Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 836 ggr
Ominous
2/4/16, 6:14 PM

Toalett-träning

Jag har nu hållt på med toalettträningen i några veckor, och nu har Othello börjat kissa och bajsa ner i toalettstolen! Har inte tömt en kattlåda på över en vecka! Men jag är fortfarande på andra steget, en form med ett hål i mitten. Men han går bara i hålet :) 

Har gått jättebra hittills och jag tror inte att han kommer ha några problem. Jag ger honom belöning och beröm när han gått, nu visar han stolt upp att han kan och vill ha godis varje gång! :)

Jag använder Litter Kvitter, finns att köpa på lite olika ställen för runt 400-500kr. Enda nackdelen är att det är väldigt svårt att tömma kiss ur formen, och man får Kattsand överallt. Men såfort jag kom förbi första steget så blev det enklare och jag behövde inte tömma längre. :)

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
Emma95T
2/4/16, 6:35 PM
#1

Vart kan man köpa den :)

Lubsan
2/4/16, 6:38 PM
#2

Varför vill man toaletträna en katt? Finns det några fördelar för kattens skull? Eller är det för att spara pengar på Kattsand?

Ominous
2/4/16, 7:04 PM
#3

#1
Bland annat på coolstuff. Jag köpte min från Amazon, men det är lång levereanstid och mini-risk för tull :)

#2
Har inte märkt att han lider av det, eller verkar reagera negativit.  Så ser ingen anledning till att inte prova. Det är ju svårt att veta vad katten tycker om det egentligen, men han det inte passat honom hade han väl skitit på golvet, haha :)
Jag gick såklart väldigt försiktigt fram för att se hans reaktionm, hade han visat ovilja hade jag inte fortsatt. Självklart.

Kattsand är rätt omiljövänligt, beror såklart på vilken man använder, men tror inget är bättre än att använda toaletten :)

I wish I could write as mysterious as a cat

Lubsan
2/4/16, 7:41 PM
#4

Okej :) bara nyfiken. Kattsand är ju inte det roligaste, varken prismässigt, miljömässigt eller till städningen, hehe.

Upp till toppen
Annons: