Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 596 ggr
Linnzy
2016-02-10 20:33

Ute eller inne?

Hejsan på er. Min kattkille på 10 år har i dagarna uppvisat tecken på att han var dålig. Åkte till veterinär där det konstaterades att han hade en öroninfektion. Det var mycket var i örat, så nu är han under behandling samt får smärtstillande en vecka. Redan på dag 2 har han mer energi än tidigare men äter och dricker inte så mycket som han bör men han får iallafall i sig lite då och då.

Han är inte så förtjust att gå på låda ua går helst ute, i grund och botten är han utekatt och vi bor i ett bra område där han har möjlighet att springa ute.

Så dessa dagar har han nästan inte gått på lådan, visserligen har han ju inte så mycket i sitt system men något borde där vara. Nu ikväll har han hållit på å sprungit från dörr till dörr och vill ut, krafsar, jamar och tom krafsr på fönsterna- jag glömde fråga veterinären om han måste vara inne inne hela tiden (han brukar inte vara ute så länge i vanliga fall) men jag ANTAR att han bör vara inne. 

Men för säkerhets skull frågar jag här,….kanske någon med gott råd?  Och vad gör jag om han absolut inte alls går på lådan?

Annons:
Em_
2016-02-10 21:02
#1

Man vill ju ha koll, samtidigt är det ju minst lika dåligt om han inte kissar… Jag hade nog släppt ut och försökt locka in honom igen efter efter en stund, men det bästa är nog att höra vad vetten tycker.


Linnzy
2016-02-10 21:08
#2

jo jag ska ringa imorgon och kolla såklart men lite sent nu ;) Nåja nu ligger han å sover igen åtminstånde.

Upp till toppen
Annons: