Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1652 ggr
sammy78
2016-02-08 12:20

Kattsand+ mycket bra klumpande förmåga ?!

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }

Vet att det finns ett antal inlägg där det har diskuterats om vilken som är den bästa kattsanden !

Men jag skulle behöva konkreta tips på märken på kattsand/kattströ som har mycket bra klumpande förmåga !

Växlar mellan att använda smily Kattsand och Everclean, men jag tycker att Everclean har blivit sämre sedan den “nya” formulan/ förpackningen kom!

Har en gammal honkatt här hemma som alltid både dricker och kissar mycket och kattsanden har en tendens att snabbt bli väldigt lerig och kladdig I och med detta ! Därav frågan om Kattsand med mycket bra klumpande förmåga eller är Everclean det bästa som finns på marknaden ?!

Jag rensar I kattlådorna varje dag.

Har 3 st kattlådor i hela huset (har en hankatt också) honkatten använder bara kattlådan i källaren.

Katten är gammal och har leverproblem men katten har varit hos veterinär och hon får specialkost och medicin för att må bra.

Finns det någon Kattsand som har extra bra klumpande förmåga ?!

Tacksam för alla ev. svar/tips 🙂

Annons:
trettiotrean
2016-02-08 12:26
#1

Vilken everclean har du använt? jag har kört på multiple cat i 2 år och har inte upplevt att den blivit sämre sedan de bytte förpackning. Tycker att den klumpar ihop sig bäst av alla everclean sorterna jag testat.

sammy78
2016-02-08 12:52
#2

När jag använder Everclean använder antingen : Multi-Crystal Blend eller Multiple Cat.

Tycker fortfarande om Everclean jättemycket och använder den flitigt!

Kommer att fortsätta att använda den till hankatten och de andra kattlådorna där den gör ett jättebra jobb 🙂 men jag upplever faktiskt att klumpbildningen har blivit lite sämre sedan den nya formulan kom, men jag kanske har fått tag på några förpackningar som är felaktiga eller något 🤔

Kommer som sagt att fortsätta använda Everclean!

Men jag vill jättegärna ha flera tips på andra kattsands märken som har extra bra klumpande förmåga! Om det finns ?!

Bizi
2016-02-08 14:26
#3

Denna!
http://www.zooplus.se/shop/katt/kattsand_kattstro/tigerino/tigerino/490139
Har själv 4 innekatter och denna är bättre än EC, dammar mindre och klumpar bättre. Det enda är att jag får dåligt samvete för att brevbäraren får släpa på min Kattsand. ;)

burmamys
2016-02-08 18:01
#4

Om hon accepterar kattströ av träfibrer kan jag rekommendera Cat's Best Öko plus. Jättebra uppsugningsförmåga på 300%, och kissbollarna torkar på ett par sekunder. Men om hon är van vid lerbaserad sand så kanske hon inte gillar träfiberströ?

Vixxen
2016-02-09 09:02
#5

#3 Håller med dig om Tigerino! Klumpar jättebra!

kattöga
2016-02-09 11:31
#6

Jag tycker Arken Zoo's Compact Care (oparfymerad) klumpar sej jättebra! Vår hane använder lådan nån gång ibland, och min mammas katter använder lådan varje dag. Har aldrig varit nåt problem med klumpbildandet!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Katthemsmatten
2016-02-10 15:38
#7

Har samma erfarenhet som #6. Har två katter, varav den ena tror att han ska gräva sig genom lådan, men klumparna håller ändå.

Medarbetare Hittekatter iFokus

EvaSe
2016-02-10 17:16
#8

Jag kan rekommendera denna:

SoftCat

Klumpar fantastiskt, fastnar inte i lådan, går att slänga i sopor för brännbart (vilket inte bentonitsand bör göras), finkornig som sand mm.

Enda nackdelen är väl att den bara finns på zoo.se

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

HelenaMK
2016-02-10 18:08
#9

Tigerino här också :-)

Honestyisdead
2016-02-10 18:53
#10

Tigerino babypuder doft här. Luktar aldrig illa och klumpar bra och är billigt.

Vixxen
2016-02-10 21:30
#11

Tigerino finns billigt på www.bitiba.se

Upp till toppen
Annons: