Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1501 ggr
ElisabethB
2015-12-28 14:55

Välkommen hem Kiara!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Jag och Joanna välkomnar våran nya familjemedlem Kiara!
Kiara är en fd sommarkatt som hade turen att bli dumpad där det finns folk som bryr sig om katter.
Eftersom Joanna och Kiara inte riktigt är kompisar än är de i olika utrymmen här hemma för att de ska bli kompisar.
Någon som har koll på vad Kiaras färg och teckning heter (för ägarregistrering och försäkring).

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
ElisabethB
2015-12-28 14:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mjau blötmat smakar gott, tycker Kiara!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

burmamys
2015-12-28 16:39
#2

Åh va roligt! Grattis! Lite svårt för mig att se på de här bilderna om hon är cremetigré (tunna ränder), cremetabby (tjocka ränder) eller solid creme med spökmönster. Tabby/tigré då ska hon ha vit haka och vitt närmast ögonen. Däremot vet jag inte vad färgerna heter i siffror…

OberonsMatte
2015-12-28 17:44
#3

Vad spännande! Stort grattis och många lyckönskningar nu om att allt ska gå bra!

Jag håller med burmamys om att hon är cremefärgad. Mönster är lite svårare att se (man behöver se sidan av kroppen för att avgöra vilket mönster det rör sig om), men eftersom man kan ana en vit haka är det nog riktigt mönster och inte spökmönster.

Sajtvärd Katter iFokus

ElisabethB
2015-12-28 18:04
#4

#2-3 Jag kan säga att hon har ljus haka, men hon är inte så enkel att fota ifrån sidan eftersom hon bara vill gosa.

Tror de kommer trivas i varandras sällskap så småningom, men de behöver lite mera tid på sig.

Hon ska till veterinären för kastrering, tatuering och vaccinering andra veckan i januari och jag kommer be de klippa hennes klor samtidigt eftersom hon blev orolig när jag började ta henne på tassarna så behöver hon mer tid även för det. Men hon får den tiden hon behöver. 😇

Men jag märker på henne att hon är en snäll katt! 🙂

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
2015-12-28 20:17
#5

Jag märker på både Joanna och Kiara att de har börjat lugna sig nu. Om de fortsätter att lugna sig i den här takten kommer de inom en vecka få börja skifta utrymme med varandra för att så småningom kunna vara tillsammans..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

ElisabethB
2015-12-29 13:35
#6

Idag ringde upphittaren och frågade hur det går. Det är uppskattat när folk ringer och hör hur det går.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
OberonsMatte
2015-12-29 14:00
#7

#6 Hur länge bodde hon hos upphittaren? Blev hon dumpad i en bur eller låda eller hittades hon lös utomhus?

Sajtvärd Katter iFokus

ElisabethB
2015-12-29 14:12
#8

#7 Hon har bott hos upphittaren i knappt 4 månader.
Hon blev utsläppt ur en bil som stannade vid vägen utanför upphittaren innan bilen körde iväg, det finns folk som släpper ut sina sommarkatter där varje år så hon har gjort om en del av sin ladugård för att kunna ta in katter när hon letar efter ägare till de. Nej, hon hade ingen låda eller bur när hon hittades ute i regnet.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[Daisy-Moa-Elsa]
2015-12-29 20:27
#9

Gullis va fint hon fått ett gott hem 😃

Caifig
2015-12-29 23:07
#10

Vilken sötis! Har själv precis adopterat mina första huskatter. Haft dem sen de var 10 dagar och nu är de 12 veckor!

ElisabethB
2016-07-26 14:08
#11

Hej mina vänner!
Kiara här.
Nu har jag bott hos min adoptivmamma på två ben och adoptivsyster på fyra ben i 8 månader (imorgon). Jag trivs bra och leker och busar, men vågar inte gå ner för trappen till porten än, men vi får sträcka på benen i trapphuset och jag har blivit kompis med en granne som jag kallar kompis och en annan granne som jag kallar han i trappen för han sitter alltid i trappen när han gosar med mig.
Jag har behandlats mot skabb i öronen, svamp i öronen och mask i magen och nu har jag blivit lagom hull säger min adoptivmamma. Hon har sagt att hon ska boka tid för en hälsokontroll för mig och Joanna snart, så vi får väl ta och gå dit…, usch - inge roligt..
Ha det gott!
/Kiara, världens bästa husskatt!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: