Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1205 ggr
Lubsan
6/29/16, 9:17 PM

Katt getingstungen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Siri blev precis getingstungen på balkongen och läppen har svullnat upp. Närmsta öppna veterinär är 2h bort. Är det någon som vet om det är farligt? Hon är pigg som vanligt, luftvägarna låter vanligt o hon har ätit lite.

Annons:
NatasjaHemby
6/29/16, 9:20 PM
#1

Mina katter blev stuckna flera gånger vardera förra sommaren. De såg ut som elefanter i ansiktet i sisådär ett dygn efteråt, men de själva verkade inte bry sig nämnvärt. Du behöver nog inte oroa dig alls, men det är bra att du har koll på andning och allmäntillstånd.

SE*Simbelmynes

Uppkatten
6/29/16, 9:23 PM
#2

De flesta katter klarar sig bra. Fortsätt att ha koll så att hon inte svullnar i tungan/andningsvägarna + att hon fortsätter att må bra. Min katt blev stungen i tungan för ngt år sedan, jag hade kontakt med veterinär då per tfn som sa att de allra flesta katter klarar sånt här utan problem. Få är allergiska. Men ha tät koll närmaste timmarna, och ring veterinär/åk in om katten verkar må dåligt el. svullnar upp mkt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lubsan
6/29/16, 9:30 PM
#3

Ja ringde precis blå stjärnan o rådfrågade och hon sa att vi ska hålla extra koll i några timmar. Men hon åt mat nyss och racare runt o jagar sin syster just nu så.

Att allt som rör sig ska va så spännande för katter, :P

Uppkatten
6/29/16, 9:38 PM
#4

Efter att ha blivit stungen ett par ggr så verkar min tjej ha lugnat ner sig när det gäller getingjakt och jakt på humlor… 🙂

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lubsan
6/29/16, 9:49 PM
#5

tycker att svullnaden redan börjat gå ner! puh. Jag avskyr getingar och får panik varje gång jag ser dom, framförallt eftersom katterna är väldigt intresserade att jaga dom.  Nu får katterna va inne en stund :P

Upp till toppen
Annons: