Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2220 ggr
Rimmenstrand
7/1/16, 12:17 AM

Vilken färg får min katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite nyfiken på vad han blir för färg som vuxen? Svart? Grå? Smoke? Pappan är helig birma. Mamman är norsk skogskatt. Vet tyvärr inte färgerna på dom. Jag är inte så kunnig själv så hoppas på svar här :) Han har ju en lite märklig teckning. Mörka ben o ansikte. Och mörk rand över frambenen. Resten ljus, grå. Han är 16 veckor

Annons:
Rimmenstrand
7/1/16, 12:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Rimmenstrand
7/1/16, 12:19 AM
#2
Rimmenstrand
7/1/16, 12:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Rimmenstrand
7/1/16, 1:01 AM
#5

Jag har funderat på det med. Men hittar ingen förklaring för den breda mörka randen som går över frambenen. Runt hela honom. Samt under kinder o haka som han nästan ser svart ut. Är det vitt i botten. Men på kroppen är det ljusgrått i botten.

MonicaLagerquist
7/1/16, 7:15 AM
#6

Jag skulle tro att han blir svart.

Kan du inte fråga vad föräldrarna har för färg.

Är mammakatt en registerad Norsk skogkatt eller en långhårig huskatt?(Det finns ingen ras som heter Norsk Skogskatt)

Har hon stamtavla så står det ju på den vad mammakatt har för färg.Samma sak med pappans färg .Där står det ju vilken färg han har.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Rimmenstrand
7/1/16, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag vet inte, jag får ingen kontakt med uppfödaren. Jag misstänker väl ändå med att han blir svart, men veterinären höll inte med när vi var där.. Tänkte bifoga en bild jag hitta på nätet på en vuxen katt. Min har exakt likadan teckning som denna. Men förstår ju att det kan ändras eftersom min fortfarande är liten..

MonicaLagerquist
7/1/16, 11:31 AM
#8

En svartsmoke katt har helt vita hårstrån i botten.

Inte grå.

Veterinärer kan oftast väldigt lite om katter och katters färger.

Stolt ägare till fem La permer

Rimmenstrand
7/1/16, 11:54 AM
#9

Ja jo, vi får se helt enkelt. Spelar ju självklart inte mig någon roll vad han blir för färg men så många säger så olika hur han kommer se ut sen så mest spännande o höra vad folk tror ☺️

Honestyisdead
7/1/16, 3:04 PM
#10

Hoppas du fått liv av ägaren till bilden att använda den. Om inte så ta bort bilden.

Rimmenstrand
7/1/16, 4:58 PM
#11

Ok ursäkta, hur tar man bort bilden?

Honestyisdead
7/1/16, 5:05 PM
#12

Du får skriva till någon av admin på sajten. Dom hittar du under "om sajten"

Och kom ihåg att du aldrig får lägga ut någon annans bilder utan lov från bildägaren.

Rimmenstrand
7/1/16, 5:07 PM
#13

Jag mailade till om, men kan kolla det med. Ber om Ursäkt

Annons:
Scilla
7/1/16, 7:54 PM
#14

Jag skulle tippa på fevercoat, att katten kommer bli svårt. Som skrivits så borde katten ha varit vit i botten annars.

Rimmenstrand
7/1/16, 8:51 PM
#15

Jag håller med. Men på kinder och under haka/hals är han vit i botten. Men det kanske försvinner sen?

Rimmenstrand
7/12/16, 9:23 PM
#16

Idag fick jag tag på säljaren och hon skickade mig bilder på Åskars mor o far. Pappa var birma ( ljus kropp och mörk i ansikte öron osv) Mamman var visst en angora blandning. Hennes färg var typ silver färgad med vitt

Belimas
7/17/16, 4:12 AM
#17

#10
Nej (min bild och min katt), inte för att det spelar någon större roll för mig.

TS
Din katt kommer med största sannolikhet bli svart, det den har är så kallad feberpäls. Hade den varit silver (alltså smoke som du åsyftar på) så hade den varit vit i hårbotten överallt, inte ljusgrå. Ju äldre din katt kommer bli desto mer kommer det gråa försvinna och den kommer bli svartare och svartare.

Honestyisdead
7/17/16, 2:12 PM
#18

#17 Det borde spela roll. Det är inte lagligt och när man får sin bild stulen så borde man visa att det ogillas. Även om man själv inte bryr sig för annars visar man att det är ok att folk fortsätter stjäla andras bilder. En dag står man där med böter på 100000 för att man ansåg sig ha rätt till andras bilder. Och man visar att man totalt skiter i att andra  vill ha sina bilder i fred.

[[pimey]]
7/17/16, 4:28 PM
#19

Din katt är en svart huskatt

Rimmenstrand
7/17/16, 5:32 PM
#20

Jag ber om ursäkt för lånet av bilden. Jag har skrivit till admin så dom kan ta bort den. Jag menade ju självklart inget illa med att ta bilden

Annons:
Sealle
7/17/16, 5:45 PM
#21

Lite OT men din katt är galet söt!! 😍

Honestyisdead
7/17/16, 5:52 PM
#22

#20 Var inne och kollade bland sajtens admin och den verkar inte vara så aktiv tyvärr.

kattöga
7/17/16, 6:32 PM
#23

#22 Några av medarbetarna är ju aktiva ändå, så så illa är det väl ändå inte! Dessutom är det ju semestertider nu, så det kan ju också göra sitt. 
(Men ja, det finns ju dom som inte varit aktiva på mycket länge, men alltså inte alla.)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Rimmenstrand
7/17/16, 6:44 PM
#24

# jag vet att han är en huskatt 👌 Tack för svaret ändå

Rimmenstrand
7/17/16, 6:45 PM
#25

#21 Ja det är han verkligen. Och en helt underbar liten kisse 😍

Honestyisdead
7/17/16, 6:48 PM
#26

#23 Jämfört med andra sajter jag besöker ser jag det som låg aktivitet. Med tanke på hur många admin är dvs :)

Belimas
7/18/16, 12:41 PM
#27

#18
Jag har tyvärr viktigare saker att bry mig i än att någon lånar min bild utan lov och du har ju ändå redan talat om för TS att man inte får göra det utan lov så jag anser inte att jag också behöver göra det, TS vet det nu och kommer förmodligen inte göra om det igen.

Annons:
Rimmenstrand
8/28/16, 11:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Tänkte bara uppdatera hur Åskar Ser ut idag. Han är 6 månader nu. Det grå längst ut på stråna är nästan borta förutom runt kragen där det fortsätter komma ljus ljus grått. Samt att han har fått "smokefläckar" på vissa ställen på kroppen ☺️

Xanthippe
8/29/16, 8:52 AM
#29

For en nydelig katt!

Upp till toppen
Annons: