Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 772 ggr
Maria
2015-11-28 14:25

Periodare i mat

Mina två nuvarande katter och även de katter jag har haft innan har varit periodare när det gäller mat.

Katterna äter mjukmat endast och jag föredrar Mjau eller Bozita och det gör katterna också…emellanåt.

Det är precis som de tröttnar efter ett tag och då brukar jag byta sort (ett tag)😉 Just nu är de inne i en Pussiperiod. Pussipåsar i kartong,

Brukar era katter också vilja ha variation?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Scorpio97
2015-11-28 14:27
#1

Nej, alla tre katterna härhemma verkar nöjda med att äta Mjau blötmat jämt. Men vi byter mellan olika smaker i princip hela tiden, och dom får även olika sorters rått kött när vi lagar mat, så dom kanske tycker att det är tillräckligt mycket variation.


//Jessie

Maria
2015-11-28 14:29
#2

#1 Mina får också rått kött när vi lagar mat så jag tycker också att de borde vara tillräcklig variation.

Jag byter också smak när det gäller Bozita och Mjau. Mina katter kanske bara är kräsna haha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
2015-11-28 14:37
#3

#2 Vissa människor kan ju också äta samma mat i stort sätt hela tiden (jag kan äta samma råvara en vecka i rad, så länge jag får krydda lite olika) medan andra tröttnar väldigt fort, så jag antar att katterna är lika (:


//Jessie

Leritza
2015-11-28 19:11
#4

Därför jag växlar mush/barf mjau och Bozita under en vecka på så sätt tröttnar de inte på det som de gjorde på bara mjau

Wony
2015-11-28 23:01
#5

Våra katter är olika. Måns äter till största delen enbart torrfoder, men kan ibland, om han behagar, slicka upp såsen på vissa smaker från Kitekat. Lillan har perioder då hon är vansinnigt petig med maten och slickar bara sås oavsett märke, en del perioder kastar hon i sig rubbet. Hon äter både blötmat och torrfoder. Chili äter i princip allt, men brukar småäta torrfoder under dagen och slänger sig med glädje över blötmat morgon och kväll… Oftast föredras sorter i sås, men Applaws och Cosmas våtfoder älskas av alla (utom Måns), men det är lite för dyrt att ge hela tiden så här växlar vi mellan olika märken från mataffären, oftast med Kitekat som bas eftersom den finns billig på zooplus och accepteras väl.

Lol V Stein
2015-11-29 10:22
#6

Ja, jag måste växla mellan olika sorters blötmat för att hon ska äta bra. Har portionspåsar hemma från flera märken så hon får så stor variation som möjligt, det funkar bäst för oss.

Annons:
Upp till toppen
Annons: