Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1313 ggr
[glitterkitten]
2016-05-29 13:12

Sälja min katt, hjälp?

Hej allihopa! Tyvärr ser mitt liv annorlunda ut nu än för två år sedan då jag skaffade min kisse som jag trodde jag skulle kunna ha kvar även till ålderns höst. Men nu blir jag illa tvungen att sälja henne ändå. Jag undrar hur jag ska ta mig till väga. Hon är en Exotic med alla papper i ordning osv, men jag vet inte vad ett rimligt pris är? Vill inte sälja allt för dyrt då hon är 4-5 år nu men inte för billigt heller så vem som helst kan köpa min älskling. Hon är kastrerad och fullt frisk i övrigt. 

Någon som gått igenom liknade som har några tröstande visdomsord?

Annons:
Scorpio97
2016-05-29 13:17
#1

Du kanske kan kontakta uppfödaren och be om hjälp? Uppfödaren borde ju veta ungefär vilket pris som är rimligt, och kanske även känner till någon som söker en vuxen Exotic?


//Jessie

Honestyisdead
2016-05-29 14:24
#2

Du har alla papper men vet inte ens hur gammal hon är?

Tycker också att du ska kontakta uppfödaren. Dom brukar ha ett stort nätverk. Priset hade jag satt på 2000. Men om uppfödaren hittar någon hade jag omplacerar gratis till rätt hem.

[glitterkitten]
2016-05-29 16:13
#3

#1 Okej det kan jag göra. :)

#2 Varför så vresig? :/ Minns inte exakt datum hon fyller år bara. Men ja jag ska kontakta uppfödare.

Honestyisdead
2016-05-29 16:18
#4

Vresig? Jag ställde en enkel fråga. Det är verkligen inte vresig.  Det är stor skillnad på 4 och 5 år.

[glitterkitten]
2016-05-29 16:30
#5

#4 okej förlåt då…upplevde din kommentar som väldigt arg men lägger väl det på hyllan istället.

Honestyisdead
2016-05-29 16:32
#6

Ja lägg det på hyllan för du var helt fel ute.

Annons:
[nevamisse]
2016-05-29 18:04
#7

Jag skulle ha testat med 3000kr och var noga med vem som får köpa henne.

[glitterkitten]
2016-05-29 18:49
#8

#3 okej ja det låter rimligt. Noga kommer jag vara vilket som…det tar imot att jag måste sälja så vill verkligen hon kommer till ett hem där hon kan få det på det sättet hon gillar. :/

[AnimeV4]
2016-05-29 19:35
#9

Jag vill höja varningens finger då det var en kille som köpte katter för att skada dem. Säljarna upplevde honom som en bra djurvän. Tycker därför om möjligt att du ska hälsa på katten ibland för att verkligen vara säker. Hoppas att det går bra för dig! Förlåt om jag skrämmer upp dig, men jag tycker att det är en befogad oro då det finns många galningar.

[Tibonnanj]
2016-05-29 19:51
#10

#9 tänkte också på det där :(

Man kan ju inte kräva att köparen ska hålla kontakten men skulle jag köpt din katt så skulle jag bara tycka att det vore roligt att visa hur bra katten mår, att den har det bra och att du inte behöver ha dåligt samvete för att du sålt den, genom bilder och mejl lite då och då. Jag kan ju inte vara den enda som tänker så :)

[glitterkitten]
2016-05-29 22:18
#11

#9 Åh fy vad hemst! Därför jag tänker att priset inte får vara föör lågt…känner att 500 eller alternativt skänka till ''ett perfekt hem'' är så riskabelt…de flesta människor har 500 att ge för deras hemska ''nöje''. USCH! 

#10 Nej verkligen inte, även om det vore trevligt. Jag testar att lägga ut på annons, en annons är ju inte bindande och jag kan alltid neka så får se vad som händer.  Håller tummarna att det finns någon mindre familj med äldre barn eller något för det skulle nog vara idylliskt för henne.

[AnimeV4]
2016-05-29 23:01
#12

#11 Ja, verkligen! Och "10 kr tassen" spyr jag på! Verkligen inte konstigt att djur blir slit-och-släng när vem som helst har råd😕

Jag hoppas och tror att din katt får ett fint hem iallafall🙂

[nevamisse]
2016-05-30 07:50
#13

#11 Nej klart att du inte ska ge bort henne eller för 500 kr.
Inom rasen sibirisk katt verkar vuxna katter vanligtvis omplaceras för halva kattungepriset.

Annons:
[glitterkitten]
2016-05-30 13:09
#14

Har en liten fundering! När jag köpte katten så hade de förra ägarna fixat alla papper om ägarbyte åt mig men nu om jag ska sälja så vet jag inte var jag ska hitta allt. 

Hittade en blankett om ägarbyte men om de skickar in den till sverak blir de ägare på chippet med? För det måste ju gå över på de nya ägarna med annars blir det ju fel.

MonicaLagerquist
2016-05-30 13:19
#15

Det finns en köpeblankett och en ägarändringsblankett. Köpeblanketten skriver du ut två stycken av. Den ena ska du ha och den andra ska köparen ha. Ägarändringen ska ni skriva under båda två och du ska skicka in den till Sverak Sen tycker jag att det är enkelast att fylla i besiktningspappret hemma och tar med den färdigifylld till veterinären.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: