Annons:
Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 3685 ggr
[Sandi92]
2016-04-20 18:43

Visa bilder på era svarta och svartvita katter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Svarta och svartvita katter är tyvärr de färgerna som är minst omtyckta och de får ofta hem senare än sina kompisar av andra färger. Själv har jag alltid gillat både helsvarta och svartvita, jag gillar alla katter oavsett färg. Vi hade en svartvit eller kofärgad som jag kallade det, när jag var liten och nu har jag en nästan helsvart med bara lite vitt på några ställen. Visa upp era finingar!

Här är min nuvarande svartis Petter.

Annons:
[Sandi92]
2016-04-20 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

Här är vår kofärgade Misse som vi hade när jag var liten.

CamillaS
2016-04-20 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har igen svart katt idag, men vi hade en jättefin tjej som hette Maja. ❤️

[eliinmeyer]
2016-04-20 19:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 11
Förhandsgranskning av bild 2 av 11
Förhandsgranskning av bild 3 av 11
Förhandsgranskning av bild 4 av 11
Förhandsgranskning av bild 5 av 11
Förhandsgranskning av bild 6 av 11
Förhandsgranskning av bild 7 av 11
Förhandsgranskning av bild 8 av 11
Förhandsgranskning av bild 9 av 11
Förhandsgranskning av bild 10 av 11
Förhandsgranskning av bild 11 av 11
#3

Här kommer en massa bilder på min Mimmi för jag missar inte en enda gång då jag kan visa upp min ögonsten :* Hoppas ni orkar kolla igenom alla ;D

Volpes
2016-04-20 19:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är Ymer 🙂 Min lilla ögonsten ❤️

Carmarino
2016-04-20 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min Sanna tycker att det är dags för lite uppmärksamhet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Bästakompis
2016-04-20 20:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bobo visar musklerna :)

Annons:
Bästakompis
2016-04-20 21:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och här är gamla Sussi, numera avliden - inte fullt lika vältränad som Bobo 😹

Emelie-E
2016-04-20 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

En Svante :)

Emelie-E
2016-04-20 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

En Ulf som tyvärr inte bor här längre :/ :)

Emelie-E
2016-04-20 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Och en Lasse tillsammans med Svante :)

Norasigge
2016-04-20 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#11

Här är bilder på våran katt Sigge :) Han är lite konstig men jaja, han är söt ändå haha :)

[lillelull]
2016-04-21 01:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#12

❤️🙂 
Ja ursäktar i förväg att alla bilderna kommer säkert komma åt helt fel håll men de går inte att rotera de rätt hur jag än gör

vendelay
2016-04-21 03:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#13

Min älskade Violina ❤️ Det är möjligt att jag är liiiite partisk men är hon inte finast i hela världen? ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Charlie2006
2016-04-21 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#14

Våran finaste Pixel. :)

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Emma95T
2016-04-21 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Vilda o strimma

ElisabethB
2016-04-21 09:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#16

Här är några bilder på Artur (grå/vit med vitt ansikte) och Joanna (svart/vit med "bläs") och på någon bild finns även lilla Kiara som blev dumpad, men som fick komma in i en ladugård innan hon flyttade hit.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

molbojse
2016-04-21 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag har alldeles för många bilder för att kunna välja ut bara några stycken, så länkar hela albumet med Plus istället ;)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Eveo
2016-04-21 19:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här hemma bor 4 svarta/svartvita grabbar! Jag har en förkärlek till just dessa färger på katter, trots det så har det varit slumpen att jag har fyra nu med det :)

No time to waste, only time to treasure.

vendelay
2016-04-21 20:26
#19

När vi adopterade våra katter hade vi ingen aning om att folk inte brukade välja svarta/svartvita katter, vi valde bara på personlighet. Vi fick träffa lite olika katter och min sambo föll direkt för Violina, den svartvita. Kan inte förstå att någon kan välja bort en katt pga utseendet?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[lillelull]
2016-04-22 02:25
#20

#19 Nä jag förstår inte heller de riktigt..
När man träffar ( oavsett vad det är för djur) så känner man ju oftast en dragning till personligheten eller det gör iaf jag. 
Och jag tycker det är så himla jobbigt ex när man ser att om vi då tar kattjouren som exempel, lägga ut 10 olika katter som söker hem och det är EN som är långhårig och 10 personer skriver att de kan öppna sina hem men de andra korthåriga katterna är det inte alls lika många som "kastar" sig över.
Då undrar man, är deras hem bara öppna för katter som är långhåriga och lite finare eller har en speciell färg?
Om alla som skrev att de hade ett öppet hem, ja då hade väl de andra katterna kunnat ta den platsen också?  
Samma med att det så fort läggs ut en kattunge som söker ett hem då är det också väldigt många som helt plötsligt kan öppna sina hem, medans det finns hur många vuxna eller ungkatter som helst som söker hem men det är inte lika gulliga som den lilla.. Som bara om några månader kommer bli vuxen den också.
Det känns som det är så många katter som går miste om hem pga sina utseenden och ålder. De är väldigt synd faktiskt. Nu kom jag lite OT kanske angående svart vita och svarta katter men de tillhör ju ändå den gruppen av katter som blir bortvalda till större del, däremot om de är långhåriga så tror jag absolut att de har en högre chans att bli valda.
Ibland kan det såklart finnas undantag, man kanske inte kan ta emot en vuxen katt pga olika omständigheter men det är inte fallet tror jag hos många av dessa människor som väljer på bara utseende eller gullighet/ålder.

Annons:
Thors matte
2016-04-22 11:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Vår älskade Nalle som om 2 veckor fyller 12 år❤️Han fyller samma dag som mig. Vi har även en grå katt som heter Helga.

Carmarino
2016-04-22 11:50
#22

#20 Bra skrivet! De katter jag har haft under årens lopp har oftast valt mig, och jag har inte tänkt så mycket på vilken färg de haft. Visste inte heller att svart/vita katter var svårplacerade. De är ju hur fina som helst.

Tar gärna en lite äldre katt, för även om kattungar är jättesöta så kan de vara rätt jobbiga också - och, som du skrev, så är det ju bara några månader de är små och söta. Sedan blir de stora och söta. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Sandi92]
2016-04-22 12:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#23

Jag fattar inte heller varför folk är så utseendefixerade t.o.m när det gäller djur. Under de månaderna jag var och hjälpte till på ett katthem så märkte jag tyvärr att detta var sant.

Bl.a denna söta lilla tjejen som var jättesnäll, social och go fick vänta länge på ett eget hem. Fyra röda pojkar som var där samtidigt blev tingade nästan direkt när de kom in. De var dessutom väldigt skygga i början och fräste om man kom nära. De blev lite tamare med tiden, men vill helst inte bli klappade eller hållna.

[Sandi92]
2016-04-22 12:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#24

Denna helsvarta killen fick hem sist av sina syskon (två röda och en sköldpadda).

Carmarino
2016-04-22 13:59
#25

#23 och #24 Hur kan någon bara motstå två sådana sötnosar. För mig är det dilemmat med att hämta katter från katthem - jag vill ta allihop med mig hem, och det går ju inte.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jessicahagstrom94
2016-04-23 19:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Min fina Laban är adopterad från ett katthem :)

Moast
2016-04-23 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27
Annons:
Bill&Bull
2016-04-23 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#28

Min älskade herre Trollet :) Han kommer från ett katthem där han var så rädd och gömde sig så det var aldrig någon som såg honom. Tur var det för när jag såg honom så bara visste jag att han vill jag ta med hem! De på katthemmet sa till mig att det kommer ta tid då han är så rädd, efter några timmar hos mig låg han på rygg och jag kunde klappa magen. Han är mitt ♡

||My Love For Animals Is Immortal||

Rimmenstrand
2016-07-01 22:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#29

Våran supermysige Åskar 😺 Har förmodligen "feberpäls" har jag fått lärt mig idag 😉 Snart 17 veckor

Accalia
2016-07-02 01:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#30

Tog dessa på min bebis idag❤️

Clarissa
2016-07-02 21:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Min lilla tant Myran som blir tolv i år :)

fiffiluren
2016-07-03 00:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Min bästa vän Neo, fyller nio i oktober <3

Upp till toppen
Annons: