Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 957 ggr
Snuttefia
2016-06-30 11:44

Flytta med katt (bygga)

Hej! Jag och min katt Nisse ska flytta hemifrån till en mindre bostadsrätt. Jag vill utöka hans revir så det inte blir för litet och trångt. Man kan ju bygga på både väggar och i tak. Så ge mig gärna tips! :)
Utöver det undrar jag om ni har några andra tips vad gäller att flytta med katt? :)

M.V.H Snuttefia

Annons:
Bästakompis
2016-07-01 10:03
#1

Jag skulle satsa på ett "Galoppträd" (Kattens no 1) så att han kan springa på höjden. Det älskar katter att få göra. Sedan köpa billiga hyllplan och klä med någon matta (limma med kontaktlim) för bra fäste. Det finns väggfasta klösträd också men de är kanske onödigt dyra. Och så, om du har balkong så näta in den så han kan vara där, alternativt näta ett fönster och ordna en liggplats framför fönstret.

[nevamisse]
2016-07-01 17:39
#2

Vi har två klösträd som går upp till taket samt ett litet. Ett hyllplan de brukar gå på, de brukar sitta i fönstrena och får vara i soffan, sängen, på stolar och bänken i hallen.

Tycker du ska satsa på att sätta upp billiga hyllplan och ett takhögt klösträd. :)

Snuttefia
2016-07-13 15:24
#3

#1 Ett sånt träd är något jag velat haft ett tag då det är bra för katter :)
Jag har tyvärr bara en fransk balkong men ska göra så gott jag kan.
#1 och #2 När ni pratar om hyllor undrar jag om ni har några fler tips, tror att en trappa av hyllor skulle vara något….
Tips för att bygga i taket? :)

M.V.H Snuttefia

burmamys
2016-07-13 19:15
#4

Om du ska bo litet, försök skapa flera olika utrymmen, kanske ställ klösträd i anslutning till en hylla/bokhylla och bygg ihop två andra hyllor med t ex en fönsterbräda, m.m. Går även att skapa mysiga krypin i skåp, under soffbord, … Lycka till!🙂

Upp till toppen
Annons: