Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 918 ggr
Bill&Bull
4/27/16, 9:20 PM

Grannkatten (fråga)

Måste få hjälp med en sak, det är så att på gården jag bor så finns en utekatt som tillhör gården. Jättego och brukar alltid komma fram och prata och kela. Och även om det låter konstigt kanske så har jag ju fått ett tycke för honom eftersom vi alltid möts på gården.. Jag känner inte hans ägare och har aldrig pratat med dom. Denna katt som alltid finns här har nu inte synts till på minst 1 v. Och jag kan inte sluta tänka på om de har hänt han något, det jag undrar är om jag kommer verka "knäpp" om jag skulle fråga dom, är ju inte min katt tänker jag.. Eller vad säger ni?

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Honestyisdead
4/27/16, 9:26 PM
#1

Det kan ju vara känsligt om den fått avlivas eller försvunnit. Så jag hade låtit bli.

Zadeira
4/27/16, 9:26 PM
#2

Varför skulle du verka knäpp om du frågar om katten? Tror bara att det uppskattas att du visar att du bryr dig om katten och märkt att den saknats!

Även om det inte är din katt så vill du ju den väl och har ägnat den lite kärlek så det är ju inget konstigt alls att du frågar ägarna om det har hänt den något.

vendelay
4/27/16, 9:53 PM
#3

Jag tycker att du kan fråga. Kan vara bra att ha i åtanke som Hera skriver, att katten kan ha blivit avlivad eller sjuk, och det kan vara känsligt så ställ frågan försiktigt, men annars tror jag bara att de blir glada att du bryr dig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: