Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2507 ggr
Andreas86
2/12/16, 3:49 PM

Inte kissat på snart 1 dygn

Är det vanligt att nya katter inte går på lådan eller kissar nått när dom byter hem? för vår nya vi fick hem igår har inte gått alls på lådan och inte kissat någon annanstans heller sen 17.00 igår. Bör jag oroa mig eller avvakta?

Annons:
annzoo
2/12/16, 3:52 PM
#1

har katten ätit eller druckit något?

vendelay
2/12/16, 3:56 PM
#2

Har katten ätit och druckit? Har katten gjort ifrån sig någon annanstans än i lådan? Är katten rädd och har gömt sig hela tiden? 

Kan ju bara vara att katten är livrädd och inte vågar röra sig. Dröjde säkert ett dygn innan våra kissar gick på lådan första gången och det var under natten när vi inte var vakna.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

MonicaLagerquist
2/12/16, 5:01 PM
#3

Har du samma sorts sand som katten är van vid?
Står lådan så till att katten törs gå dit?

Stolt ägare till fem La permer

[lillelull]
2/12/16, 8:33 PM
#4

Kan va så att hon/ han är rädd. Ge de lite tid till. Sätt henne/ honom i lådan och krafsa å visa var lådan är.. De kan ju vara en vädligt omtumlande upplevelse att bli separerad från sina syskon/ mamma..

LoAEmma
2/12/16, 8:41 PM
#5

Ja ha lådan alldeles bredvid kissens gömställe så den inte behöver gå långt.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Andreas86
2/12/16, 8:58 PM
#6

#4 ja möjligt jag har lyft i henne där några gånger när den stått i köket då har hon bara hoppat ur och sen jamar, vardagsrummet och hallen är dom rum hon är och varit i självmant. #5 Ja vi har nu flyttat ut lådan med till vardagrummet där hon ändå verkar känna sig lite trygg iaf, vi lyttade även tidigare ut det orörda vattnet och maten då började hon dricka och äta bra så nu prövar vi med lådan brevis där så får vi se ☺

Annons:
[lillelull]
2/13/16, 2:13 PM
#7

Hej TS hur har det gått för er?

Andreas86
2/14/16, 11:23 AM
#8

Vi flyttade ut lådan och maten till vardagsrummet och nu går hon på lådan och äter å dricker vi prövade inatt att ställa in den i badrummet och lägga ut mat fram till lådan men fungerade inte så den får bli permanent i vardagsrummet nu. Däremot springer hon runt som en riktig galning ☺ ser ut som hon jagar nått men det finns inget haha ☺

[lillelull]
2/14/16, 9:24 PM
#9

Det låter som en glad aktiv liten kattunge :) Min kille brukade jaga mikroskopiska dammtussar i luften :) All lycka åt er!

Andreas86
2/15/16, 12:29 AM
#10

Haha låter som våran lille tjej då ☺☺☺ Man märker nu när det gått några dagar hon är bekvämare nu iaf men har aldrig tagit sig utanför vardagsrummet än men de kommer väl.☺ Tack så mycket lycka till själv ☺

[lillelull]
2/15/16, 1:09 AM
#11

Ja vissa är bekvämare och vissa inte, min senaste katt som nu fyller 3 år han klev in i min lägenhet och kände sig hemma direkt, gick in i alla rum och var hur glad och nöjd som helst. Men min Norska skogkatt hon var väldigt obekväm.. När vi kom hem så släppte jag henne i mitt dåvarande hus som jag bodde med mina föräldrar och hon satt i mitt rum under sängen de första dagarna. Gick bara fram till kattlådan och matskålen som stod i rummet och gick på toa och åt och sen gick direkt och la sig under sängen direkt. Det tog en månad för henne att eg komma ut självmant ur mitt rum och hon var egentligen ingen skyggis alls utan uppvuxen i ett stort hus med barn och hanterad mycket men hon kände sig bara obekväm och ledsen hos oss.. Det kändes jättejobbigt för oss för vi hade aldrig haft en katt som varit så, men sen en dag så bara släppte de och då gick hon på upptäckfärd i varenda vrå i hela huset och nu är hon väldigt framåt men hon gillar fortfarande bäst att sova i mitt gamla rum hos mina föräldrar där de har en gästsäng ( hennes katsäng)

Upp till toppen
Annons: