Hehehehe Bajsat har jag inte gjort än. Men tror jag börjar behöva det nu… Matten sitter här i soveummet hos mig, med en portion ljummen Hills som det är pencellin i, för det ska jag ju ha… Och hon hoppas jag tänker äta upp den snart…. Hon berättade att hon varit på Ikea och köpt badrummsmattor som har bättre dämpning eller hur man ska uttrycka det. Dom ska hon lägga ut sen när jag ätit. Vi hörsom en stund Lillen & matten

Annons:
Marianne elfsten
2016-07-02 19:55
#21

Nu har jag ätit upp den !!!! 👍👍👍 Matten har bestämt att jag bara ska få mjukmat två gånger om dagen under pencellinkuren, och små! Bara för att vara säker på att jag får i mig medicinen jag behöver. Nu ligger jag mer på sidan och gonar mig, inte kurar alltså…. So far so good 👍👍👍👍👍 Lillen & matten

Carmarino
2016-07-02 21:10
#22

Det låter ju som om det börjar gå åt rätt håll. Kanske det till och med kan leda till att Lillen märker att det inte är så farligt att Matten hanterar honom, och då har ni kommit en bra bit på väg. Glad

Vi håller alla tummar och tassar här hemma för er båda.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
2016-07-02 22:50
#23

Yay härligt Lillen och Matten! ✨

Toabesök och sidoslappa firas med er!👍🎈 Det är ju två fina framsteg på en och samma gång! Två steg frammåt, ett bakåt sedan stiltje o sedan ett eller två nya framsteg igen! Så brukar det ofta se ut men slutänden är vanligtvis nästan alltid framgång! 🏆 

Skönt att tänka på när förtvivlan vill tränga sig på.

Tigerkungen: 

-Hoppas du gillar de fina mattorna matte köpt till dig Lillen! De används flitigt av gästerna hos min kattveterinär hälsar Tigerkungen 🐱 i Tjejas rike.  Sår läker bättre när de får lite avlastning och de är tjocka mjuka badrumsmattor bra på säger hon veterinären. 😃 å jag gillar dem så hoppas du gör det med! De är skönare än mjuk gräsmatta tycker jag själv! / Mvh Tigerkungen.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2016-07-02 23:04
#24

Nu håller vi tummarna för bajsningen ska komma igång också! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-07-03 07:45
#25

Godmorgon 😽 Jag har bajsat!!!! 👍👍👍 Men vågade inte ligga under mattens säng när hon gick och lade sig 🙀 Det är så äckligt när någon ligger på "taket" så då gick jag och lade mig bakom tv soffan…. Men där hade inte matten lagt något mjukt för hon hade ju tänkt jag skulle vara i mitt eget rum! Så lyckades hon få in en filt, men då stack jag under sängen igen! Och där låg jag med då kom sambon och skulle lägga sig, matten sa att han kunde ligga i soffan 😊 Men det gjorde han inte så då gick jag därifrån. Sen hörde matten mig gå lite fram och tillbaka halva natten, för hon sover så illa när hon oroar sig för mig ❤️ När hon vaknade nu så låg jag på den tjocka filten i klädkammaren. Nu har jag fått varm mjukmat med medicine. Det åt jag .👍 Sen gick hon och kollade ställena där jag brukade ligga eller sitta, lite blod på ett ställe. 😕 Och så hade jag kissat på den ena Ikea mattan.😧🌊 Matten sa till mig att hon var irriterad på sambon, för nu har hon stor yta att försöka hålla koll på mig på. Och jag kan sticka iväg på ställen där hon inte kunde gissa att jag skulle lägga mig. Även om jag personligen gillar sovrummet och mitt bästa rum på mellan etaget, så hade hon helst sett att jg var i ett rum! När jag ligger i klädkammaren så ligger jag ofta o kurar. Vi får se vad dagen ger… Over and out Lillen & en väldigt trött matte

Tjeja
2016-07-03 10:48
#26

Awe goa matte o Lillen. ❤️

Imponerande att sambon står ut med mattes omsorg om dig också Lillen. Det ska han ha en eloge för! Han kan ju faktiskt bli både sur o svartsjuk när han blrv hänvisad till soffan liksom. 😛

Underbart att du bajsat nu äntligen! Ytterligare ett framsteg att fira! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2016-07-03 10:50
#27

Detdär med blodet, kommer det från tassarna eller från rumpan el något annat tro?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Marianne elfsten
2016-07-03 11:22
#28

Blodet kommer från de två sår han har på bakbenen. De som jag varit hos veterinären med två gånger och som han äter penecellin för.

Marianne elfsten
2016-07-03 17:17
#29

Godeftermiddag. Har flyttat mig från klädkammaren till ytan under mattens säng….men inte gått härifrån på hela dagen! Vill inte ha den varma Hills maten med pencellin i… För jag är trött… Matten funderar på om det är en onaturlig trötthet.. Blir katter trötta av pencellin….?? Vi avvaktar och ser….men nu är matten orolig att det ska vara något fel. .

Marianne elfsten
2016-07-03 22:44
#30

Well nu har jag kommit framoch gått ner i mitt bästa rum. Men när jag sätter mig ner så blir det små blodfläckar! Inga pölar med det är ljusrosa där jag suttit. Mina sår på bakbenen läker inte tydligen…. Matten undrade varför man inte sätter bandage, men det skulle lufta sa vet. Men ….nu funderar man ju. I Tisdags så var jag inne första gången för att kolla såren. Sen igen i fredags. Den första vet sa att man väl kunde sätta bandage, men svårt för matten att byta då jag är rädd. Så det blev krage. Då blev jag som förlamad och passiv, rörde mig inte…bara en väldigt liten bit, matten matade mig med spruta etc Nästa vet sa att det skulle lufta för att kunna läka????? Kragen av och nu är jag skapligt lugn…äter lite och dricker vatten och kollar lite. Även om jag är trött, förmodligen på grund av penecellinet tror matten. Men såren verkar inte läkka ihop Matten kan inte se att jag tvättar mig överdrivet mycket…. Sover ju iofs hela dagen och vad jag gör på natten kan hon inte se… Vem har rätt!!

Tjeja
2016-07-03 23:32
#31

Jo att det är såren på bakbenen du har problem med o äter pencillin för förstod jag redan. Det var blodfläckarna du pratadevom igen som jag inte uppfattadebom de var från såren eller något annat. Men då är det från såren i alla fall.

Vad gäller läkningen så har det ju bara gått ett par dagar med pencillin än eller hur länge är det? Borde kanske tas odlingar på såren så man får veta mer exact vad som växer i dem och vilken sorts antibiotika bakterierna är känsliga för? 

Sedan spelar det ju inte så stor roll hur bra antibiotikat fungerar egentligen om det hela tiden tillkommer nya bakterier och nedbrytande enzymer med saliv. Svårt att hålla koll varje stund på dygnet. O även svårt att stoppa slickandet i förväg även om man har koll.

Vad gäller bandage kanske det vote bättre i alla fall att få det? Med både tryckavlastande och bakteriehämmande material.

 Eftersom Lillen står ut med att bli matad så tänker jag att det nog inte behöver vara omöjligt att hantera bandage i alla fall även utan sövning! Kanske räcker det med lite lite lätt lugnande bara, om ens det egentligen?  Du behöver bara få kontakt med någon veterinär som är van vid och bra på  skygga, förvildade och rädda kissar. Då kan man komma långt med hantering på rätt sätt med rätt knep. 

:-) <3

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-07-04 07:34
#32

Började äta penecellin i fredags, med tillhörande veterinärbesök. Där hon gjorde rent såren igen. Och sa att de inte läkt något sedan första besöket på tisdagen. Han blir inte matad av mig längre eftersom han inte har krage och äter själv. Han är också lika ovillig och backar om jag är för nära och försöker något. Så jag är osäker på att det hade fungerat enkelt, men kanske inte omöjligt. Att jitta en veterinär som är van vid skygga katter, det vet jag inte hur man gör. Där jag går är samma ställe som kattehuset använder med sina vilda katter.

Uppkatten
2016-07-04 07:50
#33

Har du pratat med kattehuset om Lillens sår? De kanske har erfarenheter och tips att dela med sig av, tänker jag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
2016-07-04 09:54
#34

Väntar på svar från Kattehuset…

Annons:
Katthemsmatten
2016-07-04 12:24
#35

Om Kattehuset går till den veterinären med sina skyggare katter får vi utgå från att det är den som har mest erfarenhet av skyggisar. Betr. såren har jag funderat litet. Skulle veterinären inte kunna hjälpa till att göra en 'liktornsring' av lämpligt material runt såren som man sätter fast med ett tunnare bandage? Då kan han inte ligga och nöta på såret, det blir mindre risk för att han får in smuts i det och det blir ändå litet luft mellan sår och bandage. Du kan ju fråga nästa gång ni ska tillbaka om du inte börjar se en förändring till det bättre. Det är alltid en balansgång när det handlar om behandling av katt, skygg eller tam är lika, eftersom de reagerar så starkt på förändring. Personligen tror jag att det är bättre utan tratt och katten själv äter och dricker än att han har tratt, känner sig fånig och eländig, inte äter annat än med hjälp och då kan han inte själv reglera när och hur mycket mat han vill ha. 

Fortsätt som du börjat, Marianne. Du gör ett strålande jobb och Lillen mår definitivt bättre inne än han gjort under sitt föregående liv som utekatt.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-07-04 16:15
#36

Tack för det rådet, har nu fått namnet på de två veterinärerna som ska vara mest inriktade på katt, förhoppningsvis skygga då. Måste fråga specifikt. Har också tänkt på det med typ liktornsring o bandage…. Verkar ju vara en smart kösning om den fungerar o Lillen accepterar den. Han tar nu sina små spatserturer, och kollar in saker, men sover mest. Kanske är det pencellinen som påverkar o såren. En dag i taget. Kollar varje dag filtar, golvytor etc för att se efter fläckar….hålla koll. Lillen under mattens säng & matten

Marianne elfsten
2016-07-04 16:44
#37

Googlade fram namnet på de två veterinärerna, en av dem jag fick namnet på, var hon som tyckte jag skulle släppa ut honom🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀🙀

Tjeja
2016-07-04 19:09
#38

liktornsring var bra namn på tryckavlastande bandage! 👍

Utsläpparveterinären var ju sorgligt att hon skulle vara en av de två.

Att veterinären också konstaterat att såren inte läkt något var ju inte alls bra… Då undrar man ju verkligen hur illa det är. Kan ju verkligen behövas tryckavlastande bandage på något vis då.

Å andra sidan hjälper ju inte antibiotikan om det är "fel sorts" bakterier det är effektivt mot. Om det är andra bakterier han har fått i sina sår.. om det nu är bakterier som hindrar läkningen. Kan ju lika gärna vara så att vävnaden är så förstörd av tryck att cirkulationen inte når fram utan bra avlastning.

Lurigt att veta. Kämpa på fina Lillen och matten! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-07-04 20:34
#39

Släppa ut veterinären skulle ta topsi? Om det inte läkte…. Varför gör man inte det direkt på en rädd katt?? Ja inte vet jag, men nu får vi se. Han sover på dagen, går på kattoletten, äter och sover under sängen, frammåt kvällen kommer han ut och kollar genom fönstren, ligger under sitt bästa bord.. Nu kom han och lade sig vid mina fötter, fast under bordet ❤️ Ska kolla golvet och lite filtar nu för spår som jag inte vill se ❤️ Lillen & matten

LoAEmma
2016-07-04 22:20
#40

Åh, framsteg att han la sig vid dina fötter 😍👏🏻 Tycker du gör ett fantastiskt jobb med honom, matten!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Tjeja
2016-07-05 00:06
#41

Ja antibiotika tar mycket på energin i cellerna så inte så konstigt om han blir trött det blir ju ofta vi människor med av antibiotika. 

Ja topsat (för att ta odling) borde de gjort direkt tycker jag med. 

Lurigt. Men håller tummarna för att du kan få till att de lägger avlastande "liktorns"-förband över såren om de inte börjat läka tillräckligt bra nästa gång.

Lite märkligt känns det ju ändå om det inte vill läka alls, för djur och ffa katter, brukar ju ha betydligt bättre "läkekött" än oss människor. 

Undrar hur veterinärerna där i norge tänker runt svårläkta sår liksom?

Kram o heja er i alla fall! Förr eler senare får ni bukt med det i alla fall! Det är jag övertygad om med all kärlek du lägger ner på Lillen Marianne!

Å titta att han vågade lägga sig nära dina fötter under bordet 👍 ett tydligt tecken på att du inte har skrämt bort honom med din närhet o hantering! Han vet nu att du är bra för honom om än du tar dig för läskiga saker ibland!😉❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Tarotstollan
2016-07-05 04:17
#42

Håller tummar och tår för att Lillen skall bli bra snart!🐱❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
2016-07-05 08:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#43

Godmorgon 🌞 Ny dag nya funderingar. Lillen är en mycket lugnare katt nu när han inte har kragen. Och det är ju klart. Kollar ju hans mjuka ställen noga varje dag. Där han ligger mest, under min säng, finns ingen missfärgning av blod. Bra! I graderoben var det pyttelite igår! I vardagsrummet under bordet som också är en fin fin plats att vara syntes ingenting. Men två avtryck på golvet, där han förmodligen satt sig, för det är avtryck liksom. Skickar med bild. Det ena är från idag. Det andra är från i förrgår. När jag tittar på honom när han går förbi. Ser det ut som såren är mörkare, ev större… Men att de är större kan vara en synvilla på grund av att det förmodligen är sårskorpa som gör att det se mörkare ut… Eller vad tror ni som har mer erfarenhet än mig?? Funderar på om det kan vara sårskorpa som spricker när han sätter sig på det hårda golvet? Eftersom det inte är någonstans där han suttit och det är mjukt. Han verkar inte hängig eller konstig på något vis. Utan spatserar iväg framför oss när han ska på kattoletten eller gå till skohyllan och lukta på skor… Även om han kan vara lite avvaktande, men det är ju inget konstigt med det. En sak som hände igår var att han gick fram till sonen och luktade på hans fötter!!!! 👍🙀👍🙀👍🙀👍👍👍👍

Katthemsmatten
2016-07-05 11:50
#44

Jag har inte någon erfarenhet av att katter skulle få trycksår, så jag tycker det är litet konstigt. Däremot kan de få någon typ av bakterier som jag så klart inte minns namnet på just nu, som kan vara svårläkta i sår. Ska försöka komma ihåg vad det var jag tänkte på och återkommer i så fall i ny kommentar med det. Jag tror definitivt på att man måste ta en odling på såren för att utreda vad det handlar om. Jag tror inte på trycksår, som du förstått och den antibiotika han står på borde ha hjälpt efter 5 dagars behandling. Uppenbarligen fel typ och veterinären får se till att ni får byta.

Skönt att han nu är mer eller mindre sitt vanliga jag. Jättekul att även sonen tycks accepteras så pass att han är intressant att nosa på :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattöga
2016-07-05 12:09
#45

Jag håller med vad som skrivits, jag tycker ni gör ett toppenjobb Matten, Lillen (o Hussen)! Och Matten är Lillens trygga punkt fortfarande! Precis som förväntat! Trots alla konstigheter som Lillen behövt gå igenom.

Veterinärens förslag om att släppa ut honom nu, tycker jag låter som ett mest idiotiskt förslag! Men kanske för att hon inte vet om alla framsteg Lillen har gjort sedan han blev omhändertagen!

Tryck-/liggsår har jag tyckt låtit väldigt konstigt från början. Har aldrig hört talas om det hos en katt som rör på sej….. 

Jag hoppas att såren börjar läka på riktigt nu så att Lillen kan fortsätta att Åter-erövra Världen steg för steg! 

Styrkepepp till Lillen!  och hans omhändertagare! 🌺👍

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
2016-07-05 12:11
#46

Kan du mena MRSA???

Uppkatten
2016-07-05 14:50
#47

Jag har inte heller hört talas om trycksår på katt. Det måste vara väldigt ovanligt? Och det finns ju katter som ligger och trycker periodvis på vart och vartannat katthem? Har aldrig hört att de skulle få trycksår? Det går inte att fota honom så att vi kan få se hur såren sitter/ser ut? Jag tänker att vi kanske kan hjälpas åt att spekulera bättre om vi ser hur såren sitter/ser ut…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
2016-07-05 14:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Ett lite dåligt kort finns…. Det är så svårt att få honom stilla så länge att det går… Såren sitter på samma ställe på båda bakbenen..

Annons:
Katthemsmatten
2016-07-05 16:30
#49

Ja, det var nog MRSA (eller liknande) jag tänkte på. När jag ser bilden på Lillens bakhas så kan det inte vara trycksår. Hade det suttit på knäleden hade jag kanske kunnat tro det men där det sitter får han inte tillräckligt tryck där han ligger om han inte ligger på spetsiga stenar. Och det har jag väldigt svårt att tro att du bäddat åt honom med😉Och som sagt, genom åren har jag sett väldigt många skygga katter och då menar jag inte blyga katter som Lillen, utan riktigt rejält skygga, som legat och tryckt när vi varit på avdelningen men ingen enda har haft den här typen av sår.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Uppkatten
2016-07-05 16:44
#50

Ser jättemärkligt ut, tycker jag, att han ska ha fått sår på det där sättet. Kan han ha halkat ner med bakbenen någonstans och skrapat upp där på baksidan av bakbenen när han har dragit upp benen? Gissar att hans lurviga tassar gör så att han lätt slirar och slinter (som på min egen lurviga tjej här hemma…)?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
2016-07-05 17:11
#51

Det enda jag kan komma på är att när vi skulle få in honom i buren , den dagen han skulle rakas, så försökte han kasta sig upp på några brädor som stod vid väggen… Men om han hade haft såren då, så borde ju veterinären eller den som rakade honom ha sett det!? Är osäker på om dom rakade benen….försökt att se på kort men det är ju så svårt att se. Ska fråga den som rakade honom, om nu inte hon har semester förståss. Tänkte ringa dom imorgon om jag hittar fler blodfläckar idag/ morgon bitti. Och då måstea jag ställa lite krav tror jag. Prov på såren! Är det mrsa så ska man inte använda pencellin, fast mrsa är väl rätt ovanligt? Blir helt förvirrad av det här… Vad mer borde jag ha koll och reda på Kan ju inte åka som en skottspole frM och tillbaka med en rädd katt. Det får ju vara någon logik i vad som görs. Jag ska också spela in vad som sähs när jag är där, så jag kommer ihåg ALLT exakt. 🤔

kattöga
2016-07-06 12:14
#52

Undrar om såren kommer från rakningen (om dom rakat benen också)…. 

Hoppas såren inte blöder igenom längre så att inga fler spår hittas på golven! 

❤️🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Katthemsmatten
2016-07-06 12:44
#53

Det är mycket ovanligt att man behöver raka ben och huvud på långhåriga katter. Kan inte på rak arm påminna mig en enda långhårig katt som varit hemlös och kommit in i uselt skick där veterinären rakat av allt hår. Svans, ben och huvud brukar man låta vara och möjligen klippa de, oftast, enstaka tovor som kan finnas där.

Ställ krav på ordentlig provtagning på såret den här gången! Man måste vara ganska tuff som djurägare ibland.

Medarbetare Hittekatter iFokus

kattöga
2016-07-06 13:06
#54

#53 Då är det nog inte så troligt att såren beror på rakning iaf.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
2016-07-06 13:58
#55

Godlunch 🙂 Idag har jag sett en enda lite mini prick med rosa vätska på. Har krupit över golvet och kolla minutiöst på alla filtar, täcken golv etc. Verkar som det är bättre idag alltså…peppar peppar…. Eftersom det verkar vara så pch han är nyfiken , äter, dricker kollar genom fönstren…allt som han brukar göra så avvaktar jag ….. Tror jag. Borde det inte indikera på förbättring??

Annons:
Carmarino
2016-07-06 15:05
#56

#55 Med tanke på hur han var för några dagar sedan så skulle jag nog säga att Jo, det är en rejäl förbättring. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
2016-07-07 16:24
#57

Hej Lillen här 😊 Nu tror jag matten blivit tokig, hon kryper runt på golvet och kollar och sköljer allt i vatten …det jag ligger på, torkar golven med bara vatten också… Bara för att hon vill se att det inte finns några fläckar från mina ben. Och för att jag inte ska sitta med sår i något rengöringsmedel… Nu har jag ätit pencellin i sen i fredags, matten får trixa en del för att jag ska äta det, men till sist lyckas hon….peppar peppar. Jag går små promenader också, idag gick jag förbi sonen och kollade honom lite på min väg till kattoletten..😀 Är faktiskt inte så rädd för honom….om jag skulle skynda mig förbi honom så är det för att jag låtsas, han ska minsann inte tro att jag tycker han är rätt intressant!! Igår kväll så satt jag på mellanplan i huset, då sambon kom klampande….stack fort upp för trappen till matten och satte mig på översta steget för att kolla vad han skulle göra. Matten sa till honom att han kunde ta det glas han behövde från vrummer istället för köket, för hon ville inte att jag skulle springa…. Så fort han vände sig om sprang jag ner….man ör ju tvungen att kolla vad han håller på med!!! 😼😸 Ja matten och jag tror att jag är på bättringsvägen…. Matten är gladare och då är jag också glad….😸🇸🇪❤️ Lillen & matten

Carmarino
2016-07-07 16:46
#58

Hurra hurra hurra för er båda! ❤️❤️❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
2016-07-07 18:28
#59

❤️😃❤️👍❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
2016-07-07 21:12
#60

Det var glada nyheter Lillen!👍🐱

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
2016-07-08 10:31
#61

😃👍🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tjeja
2016-07-09 19:29
#62

Fortsätter tummhållningen här! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Marianne elfsten
2016-07-10 07:45
#63

Godmorgon ❤️ Lillen här, nu är det nästa sista dagen för mig att äta pencellin….en och en halv dos kvar 👍👍 Matten lyckades också få se mina bakben igår….såg bra ut!!! Även om hon inte är en veterinär så såg det ut som det borde tyckte hon. Sårskorpor, lite mindre, och hon har inte sett några nya fläckar…🌞🌞 Igår så hörde jag att hon sa till sambon att , nej nu bygger vi en kattbalkong!! Så idag ska dom börja med det 😸 Det är så att matten o sambon har ett nytt hus, och allt på utsidan är inte färdigt. Därför har matten tänkt och tänkt…. Flera ideer och lösningar har kommit fram , men nu blev hon trött på att inget hände och blev av, så en enklare, snabbare lösning är en egen balkong till mig 😂 När sen området runt den balkongen är klart så kommer det bli en fortsättning på den så kag kommer till gräsmattan också. Men en sak i taget. Matten har sått gräs i en stor låda åt mig , men inte gett den till mig ännu på grund av såren på benen. Hon hoppas jag ska gilla den 👍 Nu har jag ännu ett bästa rum, det är under mattens säng..❤️ Där har hon lagt ett påslakan på en filt på ett täcke….😂 Mjukt och skönt för mig och mina ben. Hon har dragit upp sängkappan lite lite så jag har full koll över vad som händer, men ändå är för mig ajälv när jag vill ❤️ Nu kommer matten snart och ger mig frukost/ medicin… Ha en skön söndag alla katter med mattar och hussar ❤️ Lillen & matten

kattöga
2016-07-10 09:16
#64

Åh vilka härliga nyheter! 😃 Toppen att benen läker bra, att du fått ett nytt favvoställe, att Matten inte behöver tuta i dej så mycket mer medicin snart, och framförallt toppen att du snart har en egen uteplats!!!!! Vad skönt att du bestämde dej för att flytta in hos Matten o Sambon! Det måste ju vara den allra bästa familjen att bo hos! 🐱💝😄

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tarotstollan
2016-07-10 20:15
#65

Det låter toppen med en egen stor grotta under mattes säng! Varmt, mjukt och mörkt precis som en kisse vill ha det!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
2016-07-11 07:43
#66

Nu är detmorgon och jag har fått min sista dos penecellin 👍 Men matten såg att det var blodfläckar på ett st Lle där jag brukar sitta 😔 Inte stor men några stycken…. Kan det vara rskorpa som ramlar av och så blir det lite små kladdigt?? Bild kommer också. Lillen & matten

Marianne elfsten
2016-07-11 07:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Örngottet med prickarna på..

Carmarino
2016-07-11 16:02
#68

#67 Tror nog att det är som du skriver; skorpor som trillat av. Färgen tyder på att det nog snarare är "varkladd" än blod, eller åtminstone varblandat blod.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katthemsmatten
2016-07-12 08:19
#69

Jag tror också att det bara är sårskorpor som blivit litet upprivna alt. lossnat helt. Du ska inte oroa dig. Håll litet koll, så gott det nu går, så du ser om såren återkommer.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Marianne elfsten
2016-07-12 17:04
#70

Alltid skönt med fler åsikter, har ju den samma .😊 Nu är Lillens balkong under uppbyggnad, den blir inte jättestor, ca 6 kvm. Men det är en början 👍😸

Uppkatten
2016-07-12 17:12
#71

Det är större än min balkong, och mina katter älskar sin balkong!!! Särskilt nattetid om sommaren… 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
2016-07-13 20:52
#72

Hej svejs…. Ligger på min nya favvoplats under matten säng 😍 Där är så mjukt och skönt…och fridsamt, för en liten charmig katt som mig. Kan höra dom när dom bygger på min alldeles egna balkong 😍 Golvet är snart klart…..hehehehe Ser fram mot att gå ut på den 😊 Hörde när veterinären ringde till matten idag, och frågade hur det gick med mig!! Matten sa att jag var en lycklig katt nu, och att jag var precis som innan .💐 Hehehehe mattwn lät lite avmätt i tonen kan jag säga. 😚 Varje kväll vid elva tiden går jag ner till nedersta våningwn och rullar runt på mattan där och tvättar mig och grejar, struntar totalt i att sambon och sonen är där. 😸😸 MIN matta MITT hus!!!! Matten är väldigt stolt och glad över att jag är så tuff!!! Ja det var allt för idag från en lite " småknubbig" Lillen och hans matte

Tarotstollan
2016-07-13 21:54
#73

Bra Lillen! 👍Märk upp alla sakerna i ditt slott! Det är ditt, bara ditt! ( Ja, slottsbetjänterna får ju bo där också, annars blir det lite svårt med matserveringen och toastädningen för dig!)🐱

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
2016-07-14 19:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Hej kattlovers 😊 Dagarna går och jag är mycket under matten säng på dagen, men när kvällen kommer så…… Då går jag runt och är Lejonkungen 👑👑 Även om jag sticker iväg om det blir för mycket. Matten säng är fin fin 👍👍 Ni ska få se en bild på min egen blivande kattbalkong….. Nu håller räcket på att komma upp också …😸 Det ska bli spännande att se sen, och hur länge det tar innan jag vågar gå ut på den 😊 Matten planerar sogga, matta, klättergrej etc etc… Får nog stoppa henna, för om hon får hålla på så får jag nog inte plats 😸😸 Lillen & matten

Tjeja
2016-07-14 22:28
#75

😍🤪❤️😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-07-17 11:06
#76

Goodmooorgon 😸 Sonen berättade för matten att jag hade lekt…😊 Skvallerbytta, detvar ju min hemlis hehehehe Men jag får väl erkänna, jag har gjort det, och matten blev jätteglad, för hon har varit lite fundersam, och även köpt nya leksaker, som kag inte alls tycker är vidare intressanta. 😜 Idag har är kag på nedre plan under mattens bord, där det som sig bör ligger en gosig mjuk filt till moi 😍 Matten kollar fortfarande noga efter blod spår, men verkar inte hitta några ..så vi är glada och nöjda. Imorgon åker sonen på 4 månaders arbete till Dubai, så då kan kag gå in i hans rum och kolla ännu mer, men jag kommer nog att sakna honom nu när jag vant mig. Nej nu får matten allt sätta fart med byggandet av min balkong….. Hon kan ju inte sitta här och hänga, får nog jaga ut henne.. 😂😂 Hej svejs o ha en fin dag Lillen & matten

Annons:
Tjeja
2016-07-17 12:09
#77

❤️ Skönt att inga nya blodfläckar visat sig! 👍

Leka är roliga saker! härligt att du verkar upptäcka det också lite nu i alla fall! 😉

Ha en härlig dag ni alla i Lillens rike också!  🐱😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kattöga
2016-07-17 12:15
#78

Va skönt, det verkar som att benen läker bra nu! Då är det roligare att leka också! Och va kul att du lekt med sonen, men när han är bortrest så kommer du nog att leka med  dom andra där hemma.

Och vilken fin balkong dom bygger åt dej! Jättehärlig när du kan ligga och mysa och känna alla dofter och kolla in fåglar och andra djur som smyger omkring där! 
Vilka bra tjänare du skaffat! Men bara det bästa anstår ju en riktig Kung!

🐱😍

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Katthemsmatten
2016-07-18 12:53
#79

Här var det bara härliga nyheter! Toppenfin balkong och du är så modig som nu börjar återta ditt slott, Lillen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-07-21 12:25
#80

Hej allihopa😸 Nu har sonen åkt, och matten skruvar och sågar hela dagarna på balkongen. Som sig bör 😸 Jag har det som vanligt och går på mina rundor och kollar vad de håller på med… Hehehe Matten har gett mig en låda med GRÄS matta …tjohoooo ❤️ Den gillar jag , äter lite och luktar på den….tipp topp Igår då hade vi besök av en stor man som aldrig varit här förut…. Gömde mig kvickt under mattens säng. Men efter en stund så ville jag kolla vad han var för en. Då satt dom på altanen så jag gick ner och satte mig i fönstret för att kolla ..😸 Efter en stund gick dom in och då spatserade jag minsann in i rummet och gick fram, fast på baksidan av soffan, och satte mig för att titta på den där mannen!! Så satt jag en stund där och kollade genom fönstret, med ryggen mot dem alla och tittade. Matten sa till besöket att jag ALDRIG vågat göra så förut.❤️❤️❤️❤️ Hon berättade att hon var så stolt och imponerad av mig…Lejonkungen ❤️😸 Så nu vet ni det, jag är modigare än somliga tror!!!!! 😎👑👍 Vi önskar er alla katter och tvåbeningar en skön solig dag Lillen & matten

Uppkatten
2016-07-21 14:44
#81

🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
2016-07-21 16:11
#82

#80 Lillen, det är nog så att du lärt dig att människor inte är så hemska som du trodde. När allt kommer omkring så var det kanske inte så dumt att Matten tog dig till veterinären, så att du fick vänja dig lite. Efter den pärsen är alla människor som besöker dig en enkel match. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katthemsmatten
2016-07-21 19:28
#83

Viken tur att du är en nyfiken liten kille, Lillen!  Och matten är så klart överlycklig över att du nu vågar visa att du är nyfiken. Fortsätt så!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
kattöga
2016-07-21 19:31
#84

Vad härligt med egen gräsmatta! Och snart en egen balkong också! Du har verkligen lyckats uppfostra dina tjänare superbra! 

Och som väntat, allt kaos, har gjort att du litar mer och mer på dina tjänare! Precis så som det ska vara! 

Jag är glad att du är mer nyfiken på utomstående personer nu också. Då har du verkligen börjat hämta tillbaka dig själv och din självkänsla! Du är superduper, Lillen!!!! ❤️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
2016-07-22 21:04
#85

He he he he Jag kissade på min gräsmatta………🙀😸😂 Så matten fick ta ut den igen….asch. Men det var ju så myyyysigt!!!! Nu ska hon plantera en stor som jag kan ha på balkongen 😂👍👑 Så det ordnar sig nog 😊 Lillen & matten

kattöga
2016-07-22 21:12
#86

Men det är ju vad gräsmattor är till för, att ligga o gosa sej i, att tugga på gräs, jaga fjärilar i och kissa på! Va härligt sen när du får en stooor gräsmatta!  😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Katthemsmatten
2016-07-23 13:33
#87

Precis som #86 skriver. Det är ju det man har gräsmattor till! Det är bara vanliga mattor man inte får kissa på, det borde ju matten veta 😍

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-07-24 19:54
#88

Ha ha ha ja matten förstår ju det. 😂 Hon trodde nog inte att jag skulle göra det ändå… Hon har lite otur när hon tänker i land. Imorgon ska matten sätta upp nätet på min bakong 🌷👍👍 Och så insektsnät upptill, för det är lite getingar ute… Och hon är lite mesig i land. 😂 Sen funderade hon på hur stor glipa en lite söt lurvig typ som jag själv, kan ta mig igenom….. Det är 6 centimeter mellan spjälor och golv, hon hade inte tänkt sätta nät där. Är det någon av er som vet det? Nu sitter hon och planerar vilka saker jagska ha där ute…och när jag kommer våga gå ut där…. En soffa med dyna är redan bestämt….mitt klättergrejs ( som jag aldrig använder) Kanske jag klättrar upp iden när jag vill se lige mer än venom spjälorna.. Vi får se…spännande dag imorgon alltså. 😸🌺🇸🇪❤️ Nej nu ska jag ta en liten sväng genom mitt "slott" och kolla att allt är som det ska Mja på er alla Lillen & matten

Tarotstollan
2016-07-24 21:08
#89

Vad spännande det skall bli eller hur Lillen?👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
2016-07-24 22:05
#90

Min mammas 2 katter, är ganska "stora" och dom, båda två, tog sej igenom glipor som var mindre än 6 cm! Så blockera gärna gliporna mellan spjälor o golv, kanske med nån extra planka eller nåt! 
Katter är som råttor och möss, dom kan ta sej igen mindre håligheter än man kan tänka sej!

Jag ser fram emot imorgon då du får tillgång till din alldeles nya och egna balkong! Jag hoppas din  Matten & Hussen är välkomna att vara med dej där också, så småningom i alla fall! ;)

Grattis till din ny-expanderade bostad! Ska bli verkligen spännande!

🌺

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Tjeja
2016-07-24 23:35
#91

6 cm är mycket för en katt.. 

När du ändå gör så mycket fint och så noggrant till Lillen så snälla se till att täppa igen gliporna också. ❤️ Vore synd och slöseri med allt arbete, och sedan försvinner kissen eller ni får oönskat besök  liksom. 😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-07-25 08:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Jepp, jag ska sätta lite extra reglar längst ner 👍😊 Och till sambons fasa också sätta nät tak. Funderar också måste vara i puts nät, eller om det räcker med ett vanligt insektsnät? Han borde väl inte kunna klättra i taket🙀🙀🙀🙀

Uppkatten
2016-07-25 09:28
#93

Så fint det blir! Men jag instämmer med övriga, 6 cm = rymningsrisk. Min ena tjej lyckades välta en kartong en gång, vilket samtidigt innebar att hon blev instängd under byrån (som det i sin tur var grejer under). Jag såg när det hände och var bara några meter bort. Men innan jag hann fram för att hjälpa henne så hade hon raskt förvandlats till någon slags "gummikatt", gjort sig helt platt och tagit sig ut genom en springa som var 4 cm… Då är hon en katt på 4,3 kg ca, så hon är ju inte särskilt liten. Efter det kan jag tala om att jag började se över alla glipor på min balkong… Och springan under badkaret har jag också fått sätta för… Den är ca 7 cm och där tar hon sig in, plockar bort gallret till golvbrunnen och sitter sedan och badar sina pingisbollar… När hon var liten brukade jag säga att hon skulle kunna slinka ut genom nyckelhålet i ett obevakat ögonblick…

Jag skulle rekommendera svetsnät runt hela + i taket. Skulle han klättra upp och sedan få tag i taket och det bara är insektsnät så tror jag insektsnätet ger vika.

Mina katter tenderar att fastna i med klorna i insektsnätet som jag har för balkongdörren. Nu ligger de visserligen och leker med nätet, men hål blir det ofta, så insektsnätet behöver bytas ut regelbundet. Svetsnätet har jag haft ett och samma i mer än 20 år nu.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
2016-07-25 10:10
#94

Wow vilken fin balkong Lillen får!! Strålande! 👍
Och ja, när jag ser bilden, så ser det ut att vara en mycket rymningsvänlig balkong i nederkant som den är nu. 

Vår hankatt hade vi i en tillfällig rastgård första månaderna när han flyttade hit (nu går han fritt ute), han klättrade utmed näten både på väggar o tak. Så jag skulle inte nöja mej med ett myggnät. 

Och precis som Uppkattens katter, så fastnar han med klorna i myggnätet vi har i ytterdörren, när han försöker ta sej ut den vägen.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2016-07-25 10:16
#95

Alternativ till tak kanske kan vara taket som dom gjort till rastgården här?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
2016-07-25 11:06
#96

Men oj…4 cm???? Hur platt kan en katt bli? Och hur sjutton får dom ut huvudet på 4 cm…. Nu har jag tagit fram exrtra reglar till nederkanten på staketet.3,5 cm…..hm…. Taket får bestå av galler, eftersom vi bor precis vid fjoden och det kan blåsa något förfärligt här, så får det inte vara vindfång…då kan det flyga bort 🙀😂

kattöga
2016-07-25 11:17
#97

Alternativet kan ju vara att "näta" även  gliporna i nederkant.'

Ja, ett tak som flyger sin kos är ju inte vad man vill ha :) Bra med nät!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
kattöga
2016-07-25 11:19
#98

Jag fattade inte heller hur katterna kan smita ut genom så små glipor. Trodde att dom måste ha platta huvuden o kroppar efter det….. Men mammas katter såg ut som vanligt när dom väl kom tillbaka (självmant)! 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
2016-07-25 14:29
#99

Hur platt kan en katt bli? En mycket bra fråga! Väldigt platt, enligt min erfarenhet… Samma katt var en gång på rymmen. Jag visste i vilken buske hon satt, men det var snart sagt omöjligt att få syn på henne. En katt kan inte bara bli platt utan även snart sagt osynlig med andra ord… Till vardags är hon dock en normalstor och pratglad kattflicka. 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Marianne elfsten
2016-07-25 19:36
#100

Asch det blev inget balkng häng för mg idag 😡 Matten skruvade dit en extra rad med brädor och sen fick hon köpa mer nät. När hon sen skulle fortsätta började det att regna😡 Men imorgon!!! Då får hon allt bli klar 👍 Ligger under mattens säng och gosar mg. Matten undrar varför jag nte går fram…men jag vill j inte hehehe Over and out Lullen & matten

Marianne elfsten
2016-07-27 07:06
#101

Godmorgon …..💤💤💤💤 Oj oj vilken natt 🙀 Jag har gått runt och jamat…inte särskilt högt, men många gånger under natten, så vi har inte sovit matten och jag. Förståss att JAG är ett nattdjur..men inte matten. 😊 Matten har funderat på vad jag ville, men det sa jag aldrig! När det gäller min balkong aå tycker jag matten är rätt långsamm alltså….😡 Hon blev inte klar igår heller!! Kan komma an på att det på ena sidan är väldigt högt och hon måste använda stege, men jag tror bara hon är slö..😜 Hoppas på idag!!! Nu har vi lite nya ordningar här på " torpet" När jag hör/ ser matten komma upp (hon vaknar väldigt tidigt) Så går jag upp och lägger mig under hennes säng. Sen ligger jag där nästan hela dagen…några så kissepauser, men det är rätt skönt där under 😊 Sen kommer jag fram på kvällen Är inte så jätte social, det var några gånger när sonen var här och så men mest är jag för mig själv. Men igår så tänkte jag att jag skulle glädja matten lite, så jag jagade lite hårdmat på golvet. När hon smätte iväg dom. 😊 Det var faktiskt lite kul…. Matten och sambon är ute nästan hela dagarna nu, matten bygger balkong och sambon gör ett förråd. Fast matten tror att jag kanske tycker det är lite skönt att få vara i fred lite…hon hoppas det iallafall. Men hon kommer in och pratar med med ibland. Även att jag ligger under sängen. Försker ju faktiskt sova!! Nu ser matten och jag fram mot att balkongen blir klar idag!! Särskilt jag, men även matten som börjar bli lite sliten nu. Ha en god dag alla katter, missar och mattar och hussar Lillen & matten

Katthemsmatten
2016-07-27 14:17
#102

Håller tummarna för att matten orkar distansen ut och faktiskt blir klar med din jättefina balkong idag, Lillen!

Hoppas du och din familj får en fantastisk dag i slottet vid strandkanten ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-07-27 20:52
#103

Asch…hon hann inte klart idag heller…🤔 Men jag kan förlåta henne, för hon blödde ner både i nfarten och min balkong. Det är stickigt det där nätet, och svårmanövrerat för en enda matte 👍 Imorgon är hon säker på att vara klar. Ska spika ihop en trapp till mig bara och åka snabbt för att köpa lite stora krukor med buskar och växter åt mig, så det blir lite mysigt också 😘🌞 Hon har ställt dit en rottingaoffa med en dyna också. Kan hända jag måste få mer saker…något att gå upp på så jag ser bättre över räcket. Vi får se vad hon får till. N har jag låtit henne klappa mig lite….även om det bara var på svansen 😜 Men iallafall!! Flyttade mig inte en millimeter. Hehehehe Och så har jag jagat lite torrfoder över golvet igen…det var kul idag också…👍😂 Ha en trevlig kväll Önskar Lillen & matten ( som ser ut som en nålsyna 😂)

kattöga
2016-07-27 20:58
#104

Köp ampelliljor! Det är bra för katter - istället för gräs!

Annars måste man ta reda på om växterna/blommorna/plantorna är giftiga för katter….!

Ampelliljor däremot fungerar precis som gräs, som katter tuggar på, och som hjälper dom att rensa katthår som eventuellt har fastnat i "tarmsystemet":

Låter härligt att balkongen snart är klar! 
Och ja, stackars Matten! Det är stickigt med nät… jag vet….  

Men massor av kram till Matten, Lillen och Hussen!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Tjeja
2016-07-27 21:06
#105

Underbara Matte så hon kämpar åt dig Lillen! ❤️ Du måste ha en av världens bästa undersåtar på hela planeten! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

LoAEmma
2016-07-27 22:47
#106

Heja heja matten, superbra jobbat!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Marianne elfsten
2016-07-28 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Tjohooo Matten är klar!!! Hon ska sätta gast nätet i väggen högt över dörren bara, men det kan hon göra även om jag är där!!! Hon har köpt växter…en vinranka, en vinbärsbuske, ett japanskt körsbärsträd, en ampellija (tack för tipset) och ett vildvin 👍 Det ska spaljerar lite och så en bänk/bord imorgon…. Men vi ska öppna dörren odag sa matten….så får vi se om jag vågar gå ut 🙀😊 Det blåser förfärligt idag nämligen…💨💨💨 Spännande iallafall…..👍😊 Lillen & matten

Tjeja
2016-07-28 18:56
#108

Ooh så fint! Vilket härligt balkonghäng du får Killen! Riktigt värdigt en kung!!! Hoppas du njuter av den snart! Den är nämligen väldigt trygg jämfört med den vilda världen utanför ditt rike. ;-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
2016-07-28 20:41
#109

Så fint det blev! Är du redo för nästa äventyr Lillen?🐱

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
2016-07-28 21:33
#110

Wow! Hur fint som helst! Vilken underbar Tjänarinna du har Lillen! Och jag tror att Tjänaren faktiskt är ganska cool också! Som sagts ovan, en balkongfristad, värdig en Konung! Heja Lillen! 🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
2016-07-28 22:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Nattbild från andra sidan på min balkong….. Har intr vågat gå ut än… Mem matten sa att vi kunde äta frukost där imorgon. Om jag vågar ❤️

Annons:
Marianne elfsten
2016-07-29 19:21
#112

Hej och god fredagskväll 👍😊 Nu har matten suttit på balkongwn halva dagen med dörren på glänt…. Men jag har inte gått och tittat 🙀🤔😜 Matten har pratat och tjatat och varit tyst…men jag har inte gått frm ändå. Hon tror att jag kanske tycker det är otäckt…men jag vill pejla läget först…..så det så!! Hon har också byggt en bänk åt mig, en somjag kan ligga under eller sitta uppe på om jag vill…….men…… Jag tyckte allt att det var störande när jag sov så gott under mattens säng, att hon slulle gå och öppna dörren ut till bakongen!! 🤔 För det är utanför mattens sovrum den är….min balkong! Kanske ska hon lämna dörren på glänt i kväll….men tror inte hon törs. Har ju inte varit ute sen 24 september förra året, så det kan allt vara lite läskigt . Matten hade köpt en ampelilja 👍😂😘 som hon fick ett tips på här , av kattöga! Den GILLAR jag! ❤️❤️❤️ I övrigt är det inte så mycket som hänt, men snart kommer den andre sonen, sen veckan efter det kommer mattens dotter med man och barn…..oj oj oj… Då blir det spännande igen 😸🤔 Lillen&Matten

LoAEmma
2016-07-29 19:37
#113

Tror nog du tittar ut på balkongen så småningom och att det kan bli en ny favoritplats!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

kattöga
2016-07-29 21:19
#114

Jag tror nog att balkongdörren kan stå öppen inatt, då får du möjlighet att utforska och testa gallret själv, när dom andra sover! Det är nog bara bra, eftersom du behöver vara lite försiktig när du utforskar. Och det är ju som alltid, det går inte alltid så jättefort, läskiga saker behöver få lång tid på sej!

Vår kille här hemma har fått en ny kattlucka, som läser av chip. Och det där klickljudet som kommer så fort man kommer nära kattluckan är jätteläskig!!!! Så det går inte fort….. luckan, aktiverad med klickljud har varit på sen 3-4 veckor! Fast luckan är tejpad så att den är öppen hela tiden. Men klickljudet är fortfarande jätteläskigt! Det går bättre och bättre, men i slooooooow motion! Snart kan han nog passera luckan utan att springa för livet eller få känslomässig support av sina tjänare…. Allting ska inte gå så fort heller! Då kan man göra förhastade beslut som man kanske ångrar sen… ;)'

Va bra att du gillar ampelliljan! Den hjälper dej att få bort alla långa katthårstrån!

Du kommer att älska balkongen! Jag tror det går ganska snabbt tills du gör det också! Men kanske matten är lite ivrig och det kan man ju förstå! Men du tar det i den takt som fungerar bra för dej!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
2016-07-30 10:13
#115

Matte, dags att flytta ut sängen på uteplatsen! 😃Då får Lillen allt det bästa på ett och samma ställe!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2016-07-30 23:01
#116

😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
2016-07-31 09:26
#117

Godmorgon…. Det gick inte att ha dörren öppen..för det regnade och det finns inget tak. Har fortfarande inte vågat gå ut….och idag blåser det Jag är ju rätt lättskrämd. Matten undrar ibland hur jag ens klarade mg ute. För alla ljud utifrån , som flygplan, helikoptrara, fåglar bilar hundar ropande männskor…allt är läskigt Och då blir jag rädd. Nu fladdrar gardinen vid dörren ut till balkongen….också läskgt🙀🙄 Matten har försökt ha dörren lte på glänt så jag kan nosa och kika utan att det blir för mycket på en gång…. Men förr eller senare borde det väl väcka tillräcklgt med nyfikenhet. Idag bar matten ut en tomatplanta också…😸 Vi får se hur det går idag. Matten tänker att jag kanske aldrig vill gå ut, och att jag är glad m jag slipper, eller är orolig att jag inte kommer in igen… Tror inte hon förstår hur vi katter tänker. Ny dag nya försök… Lillen & matten

Uppkatten
2016-07-31 09:34
#118

Jodå, han kommer nog att smyga ut så småningom, och kunna njuta av sitt nya uterum. Ge det lite tid bara.

Det är inte utan att jag tänker på den där veterinären som tyckte att du skulle släppa ut honom… Stackars Lillen om du hade lyssnat på det rådet… Vad rädd han skulle blivit…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Marianne elfsten
2016-07-31 09:46
#119

Ja du Uppkatten… Hur kan man ens säga så utan att ens veta något om katten ifråga!!!! Otäckt om det rådet ges till människor som faktiskt tror och gör som det sägs!!!!

Carmarino
2016-07-31 10:55
#120

#119 Han kommer säkert att testa uteplatsen också så småningom. Tänk bara på hur mycket Lillen har vågat testa inomhus sedan han flyttade in hos dig. Det tar tid för skyggisar, men ger man dem bara den tiden så vänjer de sig sakta men säkert.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katthemsmatten
2016-08-01 12:13
#121

Vilken fantastiskt fin balkong du byggt åt Lillen! Med tiden kommer han våga såg ut. Nu är det nytt och läskigt. Han har ju inte varit så snabb att våga sig på nyheter tidigare så det är säkert hans natur. Jag har själv en liten utefödd honkatt. När hon först kom till mig var precis allting, utom den tama katten som kom samtidigt, läskigt. Att gå ut på den inglasade balkongen var inte att öht tänka på. Efter något halvår var hon först ut på balkongen när jag öppnade. När det är sol ligger hon där konstant. Ge det tid så kommer Lillen också att våga sig ut. Det är nog som flera här skriver, han känner att äntligen har han kommit in och har ett revir som erbjuder skydd, mat och inte är vått, varför då riskera att hamna i det våta, blåsiga och otrygga igen? Det kommer ta ett tag innan han inser att han nu kan få ut det bästa av två världar: Känna skön vind i pälsen så länge han vill och sedan kan han gå in i sitt slott igen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tjeja
2016-08-01 16:08
#122

Håller med #121 !  🙂

Lillen vet hur det är att vara utekatt ensam i stora läskiga världen! Klart han är rädd att förlora det han har och är försiktig med att utforska sitt utökade rike i riktigt små steg. Men det kommer nog ska du se! Vore konstigt annars.

Kan säga att min fd stallkatt som vägrar gå ut alls, lägger sig platt och skriker om han får följa med utanför dörren. Han tog 2 år på sig att muta in sin balkong! Men nu är den inmutad med råge och han älskar den  massor! 😃 Det första året sniffade han på och längsmed golvet korta små svängar, nästa år vågade han sig upp på en av stolarna och ligga där och njuta. Nu är han kungen som går på räcket, sitter i timmar och spanar från balkongbordet, jagar alla flugor som vågar sig in på hans revir och talar högljutt om för omgivningen vem som äger stället när någon kommer i närheten/passerar under oss! (bor 1 trappa upp) 😃

Lillen behöver få tid på sig att inse och känna sig trygg med att han inte blir utestängd och att balkongen ingår i reviret! 

Bra att du ordnat så han har något att ligga under i början så som han gillar att göra under sängen. Så han kan göra sig en "gömd spaningsplats" där till att börja med! 

En annan sak.. Hur går det med såren på baktassarna? ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

LoAEmma
2016-08-02 23:12
#123

Hur går det med balkongen Lillen?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Marianne elfsten
2016-08-03 12:29
#124

Hej svejs.. Matten har dörren på glänt hela dagen om det inte regnar eller blåser för mycket! Men då går jag inte fram, däremot på kvällarna så är den dörren väldigt intressant!!! Den står på glänt, men inte så mycket att jag kan gå ut… Men luktar och kikar det gör jag!!  Matten vill helst vara med när jag går ut för första gången , så hon ser hur jag reagerar, alltså så jag inte får spader… Men vi får se om hon kommer vara med eller inte. Mina bakben är rätt fina, bara lite lite sårskorpa kvar….och pälsen börjar växa ihop igen.  På lördag ska det komma besök, ett barn och två vu na, dom ska sova över, det ska bli liiite intressant att se om jag kommer hålla mig inne i mattens gemak eller om jag kommer gå fram och kolla in dom Nu ska jag ta en lite tupplur, när jag ligger under matten säng så kan jag se ut genom altandörren som går till min balkong  Kikar allt lite på den ibland…… Men sover också gott fast dörren är på glänt… Lillen& matten

kattöga
2016-08-03 21:19
#125

Heja Lillen! Du kommer att  älska din balkong! Men det är bra att du tar det lite lugnt, man måste ju VETA hur det är där, på andra sidan dörren. Och för att veta, måste man utforska, i lugn takt.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Marianne elfsten
2016-08-03 21:32
#126

Hej maju hallå vet ni vad!!!!!?????? Jag har satt frambenen på balkongen!!!!! 😸🙀 Wow…usch…..hjälp ….läskigt spännande….. När jag vände mig om så stirrade jag på matten med stooooora ögon…… Hon satt i soffan i ett annat rum men såg mig…..och jag såg henne….😜😳🙃 Men vad sjutton…det är ju UTE…… Vad menas ska kag gå ut???? Nja jag stack under sängen igen….sen en sväng fram till matten i soffan…sen en sväng ner till kattoletten…tillbaka till altandörren….. Men då var den bara en glipa öppen, för det regnar!!!!! Men lukta kan jag 😂👍 Matten säger att jag är världens MODIGASTE ❤️😍😘❤️😍😘 Lillen den modige& matten

Tarotstollan
2016-08-03 21:50
#127

Heja Lillen!🥳

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2016-08-04 11:45
#128

#126 Lite nyfiken på balkongen är du nog ändå Lillen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
2016-08-04 19:40
#129

Jaha nu ska ni få höra!!!!! 😸🙀😸👍❤️ Jag har varit ute med hela mig på balkongen !!!!!!!!!!!!!' Klev försiktigt ut på täcket matte lagt på golvet….rörde mig väldigt försiktigt för jag är inte helt säker på vad det är för ett rum som helt plötsligt är där… Med buskar och ett träd…och blå himmel, vind och massa ljud…🙄😳 Efter en stund gick jag in… Matten gick ut i trädgården, men hade balkong dörren öppen… Då gick jag ut och la mig på trappen..där matten lagt en gosig badrumsmatta..😘 Där gillade jag att vara, även om jag blir lätt orolig av ljuden som är ute…🙄 Plötsligt gick matten förbi spjälorna på balkongen, på itsidan! Hon pratade lite med mig och förklarade att det inte var farligt… Lite läskigt är det ju.. Sen kom hon och satte sig på balkongen o läste, då lekte jag titut med henne… Trodde hon!! Men jag satt lite bakom dörren och tittade med ett öga på henne där hon satt.hheeheheeh flera gånger gjorde jag det, man måste ju kolla. Men om matten vågar så…… Så nu vet ni att jag invigt min egen balkong!! 🇸🇪😸😂👍❤️🌷😍🇸🇪🙃👑🌻🌸🐝🕷🐞🐜🐿 Mitt på dagen!!!! Hehehehe Lillen ❤️&matten

Tarotstollan
2016-08-04 19:57
#130

Tjoohoo Lillen, bra gjort!🐱🥳😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

kattöga
2016-08-04 21:25
#131

😃🏆🥳👍 Japp! Nuså! Snart vill du inte vara nån annanstans! Trist bara när det blir kallt….. …… …..  😉

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tjeja
2016-08-04 23:01
#132

Weee heja Lillen vad härligt!!! Snabba framsteg du gjort med balkongen jue! Tuffing! :-D

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Uppkatten
2016-08-04 23:24
#133

❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
2016-08-05 08:06
#134

#129 Då kanske vi snart kan få se ett foto på Lillen och hans balkong? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
2016-08-07 18:15
#135

Hej…mjau, Lillen här Nu harvi haft främmande över helgen 😸 Det var en liten pojke 5 år, och hans mamma och pappa. När dom kom så stack jag och la mig under sängen, förstås. Dom pratade och åt och pojken babblade, det var ok. När dom sen satte sig i MITT vardagsrum efter maten så tänkte jag att, nej nu får det vara nog!! Så jag började gå ut på översta trappsteget och kolla ner på dom. Och det gick ju bra, sen gick kag upp och ner för trappen några gånger. Stannade och åt på samma våning som dom satt. Gick på kattoletten en sväng. Men sen så satte jag mig brevid sofforna och kollade in dom. Sen gick jag runt och kollade från andra sidan..hehehehehe Där förvånade jag allt matten, hon blev så förvånad att jag vågade göra så…😸 En annan kväll har jag också kommit fram och satt mig brevid soffan eller fåtöljen när hon suttit där. Jag vill inte att hon ska klappa mig, verkar det som. Men matten säger att det verkar som jag vill socialisera mig lite mer och ha sällskap. 😍❤️ Hon är mäkta stolt över mig….så klart! En ståtlig katt som jag är! Och så MODIG!!!!! Tyvärr så har det regnat och blåst nu igen så jag har inte gått ut på balkongen, för dörren är stängd. Men matten planerar naturligtvis, som hon alltid gör, nya förvättringar. Nu vill hon sätta ett tak över balkongen så dörren lan vara öppen öven om det regnar lite. Kanske kan ta en liten stund, men envis är hon matten 😍❤️😘 Nu ska jag leka lite med matten Lillen & matten

Tjeja
2016-08-07 21:03
#136

Härligt Lillen!

Klart att man vill vara social och hålla koll på husfolket och besöket nu när man börjar känna sig allt mer trygg som härskare i riket! 😃🐱 Härligt! Heja heja!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2016-08-12 18:15
#137

Hur är det med Matte Marianne och Lillen? Det har blivit så tyst här… 🐱

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

LoAEmma
2016-08-12 18:40
#138

Tänkte samma sak, detta är ju bästa tråden på hela iFokus!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Strulsjö
2016-08-13 05:02
#139

Jag saknar också 😔

Annons:
Marianne elfsten
2016-08-15 07:57
#140

Godmorgon och hej alla kattlovers 😸🌞🌻 Här har vi haft det ena besöket efter det andra!! En stackars småtjock liten lurvig blyg katt i sina bästa år får ju inte en lugn stund!!!! Fast jag tycker det är rätt kul att kolla in dom där tvåbeningarna hehehehe Är inte så säker på att dom är så smarta som dom tror 😂 Jag har iallafall slutat med att gömma mig hela tiden när det kommer främmande, nu så kommer jag efter lite funderande alltid fram och kollar på dom, och sitter en stund i samma rum….även om jag till slut ändå går någon annanstans. I förrgår så gjorde jag en sak hahahahah Nu ska ni få höra! När gästerna gick och lade sig , så tänkte matten säga godnatt till mig, det gör hon alltid! 😘 Men den här gången så hittade hon mig inte!!! Jag kunde inte hittas NÅGONSTANS!! Matten for fram och tillbaka och upp och ner, hon kollade balkongen flera gånger, inne i gästrummet flera gånger. Sa till sambon att han skulle hjälpa till… Under kläder, i hyllor, tvättmaskinen ….under alla möbler, det kröps och kikades minsann Alltså JAG var ju inte orolig att jag kommit bort 😇😇😇😇 För när dom hållit på i en lång stund så satte jag mig i trappen och kollade på dom!! HahahahHaha du milde vad dumma dom såg ut!! Det var kul, tror jag ska göra så fler gånger, det bästa av allt är att dom vet inte vart jag hade gömt mig 😸😸😸😂😂😂😂 I gå var det varmt och skönt ute på kvällen så balkongdörren var öppen, och då går jag ut en liten liten stund, sen går jag in och går ner i halvetagen där mina bästa utkiksfönster är, sen går jag ut på balkongen osv osv Igår så "pratade" jag med matten varje gång jag gick in från balkongen igen mjau MJAU mjau mjau….. Och matten hon fattade INGENTING. Jag talade ju så t y d l i g t jag kunde!!! M J A U!! Kände att jag nog är tvungen att ha en intensiv kurs i kattspråk med henne, så hon fattar vad jag säger 🤔 Kan berätta något pinsamt också, en kväll för ett tag sedan så var balkong dörren stängd, men vid 4 tiden på natten ville jag gå ut…. Då krafsade jag på den lite, inget hände, krafsade lite till ingenting hände… Då tog jag sats och hoppade på den 🙀🙀🙀🙀 Kan säga att det ser lätt ut på tv när dom gör så, men för en katt är det inte lika lätt att få upp en dörr på det sättet 🤔 På Onsdag kommer mormor ❤️ Henne är jag inte rädd för, hon både går sakta och sitter still mycket 👍👍 Hon ska vara här ett tag, det brukar hon med jämna mellanrum, hon är jättegammal!!! Jepp det var allt för idag 🐱🐱🐱 Nu ska en lite lurvig katt vila lite så jag orkar med mattes språklektion i kväll Kram från Lillen & matten

Uppkatten
2016-08-15 08:51
#141

Känner igen det där med försvunna katter… Här hemma försvinner katterna spårlöst ibland på 40 kvm och jag letar med stigande oro efter dem, utan att hitta dem på ett enda av gömställena. Sedan hämtar jag MATEN och vips så sitter de där och tittar på mig helt oskyldigt och jag har ingen aning om var de har sina hemliga gömställen…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Carmarino
2016-08-15 13:59
#142

#140 och #141 Det där är nog något som alla kattägare råkar ut för lite då och då. Vet inte hur många gånger jag gått runt och letat "överallt" utan ett spår av katten, och då är hon ändå inte så liten att hon kan gömma sig direkt. Så plötsligt sitter hon bara där och tittar på mig som om hon säger "var det något särskilt du ville?". 😃

Heja Lillen! Det går ju som tåget för dig nu med framstegen. Alltid lika roligt att läsa om dina bravader. ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Kattencoffee
2016-08-21 12:52
#143

Heja heja :D vilken bra betjänt du har som bara gör allt dethär för dig. Lucky you

http://kattencoffee.wordpress.com

Marianne elfsten
2016-08-24 20:12
#144

Hej 😸😸😸😸 Nu har mormor varit här i en vecka 👍❤️ Det har gått bra, hon rör sig sakta och är inte skrikig 👍👍 Har faktiskt luktat på henne två gånger!!!!! 😂 Men sambon hade födelsedag….gammal som gatan tydligen ojoj .. Det gick ju bra tills sambons son med fästmö och barn kom 🙀🙀🙀 Gömde mig under matten säng, där är tryggt. Matten hade bestämt att dom skulle vara utomhus, dels var det fint väder, och dels så är dom barnen väldigt…hm…olydiga och skriker och rusar och bråkar mycket. Så ute skulle det badas, ätas och umgås. 👍🎂 Plötsligt hör matten något som låter konstigt… Det har smugit in ett av barnen för att rusa runt och leta efter MIG!!!! Uhhhhhh usch tvi bläääää Matten kom som ett skott och " slängde" ut barnet…..( föste ska kanske vara en mer riktig benämning) 😊 Oj oj mina ögon var stora som jordklot när matten pratade med mig i lugn och ro…bara hon och jag. Men det gick bra, fast jag gillar mer lugna barn , 👍 Jag har också varit mycket på balkongen!!!! Har suttit på stubben matten satt där, modig är jag! Sen har jag hoppat upp och satt mig på en bänk matten byggt åt mig!!! 😸😸 Jag vill helst vara själv på den, för det blir lite "trångt" om någon mer ska vara där samtidigt. Men med tiden säger matten att vi nog får samsas om den 🤔🤔🤔 Varje kväll vid fem-sex tiden så sätter jag mig bredvid soffan där matten sitter, och så vill jag att hon ska smätta godisar till mig 👍 Och då gör hon det hehehehehe kvälls mys Men idag så gjorde hon något lurigt… Hon gick efter mig uppför trappen, sen satte hon sig mitt i trappen och läste, hon låtsades bara, men där satt hon även fast hon visste att jag ville gå ner igen!!!!! Hon pratade lite med mig, och petade på trappen och så där…… Och till sist var jag ju tvungen att gå förbi henne, jättenära!!!!! Jag gick skitfort!!!! Men det var ok ändå 😂 Hon ska ju inte tro att jag tyckte det var små läskigt. Ja det var nog allt för nu 😂😸 Lillen & matten

Uppkatten
2016-08-24 20:24
#145

❤️❤️❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
2016-08-24 22:17
#146

#144 Jag håller med Uppkatten (#145) ❤️❤️❤️

Du är hur modig som helst Lillen! Och jag tror Matten kommer att bli förvånad när all blyghet har försvunnit… ;)))

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Tarotstollan
2016-08-24 22:41
#147

#144. När du slutar vara rädd och blyg Lillen, kommer du att hänga i kristallkronorna och gunga i gardinerna och gå balansgång på gardinstängerna!🤫😃😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
2016-08-26 16:27
#148

❤️❤️❤️❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-08-27 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149
Marianne elfsten
2016-08-27 19:38
#150

Hej 👋 Här sitter jag på stubben på min balkong :-D

Uppkatten
2016-08-27 19:55
#151

En helt underbar bild!!! Vad glad jag blir ❤️! Och han är SÅ söt!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tjeja
2016-08-27 20:05
#152

Åååh sådan stilig kisse på en så fin balkong!!! <3 Kungen på kattkongen ;-b

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
2016-08-27 20:44
#153

#149. Oh, så fint! 🙂Jag blev helt tårögd av glädje!🤓🥳

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Anna
2016-08-28 08:56
#154

Jag har följt tråden länge, läst men inte kommenterat. Vilken eldsjäl du är!! Helt fantastiskt. Blir helt förundrad och rörd över vad du åstadkommit för Lillens skull. Och gud så fin han är!❤️❤️

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Carmarino
2016-08-28 11:54
#155

Kan bara hålla med om ovanstående kommentarer. Han är helt ljuvlig, och vilket jättejobb ni två har gjort tillsammans! ❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TatsuOni
2016-08-28 12:23
#156

Härligt att läsa om vilka enorma framsteg Lillen har gjort! 🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

LoAEmma
2016-08-28 13:54
#157

Såå fin, och kolla hans blick. Han ser så lugn och liksom tacksam ut ❤️

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Marianne elfsten
2016-08-31 07:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Godmorgon allihop i min "fanklubb" ❤️ Matten säger att jag har många som hejar på mig ❤️ När jag är på min bakong så tycker jag om att vara ensam, för när matten eller sambon kommer vid dörren eller på utsidan…. Då blir mina ögon som tefat och jag vill helst gå in och krypa uner något. Fler gånger den senaste tiden har dörren varit så lite öppen att jag inte kommit ut, för matten säger att det regnar eller blåser för mycket. Men om hon ser att jag går till dörren kommer hon för att öppna den åt mig, då går jag ut ur rummet och sitter och väntar tills hon öppnat, sen får hon gå ut eller sätta sig på sängen. DÅ kan jag tänka mig att gå ut !! Jag är fortfarande lite misstänksam mot tvåfotingarna jag bor ihop med. Även om jag vet att matten ,eller för all del sambon, aldrig skulle göra mig något illa. Igår var matten på utsidan av balkongen, då satt jag och smög på henne. Men så fick hon syn på mig och började prata med mig….🙀 Då gick jag raskt in. Någon måtta får det allt vara. Även om vi varje dag leker lite med att fånga godis som matte smätter på golvet, är jag inte intresserad av att leka med något annat. Inga leksaker är kul, fast matten köpt nya… Jag springer inte upp och ner för trappen på nätterna längre. Bara om jag får bråttom för att komma undan något läskigt. Matten säger att det kanske är för att jag blivit lite hm "tjock" hmpf… Skulle själv säga lagom tjock katt i sina bästa år 😸🇸🇪 Nu har hon börjat ge mig liiite mindre mat, för hon säger att det inte är nyttigt ens för mig, att bli rultig, vad nu DET kan betyda!! Matten oroar sig lite för att jag har det tråkigt, men vet inte riktigt vad hon ska göra åt det🤔🙄 Här hos oss på fjordkanten börjar det bli höst. Och då säger matten att jag snart ska ha kalas! 🇸🇪🌷❤️🇸🇪🌷😂 För den 24 september flyttade jag, om än ofrivilligt, in hos matten och sambon ❤️ Och veterinären bedömde att jag var ca 2 år, så då säger matten att i år fyller jag 3 år den 24 e september 🇸🇪🇸🇪🇸🇪 Mitt alldelses egna kalas 🙃🌞💝🇸🇪❤️🌷 Det var allt för idag Ha en fin dag i höstsolen alla katter och kattälskare Önskar Lillen & matten

Katthemsmatten
2016-08-31 12:27
#159

Fina Lillen, du ser verkligen ut som en liten kisse i dina bästa kilon😉❤️

Matten, oroa dig inte över att han inte leker så mycket. Leksaker som ligger på golvet = döda byten = ointressanta. Försök att kasta något eller skjutsa över golvet och se om det är roligare. En del katter tycker att laserpekare är jättekul. Det har den fördelen att man kan låta katten leka en bit ifrån en och när den är riktigt inne i leken kan man försiktigt lura den litet närmare tvåbeningen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-09-01 08:09
#160

Morrn morrn… Från fjordkanten i strålande sol… Balkongdörren öppen, och jag kan gå ut när jag vill…😸 Matten försöker allt att aktivera mig, men jag är lite ovillig. Laserpekaren vill jag inte titta på, kollar mer på mattens hand!!!😁 Saker som låter lite är läskiga, så dom undviker jag också. Tycker det är småkul när hon smätter godis över golvet, men det är för att jag vill äta upp det goda hehehehe Hon försöker med fjädrar, långa strån som hon plockat i trädgården. Dom vill jag bita i!! Men leka det vill jag iallafall inte. Nyfiken ja! Det är jag ju, vill gärna ha koll på vad dom gör… Men jag låtsas inte så mycket om de där tvåfotingarna…även fast jag allt vet exakt vart dom är. Enda gången jag inte bryr mig jättemycket, är när jag slänger mig ner på mattens skitdyra slilkesmatta och rullar runt, tvättar mig och ligger på rygg och sprattlar med benen 😂😸😊😘 Matten ställer ner lite grejer på golvet ibland som jag aldrig sett förut, och då måste jag kolla och undersöka det lite. En dag ställde hon ner en kartong…….jaha!! Vad skulle jag göra med den?? Hon sa att hennes förra katt hade älskat kartonger, både såna han fått plats i och såna som han nästan ramlat ur….måste varit en korkad katt alltså!! 😸😸😸😸 Det är verkligen inte kul!! Matten säger att när jag är ännu lite mindre orolig så kanske jag vågar hoppa i en också…vi får se det handlar väl om osäkerhet. Och jag är inte riktigt helt obekväm med tvåfotingarna ännu ❤️ Även om jag gillar dom…lite. Over and out från Lillen & matten

Annons:
Carmarino
2016-09-01 14:39
#161

Lillen, om du ber matten att lägga ner kartongen på sidan, så att du kan krypa in i den, istället för att hoppa, så kanske du tycker det är roligare. Då kan du ju gömma dig i lådan och ligga där och spana på tvåfotingarna när de går förbi. Kanske du till och med kan kasta dig ut och göra en skenattack på dem. Då blir de nog jätterädda för dig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
2016-09-01 18:16
#162

Kanske lite torkad kattmynta utspridd på en handduk/ett badlakan kan vara mysig "aktivering"… lite då och då… Min mer försiktiga katt lät sig klappas o kammas första gången under ett kattmyntarus på den tiden när hon var en liten skyggis… Numera har vi "kattmynta-spa" regelbundet bara för att katterna tycker det är så mysigt… Annars är ju "jaga-godisbitar" en riktig hit…! Du kan också prova att gömma torrfoder runt om i huset, så Lillen får "gå på jakt" för att äta sig mätt… Det är nyttigt för katter att få använda nosen och jobba lite för maten… speciellt för de där katterna som är lite skygga o runda…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
2016-09-01 23:28
#163

Beträffande kartonger, jag gjorde ett par såna här kartonger efter tips på Norsk Skogkatt. Hanen har nu lagt beslag på den svarta och ligger däri ofta. Det tog ett tag dock, särskilt som han hade "konkurrens" från honkatten. Men hon gick vidare till Katthimlen så nu kan han lägga beslag på precis allt han vill…. ;) Och det har han gjort! 

Kanske är det en idé för Lillen?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
2016-09-08 22:03
#164

Hej hej hej 😂😂 Vet ni matten är jätteglad… Och sambon är glad Och JAG är glad!!! Jag älskar min balkong ❤️❤️❤️ Och vad mera….kag har skuttar runt och lekt med fjädrar och en gammal boll….. Skitkul!!!!! Hoppat in under sängen och sen skuttat rätt ut igen…hehehehehe Och så springer jag efter hussen när han vimsar rumt, jag är ju lite rädd alltså, men mer nyfiken…..så jag går och kollar vad han gör när han går runt. Och det händer att jag går efter matten när hon ropar på mig också, inte för att vi ska klappas, men för att jag vill se vad hon vill 😂😂😂 Tror hon iallafall. 😊😊 När det gäller kartonger, så har den kartongen jag legat på sidan, eftersom matten märkt att jag inte vill hoppa upp på något!! Iofs så sitter kag ju på stubben på min balkong, men den kan jag kliva upp på. Matten tänkte att hon skulle göra en landgång från golvet upp till en hylla ungefär i samma höjd som räcket. Kanske jag då vågar gå uppåt. Jag är mycket på min balkong nu, för vi har jättefint väder…👍😸😸😸 Idag vågade jag sitta kvar därute fast matten var bara några meter ifrån mig. För nu bygger hon en altan 🙀😸😸 Det enda jag inte gillar är när hon sätter igång någon maskin och sågar eller så… Men hon tycker jag är modig som är ute mycket ❤️ Nu har jag börjat ligga mer under gästrums sängen , man måste ju byta ställen ibland 😂 Och så har jag en så gosig filt där under att ligga på ❤️❤️ Nej nu säger jag hej svejs och ha en fin kväll till katter, mattar och hussar ❤️ Lillen den lagom runda o matten

Tjeja
2016-09-09 07:14
#165

❤❤❤😘 Vilken härlig läsning! Så glad man blir!!! Heja Lillen och hans tvåbeningar! 😁💕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katthemsmatten
2016-09-09 14:37
#166

Heja Lillen! För att inte tala om Matten och Samboern som har sånt tålamod och tar det lugnt och varligt. Precis som litet försiktigare katter vill ha det ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Carmarino
2016-09-09 16:09
#167

Håller med föregående; Heja Lillen!

Såg att det snart är ett år sedan Lillen flyttade in. Tänk vilken enorm förändring han har gått igenom sedan dess. Det kan ju vara roligt att gå tillbaka till de andra trådarna och läsa hela historien. Då ser man tydligt vilka framsteg han har gjort.

http://katter.ifokus.se/discussions/5612e3968e0e741f4200048a-en-sk-vildkatt

http://katter.ifokus.se/discussions/56ae8de1ce12c43c4900061e-lillens-historia-fran-vild-till-huskatt


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Marianne elfsten
2016-09-17 00:03
#168

Hej allihop Lillen här 😸 Här på fjordkanten har det minsann varit mycket att stå i. Sambon fyllde 60 år, och maten har hållit på med överaskningfest för honom. Jag har ju också hjälpt till 😸 Eller..jag har i allafall varit i närheten heheh Dagen efter den stora festen, som inte var hemma i mitt hus, var det 11 stycken tvåfotingar som skulle ha frukost 🙀 Och det var sju som sov över… Alltså, jag hade ju ingenstans att vara!! Inte på något av mina favvoställen, så kag sov inne hos matten och sambon 💤💤 Sen var det sknt när alla åkte så jag fick tillbaka mitt hus!! Har varit mycket på balkongen, går ut och in hela tiden.😂😸 Nu sitter jag där och kollar även när matten går utanför. Fast det bästa ör om hon inte pratar med mig, för då tror jag att jag inte syns 😊 Där har jag gosiga mattor att ligga på och det gör jag. Matten har nu börjat med att lägga godis precis där hon sitter, så att jag måste gå alldeles nära för att hämta dom. Det tycker jag inte är något vidare, men jag gör det. För godis är gott!! 😸 Hon rör mig inte, men hon vill ju gärna. En dag så försökte hon ….men då backade jag i 100 bakåt!!!🙀🙀🙀 Så nu är vi vid " komma lite närmare" fasen. Jag har börjat sitta alltmer vid soffan eller i rummet dom är, bara för att ha sällskap tror matten. Jag kollar in henne på nätterna, när jag kollar om hon inte glömt stänga balkong dörren. Smyger lite runt sängen. Hon hör mig när jag går, för det låter om ena tassen när jag går. Det funderar hon lite på, men jag haltar inte och det verkar inte som jag intresserar mig mer för den tassen heller. Kanske en klo som växt mer än dom andra? Nästa lördag ska jag ha 3 års kalas!!! 🍾🇸🇪😻😽🎂 Det bli jag och matten och sambon när han kommer hem. Matten ska köpa färsk torsk eller makrill, för det gillar jag😻 Matten har gjort något med min mat.. Tror hon satt mig på lite diet 🤔 Hon tycker jag börjar bli lite tjock alltså. Får i stort sett samma som innan, men lite mindre, och så lite kalorifattigare mjukmat 😼😼 Tycker allt hon borde tänka på vad hon äter själv! 😂😂😂 Ja ja så är det. Nu ska matten sova, så då måste vi säga hej då för idag Lillen och matten ❤️

Uppkatten
2016-09-17 10:21
#169

Härlig läsning! ❤️Om katten har långa klor så kan det "klappra" lite när den går.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tjeja
2016-09-18 00:58
#170

Underbar rapport Lillen! <3 Ja långa klor kan ju höras på hårda golv så är någon klo en millimeter längre än de andra hörs den förstås först innan de andra klorna vuxit ikapp. 3 års kalas, härligt! Tänk att snart har du varit kung i ditt nya rike längre än du varit vildkisse utomhus! Vips har tiden gått ska du se! Gratulerar med dagen i förskott! <3

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katthemsmatten
2016-09-19 10:24
#171

Underbart att läsa. Jag tror att det är en klo (eller fler) som växt sig längre och därför låter det litet när du rör dig. Hoppas det blir ett riktigt trevligt 3-årskalas! 🎈❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-09-24 06:37
#172

Hipp Hurra för mig idag När jag fyller 3år 🇸🇪❤️😸😽👑🎁 Matte sjöng för mig när hon vaknade….hehehehe Det brukar hon iofs alltid göra. Men idag var det födelsadegs sång. Och så en liten räka ihop med frukosten 🇸🇪😸👑 Sen ska matten gå till fiskaren och se om han har makrill, för DET gillar jag.👍👍👍👍 Hurra hurra för mig idag😍😊🌷🌷🌷 Blir ju inte bara tre år, det är på dagen 1 år sedan jag flyttade in till matten och sambon ❤️ Nej nu ska jag vila lite innan makrillen blir inköpt….mums Lillen & matten 🎂🎪❤️🎊🎉🎈

Uppkatten
2016-09-24 07:52
#173

Grattis på födelsedagen Lillen!!! 🎈🎂❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
2016-09-24 08:03
#174

Hipp Hurra! Grattis Lillen på både födelsedan och hittahemårsdan! 🎂🎁🎈

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
TatsuOni
2016-09-24 11:21
#175

Grattis!🎈 Tänk vilka framsteg du har gjort på ett år😎


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
2016-09-24 12:17
#176

Grattis Lillen och Matten på födelsedagen och "hemvändardagen". Kram till er båda. 🎂🎁🐱


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
2016-09-24 12:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#177

Matten fick ta några bilder på mig 🎪🎉🎊🎂

kattöga
2016-09-24 12:47
#178

Åh, vad fiiin du är, Lillen! ❤️❤️

Du har ett helt annat uttryck i ansiktet nu jämfört med tidigare! Så mycket mer nyfiken och öppen! Dom misstänksamma ögonen har bytts ut mot nyfikna ögon! Härligt att se!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Marianne elfsten
2016-09-24 18:45
#179

Hej alla och tack för gratulationerna ❤️🎊🎪🇸🇪😘 Nu har matten köpt och kokat makrillen ❤️❤️❤️ Jag åt upp alltihop, det var det renaste mat fatet matten någonsin sett sa hon!!! Tro jag det!! 😸😸😸 Jag ÄLSKAR makrill mums mums… Jag vet ju att hon inte gav mig hela fisken, så jag hoppas ju jag får mer imorgon😸👍 Sambon frågade matten om jag ätit hela fisken…hahahahahaha Men då sa matten att det var klart jag inte gjort det.. För då hade jag spruckit sa hon. 😂😂😂😂😂 Men jag hade allt kunnat äta mer, det vill jag lova . Nu måste den här mätta lagom runda katten vila en stund. För jag är proppmätt 😊❤️ Maju på er allihop och ha en fin kväll vidare 🎉🎊😸 Lillen & matten

Carmarino
2016-09-24 18:59
#180

Lillen, du är ju som Karlsson på taket - en lagom rund katt i sina bästa år. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2016-09-24 21:15
#181

Grattis på födelsedagen Lillen!🐱🎁🎂☀️ Det verkar som om du fick en bra födelsedag!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
mariesdotter
2016-09-24 22:55
#182

Grattis på födelsedagen, Lillen!! 🎁🎈🎉❤

Tjeja
2016-09-25 00:16
#183

Grattis grattis superfina Killen på födelse- och hittahem-dagen!! <3 Hurra för dig! <3

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-09-29 08:50
#184

Tittut hej å hå…. Lillen här 👍😂 💨💨💨nu blåser det igen, igår , dagen efter den stooora stormen, så var det tack och lov lugnt ute. Jag kunde gå på min balkong hur mycket jag ville.😂 Men idag ser det illa ut igen, ska blåsa lika mycket som i förrgår. Det ogillar jag!!! Men nu ska ni få höra!!! När jag vid halv tio tiden på kvällen satt där och kollade. Så hörde jag plötsligt något!!!!!! 🙀🙀🙀🙀🙀 Jag blev nästan en halvmeter längre sa matten 🙀😸 Någon s m ö g utan för min balkong!! Men modig som jag är 💪💪 satt jag kvar på vakt! För ingen ska minsann smyga sig på mitt hus och mina tvåbeningar!! 😾😾 Men jag lyckades inte se vad det var för en luring… Matten sa att det nog var grannens katt, eller ett rådjur, för båda delarna brukar passera vår trädgård. 🤔 Jag vågar nu sitta på bänken matten byggde åt mig, men har inte ens övervägt att hoppa upp på räcket. Det tänker matten är lite konstigt. Men förmodligen så är jag lite osäker än. Vad matten o sambon tänker mer är att jag aldrig lägger mig i en soffa eller fåtölj..🤔 Utan hellre ligger under sängen, eller bakom soffan…. Eller för all del när jag har mina gose stunder…❤️😸👍 Då ligger jag mitt i rummet på mattens bästa silkes matta…och rullar runt och tvättar mig och har det supermysig😸 På nätterna brukar jag gå in i mitt första rum och dricka vatten och kolla lite, och så gå på kattoletten 😊 Men i går så låg det någon och sov där!!! Va???!!! Efter en del tittande och smygande kom jag fram till att det var sambon!! Vad har han i mitt rum att göra!! Det visade sig att han fick sova där för att han är så förkyld och matten kan knte sova när han fnyser och har sig. 😜😜😜 Så då var det tydligen bättre att han sov i ett av mina rum 😡😡 Ja ja dom är konstiga tvåbeningarna….vem kan förstå dom?? Over and out från Lillen vid den mycket blåsiga fjordkanten Idag är det sjusovar dag för den lagom runda katten❤️ Det enda man faktiskt kan göra en blååååsig regning dag. Mjau på er Lillen & matten

Tjeja
2016-09-29 10:06
#185

<3 ja det är inte alltid så lätt att förstp sig på tvåbeningarna. Men de är fantastiskta bra att ha för att servera mat och hålla kungariket torrt, varmt och rent! För att inte tala om gos och kli-hjälp också! ;-b <3

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katthemsmatten
2016-09-29 10:38
#186

Att känna sig bekväm med att vara PÅ möbler kan ta väldigt lång tid. Tålamod, matten och sambon :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-10-15 21:10
#187

Hej Lillen här. 💕 Här i mitt rike händer det ibland mycket och ibland lite…🙃 Som det är för de flesta antar jag Nu har matten varit borta i två dagar!!! Och det gillar jag INTE!! 😡 Ingenting är som det ska vara!! Sambon är inte så väldresserad som matten är. Som tex, han går inte och öppnar balkongdörren varje gång jag vill gå ut!! Det borde han faktiskt göra!! Han ger mig mat på fel tider….klockan 07.00 och klockan 17.00 Då SKA jag ha min mjukmat…men ger han mig den då….? Neeeej….. Nej så nu har jag varit lite sur, och inte ätit så mycket som jag brukar..😾😾😾 Han ligger inte på golvet och försöker leka med mig heller….hmpf.. Jag känner mig åtsidosatt. Men nu har matten kommit hem 😽😻😸 Så nu har jag gått up många gånger på balkongen …mmmmm…mysigt även om det är lite kallt 😻 Har också ätit som vanligt , hehehehehe det är godare nu!! Men om matten tänker åka bort ogen så vill jag ha en egen kattmobil så jag kan ringa henne. Så hon kan ringa och säga till sambon att göra som kag vill!!! 😹😹😹😹 Nja jag försår ju att det inte går, men det hade varit bra 😼 Bärjar också bli långhårig nu, matten funderar på när tovorna tänker börja komma, för då måste vi till veterinären igen och raka mig. För kamma mig får ingen göra….✋✋✋ Och det är ju synd, för kanske hade jag gillat det trots allt. Om några vecor ska matten operera sin fot, och då ska hon hoppa på kryckor länge, så nu har hon tagit fram dom för att jag ska vänja mig vid dom lite. Är inte så säker på att jag förstår men, jag kommer nog känna igen dom iallafall. Härom kvällen när jag var på balkongen så jamade kag mycket…så matten kom snabbt och kollade vad som hänt….. Men jag satt där på min stubbe och kollade lite och verkade inte särskilt upprörd eller något. Så matten fattade inte riktigt vad det var jag jamade för…. Kanske längtade jag ut, utaanför nätet? Men det säger matten att jag inte får lov att komma utanför, för jag är så lättskrämd. Och matten tror att det hade varit dåligt för mig att komma ut själv. Nu ska jag gå ner och rulla runt på matten lite för det tycker kag är mysigt 💕😸 Ha en skön och mysig lördagkväll Alla katten och tvåfotingar Lillen & matten

Tjeja
2016-10-16 00:15
#188

Vilken kärleksförklaring till matte och bevis på saknad när man äter mindre när hon saknas och bättre igen när hon kommer hem! ♡♡♡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Katthemsmatten
2016-10-17 11:02
#189

Härlig läsning. Jag tror att Lillen har förstått att om han klagar så kommer matten - så slipper han själv gå och se efter var hon håller hus :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Carmarino
2016-11-05 18:32
#190

Hur går det med mattens fot och Lillen och kryckorna?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
2016-11-14 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#191

Hej allihop 😺😽 Vi har haft det lite turbulent här ett tag. Mattens doktor blev sjuk, så operationen blev inställd tills vidare. Trist för matten ,men jag klagar inte…nu kan hon passa upp på mig som hon brukar 😹😻😽 Sen har mattens son kommit hem från de sju haven, hm hm hm ..han har lagt beslag på MITT rum! 👿 Fast när han är ute så går kag in och kollar lite. Han har också väldigt otäcka fötter! Jag tycker övehuvudtaget väldigt illa om fötter!!! När någon kommer och går så stirrar jag på fötterna för att se vad som ska ske… Matten tänker att någon kanske sparkat på mig..😔 På grund av att sonen sover i mitt rum, så sover jag hos matten ❤️ Och sambon, men jag ligger under sängen på mattes sida, och i mattes klädkammare. Hon har lämnat dörren lite på glänt och lagt en gos filt där…så det är lite mysigt 💕 Hon är en lydig matte . I förrgår då gjorde jag något jag aldrig gjort innan….🙀 Matten låg på golvet och pratatde med mig där jag låg under sängen, och så stoppade hon in handen för att jag skulle lukta lite…det brukar hon göra. Men den här gången så slickade!!! Jag på handen…. Wow wow…vet inte vem som blev mest förvånad, matten eller jag !! 😽 Det har hänt något läskigt också, matten och sambon var borta en kväll, under tiden så snöade det. När dom kom hem så låg jag under en stol i vardagsrummet, utanför vardagsrummet är det en stor altan…. När matten kom ner och pratatde med mig så märkte hon att jag var alldeles rädd. Rörde mig inte…bara låg där stel….hon kunde klappa mig, och det kan hon bara nör jag är trängd eller rädd! Hon pratade och grejade och tog fram lite extra god mat och aå där. Till sist så började kag röra på mig, åt lite och gick upp i sovrummet. När matten tittade ut på altanen såg hon stora tass spår och en söndersliten toffel!! Hon gick ut och kollade på spåren och kollade upp dom… förmodligen ett lodjur!! Inte underligt om jag blivit rädd….öga mot öga med en jättekatt!!!!! Matten har kollat lite med folk omkring och det har förekommit lodjur inpå hus vid ett par tillfällen…. Det var allt för denna gången, men jag återkommer snart igen 💕 Lillen & matten

Tjeja
2016-11-14 21:57
#192

❤️

Ååh så spännande och läskigt på samma gång med lokatten! Tur att du var inomhus Lillen! Förstår att det var jätteläskigt med en sådan jättekatt inne på ditt revir!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
2016-11-14 22:00
#193

Oj Lillen vilken tur att du var  inne i trygghet och inte sprang ute när den "stora kusinen" kom och hälsade på.😮
"Kusinen" hade nog inte varit snäll mot dig om han träffat på dig ute.😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
2016-11-15 12:10
#194

Nästan onödigt spännande!! Tur att jättekatten inte var i närheten när matten gick ut och tittade…………

Fint att du slickade mattens hand. Jag tror du, litet undermedvetet kanske, ville visa att du litar på henne och gillar henne. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

LoAEmma
2016-11-15 14:00
#195

Åh men va modig du var Lillen, kollade minsann in stora katten fast du var rädd!!
Och fin gest att du slickade på mattens hand, det är kärlek det!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Marianne elfsten
2016-11-21 08:14
#196

Hej kattlovers ❤️💕😻 Nu har matten varit på resa och hon tog med sig sonen 👍 Bra med sonen, men kag gillar inte när matten är borta 😐🙀 Hon kom iallafall hem igår, och det gillade jag, då satt jag lite bredvid soffan där hon satte sig och kollade på henne lite 💕 Hon var inte säker på om jag tittade för att hon varit dum eller för att jag tycker om att kolla lite 😇 Sambon hade som vanligt inte skött om mig aom han skulle, hur är det möjligt att inte kunna läsa inantill, säger matten😔😜 Han hade glömt ge mig middag….och så glömde han ge mig vatten i min bösta skål!!!! Tacka vet kag matten 😍😻😽 Nu kom hon och ordnade till det som vanligt….tur det!! Hon satt ju på golvet och pratade med mig också pch så berättade hon att det till jul kommer både en hund ( valp på 16 veckor) och en kattunge….på 20…… Det är den andre sonen som skaffat sig både katt och hund. Matten hoppas ju att det ska gå bra…men HUNDAR….dom är jag väldigt skeptisk till.😡 Hon funderar mycket på hur hon ska få ordning p allt det. Förmodligen blir det väl jag, kungen och härskaren av huset som får bo instängd i mattens o sambons sovrum….tur det är rummet med balkong. Men iallafall 😐 Dom ska också vara här länge, först kommer katten och hunden och är här i två nätter. Sen kommer sonen med fru och så är dom här i fyra. Då är det ju liiite bättre för då får hunden o katten bi i deras rum, med stängd dörr på natten , så jag kan gå ut i hela huset…. Ja matten är lite orolig alltså. Sen börjar det dra ihop sig till julklippning av mig…min gosiga päls börjar tova till sig…asch… Matten säger att vi borde göra det nu innan jul, men kanske är det bättre för mig självkänsla att behålla den på tills hund och katt åkt hem igen. Det får vi googla lite på tror vi😳🙃 Snart är det ju advent och jul och i år ska jag få min första julgran säger matten🙀 Vad ÄR en julgran?? Förra året var jag bar där nere och hade inte vågat gå upp för halva trappen, så då såg jag aldrig någon gran….men det låter ju lite spännande alltaå 😽👍 Matten säger att hon ska sätta fast den i taket, så den inte kan välta av nyfikna katter o hundar 😇😽😂 Nu ska jag passa på att vila mig både fysiskt och psykiskt inför kommande besök av andra djur😂🙀😳😽😘 Eller så är det helt enkelt dag och jag ör liiite små trött 💕❤️ Ha en fin vecka och pynta inte för mycket inför kommande advent säger matten Lillen & matten

Tjeja
2016-11-21 09:43
#197

💙💚💛💜💓💕💖💗💞Heej igen Lillen och matten! Vad kul att läsa om er igen jag har saknat er här! Ja sambor kan ha svårt att följa instruktioner.. det har min sambo också och kungen i mitt hus får maten serverad på fel sätt då och då.. Men jag tror att sambor gör så gott de kan ändå.. De är kanske inte lika väldrillade kattkungsbetjänter som mattar kanske? 

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-12-03 16:37
#198

Hej och snart andra advent 🎄🎅 Här går dagarna frammåt i en väldig fart. Vi börjar dagen vid 5-5.30 med att jag pratar med matten och försöker förklara att hon ska öppna balkong dörren 💤💤 Hon är inte direkt pigg så dags….men det är ju JAG…kungen av huset😹😼😸 Leker jättemycket också, inne i mattens sovrum, både på dagen och kvällen och jättetidigt på morgonen 😺😺. Tjohooooo.. Jag dyker ner på golvet under sängen, jag sladdar över golvet….rusar runt mattes säng…..och iband ser det ut som om jag tänker hoppa upp i sängen….ohps… sen springer jag lite till och jagar favvosaker….hehehehe Häromkvällem så gick jag fram och luktade på sonens fötter 😜 Jag överlevde!!! Nästa kväll luktade jag på sambons fötter😬. Överlevde det också!!! Hehehe Matten har också infört en ny grej, varje dag hon lägger sig ner och vill prata med mig när jag är under sängen, så stoppar hon in handen, och pillar på mig…" klappar" Ibland backar jag, men ibland rör jag mig inte..😊 Därmed inte alls sagt att jag gillar det! Igår slickade kag mattens finger igen…bara lite snabbt!!! Men matten blev jätteglad 😍 Nu är det bara två veckor kvar tills hunden och katten kommer hit…😬 Lite skumt , men matten tror det ska gå bra. Hon tänker hålla hunden borta från mig med grindar, det blir ju svårare med kattungen… Är det någon som har något bra tips? Matten tänkte att hon kunde hålla i katten och så visa mig den, utan att den får springa fram till mig själv! Samtidigt så vet hon ju att om ett djur är fast så är inte maktbalansen lika… Vi vill ju inte att det ska bli slagsmål eller något här. Matten säger att även om jag är rätt rädd av mig, så kan det hända att jag blir grinig om någon vill inkräkta i MITT revir..🙀 Nu ska vi ha lördagsmys 🎅😊 Jag under mattens säng och matten o sambo o son i soffan 🎄❄️🎅❤️ Ha en mysig kväll Lillen & matten

Tjeja
2016-12-03 19:07
#199

Kolla in hur man introducerar två vuxna kissar för varandra på www.kattstatus.se . Där beskrivs det jättebra hur man kan vänja två främmande kissar vid varandra. Och när nu ena kissen är unge så blir det oftast ännu lättare att få dem att acceptera varandra än om båda är vuxna redan. 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
2016-12-03 19:36
#200

Heja Lillen! Snart glömmer du bort dig och hoppar upp i sängen av bara farten. När du märker hur mysigt det är där, så kommer du säkert att hoppa upp fler gånger. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Marianne elfsten
2016-12-04 12:37
#201

Oj oj hoppas verkligen det hör med kattungen och mig går bra!! Och så en hund…. Matten läste om det det där med att två vuxna katter möts och hur det borde gå till…. Nu är hon som vanligt orolig att jag ska bli skiträdd och vara tvungen att vara i ett enda rum i flera dagar, för att det kommer en annan katt. Eller tänk om den andra katten blir jätterädd för mig, och inte våegar röra sig….ojojoj Nu fick matte mycket att tänka på. Kanske borde hon sätta ett stort nät över hela öppningen till övervåningen, så att jag kan vara där helt utan intrång från de andra? Hm hm hm.. Idag ör det iallafall 2a advent, och jag och matten har tänt det andra adventsljuset. Eller matten har, för jag vilar mig lite under hennes säng 💤💤💤😹 Busade inatt, och var tidigt framme vid balkongdörren och talade om för matten att hon skulle öppna….men matten sa att halv fem var för tidigt, även för henne!! Hmpf…vaddå…..JAG ville ju gå ut☹️ En stiligt, långhårig lagom tjock katt i sina bästa år fick vänta!! Till halv sju….. Otroligt!!! Det har dykt upp små gubbar med röda öuvor runt om i huset, saker i halm som ser ut som konstiga katter, mossa har matten också tagit in… Allt är rätt intressant och jag tycker det luktar vääääldigt spännande!! Idag har hon sagt att det ska komma en gran på utsidan, den bryr jag mig inte så mycket om, men sen….ska det komma in en i vardagsrummet!!!! 🎄🎄🎄🎄 DET ska bli kul, matte tänker sätta fast den i taket med ett band för säkerhets skull säger hon 😸😸😸 Ja nu ska vi fundera ut katt och hund säkerheten matten och jag. God andra advent på er Lillen & matten

Tjeja
2016-12-04 14:24
#202

Nej Matte inte behöver du oroa dig så mycket för sammanförandet. Det är ju stor åldersskillnad mellan kissarna och då brukar det vara rätt lätt.

Lite spott och fräs och tjaffs får man räkna med i början, de måste ju få lära känna varandra och komma underfund med vem som är störst och bestämmer mest liksom. Sedan brukar det lugna sig… och ofta blir de t o m kompisar med tiden sen.

Det du läste på kattstatus skall du ta mer som goda tips som kan hjälpa på vägen! I värsta fall om de inte vill sluta tjafsa kanske du kan ha en stängd gallerdörr in till gästrummet där lillkissen bor under hela besöket. Mellan våningarna behövs nog bara om de skall stanna längre än ett par veckor hos dig. Men troligtvis kommer det räcka med att gästkissen får vara instängd med galler i "sitt" rum en stund eller en dag så att kissarna får äta på varsin sida gallret och vänja sig vid varandras lukter. 

Sedan måste du räkna med att det måste få bli lite tjaffs i början tills de satt rang liksom.

Det jag tänker är ett större bekymmer istället är om du tänker att den lilla gästande kissen skall kunna få tillgång till hela huset precis som Lillen. För det kan vara lite för stort revir för en liten kisse att lära känna hela på en gång samtidigt som den skall bli accepterad av redan boende kungen, vänja sig vid nya människor osv.

Det kan ju vara idé att dela på våningarna bara för  den sakens skull.. Så Lillen får komma och gå på vilken våning han vill men att lillkissen och hunden kanske får nöja sig med ett eller två plan att hålla sig på?

Då kan ju Lillen alltid vara ifred när han vill men också bekanta sig med lillkissen och främlingarna om han vill och i så fall i sin egen takt.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Marianne elfsten
2016-12-04 17:31
#203

Ja så klart… Ibland tänker jag så fort att inte hjärnan hinner med 😜🙄🤔 Klart att det blir samma sak fast tvärt om, det är Lillen som är kung över huset, de andra är gäster. Så det får bli ett par avspärrningar…. 😂👍 Ska nog lösa det på något bra sätt, hundvalpen kommer nog inte vilja vara instängd 🤔 Ja ja om inte annat är dom bara här i sex dagar 🙀🙀🙀🙀🙀🎄🎄🎄🎅🎅🎅

Marianne elfsten
2016-12-06 10:10
#204

Morsning korsning 😹 En strålande morgon för en röd lagom rund katt vid fjordkanten 😸👍🎄 Imorse , halv fem, var jag väldigt pigg och ville absolut gå ut på min balkong…mjau mjau……inte vaknade hon, eller låtsades inte 🙀höra. MJAU!!!!! Då blev det fart på matten, upp o öppna dörren, så kungen kunde gå ut på sin balkong. Vinkade väl inte till massorna direkt, men jag kunde kolla lite runt hörn och genom springor. 😹 Det viktiga är ju att det är öppet när JAG vill gå ut. Matten sa att nu får det snart bli en kattlucka istället för mattekraft vid öppning o stängning 😹😹 Men se det gillar inte sambon, göra hål i nya dörrar!!!!! Kommer aldrig på tal!! Fast matten är av en sällsynt envis art, hon kommer få sin vilja igenom, tro mig!! Hon byggde ju balkong MED nät, trots sambons protester. Har lekt som sjutton, och nu har jag hittat mattens hoprullade strumpa!!!! Järnspikar och annamma vad den är kul!! Och luktar lite mysigt också.. För jag bär den gärna i munnen 😹😹😹😸 När matten vaknade till ordentligt, så hittade hon mina bollar och sin strumpa på väldigt konstiga ställen 😂😂😂 Men det gör inget, för matten blir bara glad när jag gör något mer än det vanliga ❤️ Nu ska matten ut och bygga färdigt sin stora julbock, den som tomten ska ha när han ger sig ut på julafton till alla barn och djur, med presenter .❤️🎄🎅🎅 Men BARA till de som är snälla….. De andra får en kolbit. Lillen & Matten

Katthemsmatten
2016-12-06 12:01
#205

Du får säkert något jättefint av tomten, Lillen, eftersom du varit så duktig och snäll hela året och nästan låter matten klappa dig t o m. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tjeja
2016-12-07 00:27
#206

Håller med #205 !😊 Du får berätta sedan vad tomten kom med för saker till dig och ditt husfolk! 😁

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2016-12-11 14:56
#207

Hej allihop  Nu närmar det sig jul, med gran och allt  Matten har ju berättat att det ska komma en kattunge och en hundvalp hit till jul. Men nu har det hänt sorgliga saker, hundvalpen ligger på djurintensiven, ev har den fått hjärnblödning  Så nu vet vi inte hur det blir. Vi hoppas ju att den ska blir frisk och pigg och att allt blir bra  Vi skriver inte mer idag. Utan önskar alla en fin 3e advent Och en förhoppning att alla katter och hundar och alla djur, med eller utan hussar och mattar får en fin dag och god jul ❤️ Naturligtvis önskar vi detsamma till alla snälla hussar o mattar också 💕 Lillen & matten

Uppkatten
2016-12-11 15:13
#208

Ledsamt. Hoppas den lille snart blir frisk och glad igen ❤️❤️❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2016-12-11 15:25
#209

Så ledsamt med valpen, hoppas att det inte är så allvarligt som de tror och att den kryar på sig snabbt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Tjeja
2016-12-11 16:57
#210

Oj Nej så ledsamt med valpen! Stackars lilla vovve och hans familj! Så här till jul och allt dessutom.

Håller alla tassar, tummar och svansar här hos oss att valpen skall repa sig fint, kunna bli återställd och må helt bra igen! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katthemsmatten
2016-12-12 11:57
#211

Så sorgligt! Håller tummarna för att det inte är fullt så allvarligt med lilla valpen som den första rapporten ger vid handen.❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-12-15 19:38
#212

Hej allihop 🐈🐈🐈🐈 Nu har jag lite nyheter att berätta. Valpen har kommit hem från sjukhuset, men ska röntga huvudet imorgon 🙁 Efter det så får vi se vad som händer… Men planen är att matten åker och hämtar Nisse( hund) och Cleo( katt) på lördag . Hon har köpt kompostgaller pch monterat ihop så att hon kan stänga inne katt o hund i ett rum. Så hoppas hon och smabon att vi ska komma överens 🙀 Ja vi får väl se hur det går. Grindar finns för att inte valpen ska kunna springa omkring överallt. När tvåbeningarna är i mellanvåningen, så ska hon ha en grind hit upp till mig, aå jag kan ha den våningen för mig själv😬 OM jag vågar gå ut ur mattens sovrum när valpen är här vill säga… Hur som helst, matten har slagit in paket…..till mig!!!!! Ifdag 😸😼 Hehehehe jag vet allt var dom ligger så jag ska nog ta en sväng förbi där och putta lite på dom ikväll, när matten sover. Två kvällar i rad , när jag varit ute på min balkong, så har jag jamat väldigt mycke!! På ett helt annat sätt än matten är van vid. Ibland har jag sprungit in och ner i halva trappen, för att sätta mig och titta ut genom fönstret. Matten är väldigt nyfiken på vad det är jag ser och varför jag jamar så. Nu ikväll så hoppade jag som en antilop och sprang in, dök in under sängen!!! Hm hm hm, matten funderar på om jag är rädd, eller vad det kan vara. Utanför min balkong, står det nu en stooor julgran som ska stå i vardagrummet från och med Söndag 😺😹😽 Funderar på varför dom ska ta in ett helt träd??? Men så är det med tvåfotingar….lite konstiga ideer.. men jag tror nog att Jag kommer tycka det är lite kul 😹😸 Ha en fin torsdagskväll alla katter, hundar och andra djur Önskar Lillen & matten

Carmarino
2016-12-16 13:23
#213

Matten får nog gömma julklapparna lite bättre, så att du inte hittar dem. Annars kanske du gör som en av katterna jag hade som barn. Han hade helt ensam lyckats öppna alla julklapparna under natten - inte bara hans egna. Så hans "gammelmatte" fick börja den dagen med att slå in alla julklapparna igen. Sedan lade hon dem på ett ställe där katten inte kunde hitta dem. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tjeja
2016-12-17 00:54
#214

Å vad skönt att valpen verkar ha repat sig så bra! 💖 Tummhållning att han fortsätter bli allt bättre och helt bra! Lillen akta dig för alla vassa paketsnören bara! De kan nämligen se lockande ut att tugga på, men paketsnören kan vara livsfarliga för en kisse att äta! Toppen att matte ordnat grindar o staket i huset! En kung som du Lillen förtjänar ju att ha fredade zooner för dig själv! 😊 Och detdär med att få in ett helt träd ifrån utomhuset är ju kalaskul enligt många kissar! Där kan man snacka om äkta klösträd liksom! 😉😊 Det är inte lokatten som stryker där ute som du jamar om Lillen?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tarotstollan
2016-12-17 01:24
#215

Ja, jag undrar också om det inte är den vilda kusinen som du hör och känner av. Gå inte ut på balkongen utan håll dig inomhus Lillen, tills undersåtarna vet vad det är för något i skogen.
Ja, det stora klätterträdet som kommer in kan du ha jättekul med, för inte tala om alla leksaker och glitter som undersåtarna kommer att hänga upp i det som du kan leka med….😉
Nej ärligt talat Lillen, lek inte med de leksakerna och klättra inte i trädet och bit inte i glittret för du kan skada dig både i tassarna, munnen och magen.
Gör som mina kissar gör, de lägger sig under granen och tittar på alla sakerna och sen sover de under granen så gott.👋🐱🐱

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marianne elfsten
2016-12-20 22:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Oj oj oj… Nu har valpen och kattungen varit här i två dagar… Vi är helt slut allihop, särskilt matten. Valpen äter epilepsi medicin och är väldig orolig, gnyr och ylar en hel del. Och så uppför han sig dåligt i köket, han hoppar mot bänsskivorna och repar på mattens nya köksluckor. Jag tycker inte det är jättekul faktiskt. Det luktar mycket och låter mycket som jag inte är van vid. Matten har bestämt att valpen bara får vara längst ner i huset, utom när tvåfotingarna ska äta mat. Då stänger dom dörren till mitt rum, och så får han vara här uppe. Vet ni vad!!!!! Igår bajsade han på MIN klösmatta…vad f-n…..upprörande!!! Matten säger att han inte kan rå för det, för han håller på att vänja sig med medicinen, och har inte sina tvåfotingar med sigch så är han bara en babies. Han är orolig och påverkad. Så jag förlåter honom 💕 Men det hände en sak till…..matten har hållit kattungen i ett eget rum. Det tycker hon inte är kul, för hon är väldigt social och busig. Men det är omöjligt att spärra av våningarna, för det är öppna trappsteg och helt öppen planlösning. Ibland får hon komma ut och kolla lite och busa( hon har klätterträd i sitt rum och leksaker). Men måste ju också få röra sig lite. Igår, rusade hon snabbt uppför trappen, matten efter….och så rusade hon in i mattens och MITT sovrum…och dök in med huvudet under sängen!!! Där JAG låg…🙀🙀🙀🙀🙀 Matten blwv jätterädd att det skulle bli en fajt!! Men kattungen låg blixtstilla och stirrade på mig!!! Och jag, kungen av huset, låg stilla och stirrade på matten!!!! Vem som tyckte det var mest jobbigt vet jag inte. Så tog matten kattungen och bar ner henne till rummet igen. Hon sover ihop med mattens son och det gillar hon👍 Så hon är inte ensam hela tiden. Men matten har dåligt samvete för min skull, för kattungens skull och så för att hundvalpen inte mår bra…. Hon får gå lååånga promenader med honom, för sambon har telefonkonferanser och kan inte jobba när han ylar…🙀😒 Matten säger att hon driver ett galet Zoo…. Matten är och pratar med mig och fjäskar lite för att jag ska komma fram lite. Låter henne göra det, för jag är inte helt nöjd med att det kommit " inkräktare" i mitt hus. Fast helt ärligt så har jag suttit i trappen här uppe och spionerat på hundvalpen, när han sov..😼😸😿 Han är rätt söt….för att vara hund. Och så är han ju bara liten. Som ni kanske förstår så sover jag hos matten!!!❤ Sambon får sova där nere med valpen och sonen med den andra katten hehehehehe Så det är trots allt jag som har det bäst, matten, balkongen och min sovplats som vanligt ❤💕 Ja så har vi det i vårt dårhus vid fjorden i Son. Julgranen på plats 👍🎄 Julklappar på g👍🎁 Julafton har vi på fredag, för på julaftons morgon efter frukost får JAG min julklapp. Då åker valpen , katten och deras husse och matte hem 😸👍❤ Ha en strålande tisdagskväll alla katter, hundar, mattar och sambor Önskar en inte allt för rädd Lillen och hans matte

Annons:
Tjeja
2016-12-21 00:09
#217

God Jul tuffaste Lillen o goaste Matten! 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carmarino
2016-12-21 14:19
#218

God Jul Lillen och Matten (och sambon). Önskar er en riktigt härlig, skön och framförallt ensam julafton. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Katthemsmatten
2016-12-22 22:54
#219

God jul till er alla där vid fjorden. Matten har gjort ett toppenjobb med att få dig att ta det lugnt även när det är inkräktare på besök. Och du är jätteduktig som låter kattungen och den stackars valpen vara i ditt kungarike utan att det blir bråk och otrevligheter.❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Marianne elfsten
2016-12-24 08:47
#220

God Jul 🎄🎅🎄🎅 Nu är det äntligen dopparedagen här hos oss vid fjordkanten.😼 Även om matten tycker det är ledsamt när sonen åker hem, så tycker JAG det är helt okey🐈👍 Igår ska ni veta vad som hände….kattungen rusade ….igen…in i MITT och natten s rum och åt upp min fruksot!!!! MIN mjukmat som matten ställt fram 😡 Alltså hur fräcka är kattungar nu för tiden!! Annat var det förr…..😺 Hur som helst, sen struttade hon omkring lite i mitt bästa rum, innan matten lyckades fånga henne. Jag vägrade låta mig fjäskas för , utan låg där under sängen tills matten sent om sider gick och lade sig, och det blev tyst i huset. Då gick jag ut och kollade, gick på kattoletten och åt mat. För jag hade ju inte ätit på hela dagen…..☹️ Sen satt jag och jamade vid balkongdörren …men matten vägrade öppna, för hon förklarade att det blåste storm ute..💨💨💨💨💨💦💦💦 Och det hade ingen av oss uppsakattat.. Men idag!!!! Då ska det bli sol ☀️Huset blir fritt från fyrbenta inkräktare och ordningen är återställd. Det blir en God Jul trots besöket och det tillfälliga Zoo matte haft. Matten säger att hon trots allt tror det varit nyttigt för mig att det hänt något mer ovanligt. För det har trots allt gått bra, och så är hon stolt att det inte blev något slagsmål, jag är en snäll fantastisk katt, som delar med mig åt små ensamma kattungar. Det är en fin egenskap sa matten ❤😘 Så från hela familjen vid fjordkanten Till alla er därute En Riktigt God Jul Lillen, matten & sambon

Carmarino
2016-12-24 12:42
#221

Vad modig du har blivit Lillen! Tänk att klara av två små fyrbeningar på samma gång - och överleva. ❤️Hoppas du och familjen får en riktigt lugn och mysig jul, utan stormväder så att du kan vara mycket ute på balkongen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Uppkatten
2016-12-24 18:45
#222

God Jul matte och Lillen! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
2016-12-24 22:45
#223

Hoppas att ni haft en underbar julafton och god fortsättning ! 

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Marianne elfsten
2016-12-25 21:38
#224

Tusen tack och god fortsättning till er 🎅🎄💕 Har haft en strålande julafton och juldag.😺 Har smygit rumt och nosat i alla hörn nu, efter att gärsterna rest. Hunden har sovit på ett av mina favvoställen….hmpf..så matten får nog ta och tvätta den. Men kag har ätit och lekt och gått runt och sovit och jaft det såååååå bra…😸😺 Nu är jag en sväng på balkongen och kollar lite, för imorgon blir det riktig storm…dom varnar för kast på ca 30 m/s i byarna…💨💨💨💨💨 Och då kan inte en stilig katt vid fjordkanten gå ut på balkongen🐈🐈🐈🐈🐈 Då blåser jag bort!! Så jag passar på idag 😺 Ett stort mjau och kurr Från Lillen & ( utan mjau) matten

Tjeja
2016-12-25 21:52
#225

❤️ Du gör Helt rätt i att hålla dig inomhus när stormen kommer Lillen! Då är det såå skönt att kunna ligga varm och torr och gosa på en filt och äta god mat medan stormen rusar förbi!

Det är allt lite spännande också att gå runt och nosa efter gästerna Lillen är det inte? Du får reda på en massa spännande fakta om barnrumporna genom deras dofter! 😃 Fast det är klart, där valpen sovit kanske det kan vara vettigt att matte gör rent efter du undersökt.. så du inte behöver revirmarkera där själv (kiss) för att återta utrymmet!  😉

Håll i dig nu när stormen kommer Lillen! Och håll i Matten också för hon är det bästa du har! ❤️😃 

God Fortsättning hela Lillens kungliga familj med undersåtar! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Marianne elfsten
2017-01-03 22:02
#226

( här tar denna teåden slut och fortsätter i " lillens liv och leverne vid fjordkanten" Hej allihop och Gott Nytt År 🎼🥂😸 Nytt år nya utmaningar säger matten och jag håller med. I år är året matten ska få klappa mig……hehehehe kanske🙃😇 Måste säga att nyårsafton inte är något vidare 🙁😕 Tvåfotingar är helt otroligt konstiga, som ska smälla raketer och annat som låter och blixtrar…..😩 Jag var jätterädd och låg i garderoben halva kvällen , resten av tiden låg jag längst in under mattens säng 😩🙊 Matten satte in en radio och spelade fin musik, kanske hjälpte det lite. Men rädd var jag och rörde mig knappt. Matten tycker inte heller om smällare och raketer och tycker dom ska förbjudas. Med tanke på alla djur, vilda och tama som är livrädda när det sätter igång pch dånar och blixtrar. Och vet ni vad, matten och sa,bon var bortbjudna men stannade hemma för att inte jag skulle vara själv ❤💕 För matten vet att jag är rädd när det smäller. Jag har allt legat på filten som hundvalpen sov på, och brydde mig inte om att det luktade hund 👍 Har tagit hela huset i besittning igen…med två undantag, sonen är kvar och bor i ett rum och mattes mamma har lagt beslag på ett annat gästrummet. Nu har vi haft gäster oavbrutet i 18 dagar och börjar bli lite trötta, även om det är kul på sitt sätt. 😊 Varje morgon pratar jag med matten och förklarar att hon ska öppna dörren till min balkong. Av någon anledning tycker hon att 4-5 tiden är en dålig tid…..kan jag inte alls förstå, för då är ju jag pigg, som en mört 🐠😜 Nyss har jag jagat runt efter min bästa boll, men mattens ena strumpa är också intressant, och den bär jag i munnen lite hit och dit 😂😂 Idag fick vi reda på en sorglig sak 😢 Hundvalpen är död 😢😓 Han blev sämre och sämre och det var inget att göra ❤ Så vi är lite ledsna nu på kvällen. Vi vet ju att valpen får det bättre i hundhimlen och inte behöver lida mer, men sorligt är det. Så ikväll skickar vi många goda tankar till Nisse i hundhimlen ❤❤❤ Lillen & matten

Tarotstollan
2017-01-03 22:16
#227

Så ledsamt om hundvalpen, beklagar!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
2017-01-03 23:05
#228

Ledsamt med den lilla hunden… Och jag håller med er Lillen & matte - smällare borde förbjudas. Uppskattar verkligen djurägare som stannar hemma med sina djur kvällar när det smäller. Mina katter tar det rätt lugnt. Jag sätter på radio o TV på hög volym och sätter mig själv i en fotölj och "halvsover" för att signalera att allt är OK. Men min ponny som jag hade när jag var yngre lyckades jag aldrig övertyga om att smällare var "ofarliga"… Det var jobbigt att se hennes oro.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tjeja
2017-01-04 14:32
#229

Stackars lilla Nisse! Men nu slipper han lida och får leka vidare i hundhimlen istället! ❤️🌺

Kul att du leker med bollen och bär runt på strumpan! 👍🏆Jag minns faktiskt en tid när du inte var intresserad av någon lek över huvud taget och knappt ville jaga torrisarna matte smätte iväg åt dig.. 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: