Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 3140 ggr
Dalarnaimitthjarta
2015-11-26 11:43

Bygga egen kattlåda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Hej alla kattälskare :) Jag och min sambo vill skaffa två stycken ragdollkatter, vi vill att de ska ha sällskap av varandra. Men vi känner att innan vi skaffar katt så vill vi gärna veta vart kattlådan skall stå. Badrummet är för litet och vi vill heller inte ge katterna för små kattlådor så att de vantrivs. Vi bor i en lägenhet på 60 kvm och har även sett att om man har två katter ska man i regel ha tre kattlådor. Ni har säkert haft samma funderingar och tänker varför inte lära sig av andras erfarenheter. Tog några bilder också, alla idéer och tips välkomnas varmt :D Vi önskar tips ifrån er alla kattälskare/ägare med bilder eller tips på hur vi kan göra! Tack på förhand Linda & David

Annons:
Em_
2015-11-26 11:55
#1

Så här har vi löst det javascript:nicTemp(); Lådan kommer från IKEA och kallas hol. Vi har bara en till två ragdoll på 60 kvm. Den är stor och vi rensar ofta. Vi hade en till (stor modell med huv) förut men den användes typ en gång i veckan så vi tog bort den. Lådan får bäst plats i hallen så den står där. Lukten stör minst i det rummet också.


Nenujap
2015-12-01 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Jag bor med två skogisar i en trerummare på 66 kvm.

Har två lådor inbyggda i sovrummet. Har använt en möbel från Ikea. Serien heter STUVA. Jag valde två "våningar" så att man kan förvara mat, godis, leksaker och trimprylar i det övre skåpet och lådorna. Skåpen finns dock med bara en "våning" också. Man kan kombinera på massa olika sätt. Har gjort hål i sidorna, en ingång på varje sida och satt stora plastbackar från Jysk i. Så öppnar man bara skåpen och rensar :)

I "kontoret" har jag har jag en vanlig låda med huv. Utanför den lådan har jag golvplattor i plast, som jag köpt på Bauhaus för att slippa att kattsanden sprider sig i hela lägenheten.

Städar lådorna minst morgon och kväll.

Funkar perfekt här.

Lycka till!

@Mpajunen på Instagram

Upp till toppen
Annons: