Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2612 ggr
[Simone90]
5/21/16, 12:34 AM

någon som haft en katt med liknande symtom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min katt hona började tappa pälsen vid nacken för 2 månader sedan. Det var inte halsbandet som störde henne utan hon kliade sig non stop. Tog henne till veterinären och misstänkte allergi eller ohyra. Veterinären tog några prover där hon hade infektionen och hittade inget ohyra. Jag fick kortison tabletter och en klorhexidin schampo. Hon slutade klia sig där och pälsen har nu börjat växa igen. Men idag märkte jag att hon börjat klia sig IGEN men i öronen!!! Tittade där och det är infekterat och det är typ som små skorpor överallt i öronen. Nu får hon det sista som finns kvar av medicinen för att lindra besvären. Har även tvättat rent öronen så gott det går. Ska boka en ny tid hos veterinären på mån. Men undrar om någon här har erfarenhet om liknande ? Kan det vara skabb trots allt? Eller allergi? Tack på förhand

Annons:
[Klave]
5/21/16, 12:46 AM
#1

Ser ut som svampinfektion. Min ena katt hade det nyligen, skulle rekommendera att byta till allergifoder ifall det är så och om hon fortsätter klia sig då de just kan få sänkt immunförsvar om de äter mat som de in tål och då kan de lättare få infektioner.

kim1980
5/21/16, 1:56 AM
#2

Diskritvetrenären har jag gott till. Det vart både öroninflammation och skabb . Nu har jag inne katt . Men öron är känsliga . Finns speciellt öron rengöring sen även servetter som är klåda ställande .. är ett lidande nått måste man göra . Vad har du hemma ? Hur länge har det vart så?

crins
5/23/16, 2:26 PM
#3

Det kan t.om vara en bakterie infektion, alternativt allergi! På katthemmet har jag sett många katter med skabbb, och det blir brunt i hörselgången! Min hund som somnade in 2008, blev brun i hörselgången, det var svamp, men det berodde också på bakterier, sök veterinär igen, alt försöka byta foder, hypoanalleric foder eller kanske färsk foder! Allergi kan också ge inflammation i öronen.

lkmf
5/23/16, 9:20 PM
#4

Skulle nog försöka byta foder min syster hund hade också jätteproblem med att han klia sig i öronen visade sig var glutenallergi vart mycket bättre när hon bytte foder.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Upp till toppen
Annons: