Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3077 ggr
hamstris
5/5/16, 5:55 PM

sår på katten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Det började med att katten fick några prickar på magen, sedan blev det som skorpor. Sedan upptäckte jag som ett sår på ryggen som jag tvättade och satte på henne tratt, sedan blev det skorpor och gick bort. Nu har hon fått typ sår/exem på ovansidan längst ner på båda öronen och massa prickar/fläckar på magen, vissa lite skorpiga.  Såren/exemen är inte djupa eller infekterade utan dom sitter väldigt ytligt och dom är torra.  Hon är innekatt. Jag är lite osäker men det kan vara så att hon tappat lite päls på magen. Jag har inte förändrat något med hennes foder eller använt nya rengöringsmedel när jag städar hemma osv.  Hon verkar inte må dåligt utan är som vanligt, vad kan det vara?

Annons:
[Lilyz]1
5/5/16, 6:01 PM
#1

Kan vara allergi mot exempelvis något födoämne, ta katten till veterinär för utredning. 🙂

hamstris
5/5/16, 6:11 PM
#2

Funderar också på det men hon hr ätit samma foder sen hon var kattunge..

[Lilyz]1
5/5/16, 6:14 PM
#3

#2 Allergi utvecklas ofta över tid så det är ingen anledning till att utesluta den möjligheten. Veterinärbesök är dock bra oavsett vad såren beror på! 🙂

Maria
5/5/16, 6:19 PM
#4

Jag håller med om att en veterinär borde kolla det där.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annzoo
5/6/16, 9:05 PM
#5

#2 allergi kan komma fast djuret ätit samma foder en längre tid, sedan har även fodertillverkare en belägenhet att ändra receptet utan att tala om det för konsumenten.

Upp till toppen
Annons: