Annons:
Etikettutställning
Läst 2152 ggr
mimbus
2/26/16, 8:19 PM

Utställning

Har läst att det ska bli kattutställning i södra Sverige i helgen, i Kristianstad. Någon som vet hur programmet för de båda dagarna ser ut? Vilka raser visas vilken dag?

Annons:
NatasjaHemby
2/26/16, 8:26 PM
#1

Det är separata utställningar, en på lördagen och en på söndagen, så alla raser båda dagarna 🙂

SE*Simbelmynes

Vixxen
2/26/16, 8:28 PM
#2

Här är länk till kattklubben: http://minkattklubb.se/

Vilka raser som finns på utställningen beror på vilka som anmält sig, men  generellt finns de "vanligaste" raserna där båda dagarna!

mimbus
2/26/16, 8:51 PM
#3

Tack för era svar! Går det att se hur många katter det är respektive dag?

Vixxen
2/26/16, 8:52 PM
#4

Nej, inte hur många, men på Domarfördelningen syns vilka raser som kommer att vara med!

Någon speciell du är intresserad av?

mimbus
2/26/16, 9:00 PM
#5

Ja, helig birma! Tittade på domarfördelningen, men blev inte klok på alla förkortningar mm.

Vilka är arrangör lördag resp. söndag?

Vixxen
2/26/16, 9:13 PM
#6

Samma klubb som arrangerar båda dagarna!

Helig Birma har förkortningen SBI och de små bokstäverna som står efter det i domarfördelningen är de olika färgerna på katterna. t.ex.  a=blå, c=lila 

På lördagen dömer Hanne Sofie Sneum, Malin Sundqvist och Zvezdan Memedov birmor och på söndagen Anne Gro Edström, Hanna Jensen och Zvezdan Memedov .

Annons:
mimbus
2/26/16, 9:18 PM
#7

Tack! Men om det är samma arrangör båda dagarna förstår jag inte varför det kallas för två separata utställningar? Eller betyder det bara att det är olika katter på de olika dagarna? Förlåt om jag ställer dumma frågor, men jag är mer van vid hundutställningar.

MonicaLagerquist
2/26/16, 9:29 PM
#8

Det är en utställning på lördagen. sen en till på söndagen.Katten kan ta ett cert på lördagen och ett på söndagen.Det är dyrt att hyra lokal och ta dit domare för klubben och det är dyrt för ägarna att ta sig til utställningen.För i tiden hölls utställningen över två dagar,dva grundbedömningen på lördagen och panelen på söndagen.Alla katter måste vara där båda dagarna men man kan bara vinna ett ceret. WW och SW är så även nu.

Stolt ägare till fem La permer

mimbus
2/26/16, 9:35 PM
#9

Så till viss del är det samma katter båda dagarna? Om de kan ta ett cert vardera dagen, menar jag. Tack annars för din förklaring. Ja, jag har en bit att köra, så en dag får räcka! Ska bli roligt.

MonicaLagerquist
2/26/16, 10:19 PM
#10

Ja många gånger är det samma katter båda dagarna.Vissa orkar av div olika anledningar bara ställa en dag och då är de ju bara där en dag.Jibbar man må-fre så är det tufft att ställa rvå dagar.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: