Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 12093 ggr
Selma2015
11/25/15, 8:26 PM

Hur ofta ska en kattunge bajsa!?

Hej! Har en 4 månaders underbar kattunge! Hon har senaste veckan ätit annat foder men är nu tillbaka på sitt vanliga sedan tre dagar. Nu har hon bajsat 4-5ggr/dag senaste dagarna, rejäla högar så inga småklickar bara. Fortfarande lite gasig och har lite svårt att tvätta rent sig efter att hon bajsat. Är detta normalt!? Har inte tänkt på hur ofta hon bajsat innan…

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
11/25/15, 8:28 PM
#1

Vet inte exakt hur mycket en kattunge bajsar men min generella erfarenhet är att kattungar bajsar massor Jag undrar alltid när jag har kattungar hur de kan bajsa så mycket ur dessa små kroppar. 😃

Just nu är jag akuthem åt lika många kattungar som jag har egna katter och jag kan lova lådrensingen skiljer sig åt

Ominous
11/25/15, 9:01 PM
#2

Min brukade bajsa 1-3gånger med torrfodret jag fick med från uppfödaren. När jag började fasa över mot blötmat blev det lite oftare, haha. Men då var de mindre högar :)

I wish I could write as mysterious as a cat

Leritza
11/25/15, 10:03 PM
#3

Om jag minns rätt så har ingen av mina katter någonsin bajsat mer än 1-2ggr per dag. Och de var 4 respektive 5 mån när de flytta in.

Scorpio97
11/26/15, 5:42 PM
#4

Dåligt foder (mycket spannmål/kolhydrater = mycket katten inte kan ta upp) samt magproblem kan göra att katten bajsar mycket, ofta och/eller att bajset luktar illa.


//Jessie

Sashhi
11/26/15, 9:13 PM
#5

Kattungar skiter som elefanter av min erfarenhet. Mina ungar har ju alltid ätit en massa också. Så länge vajset ser ok ut och katten mår bra i övrigt ska det inte vara några problem tror jag.

Not your mom, not your milk.

[HundochKatt]
11/26/15, 10:56 PM
#6

Instämmer med #4.

Annons:
Selma2015
3/14/16, 9:11 AM
#7

Hon äter foder av utmärkt kvalitét, ni behöver inte vara oroliga 😃 hon bajsar fortfarande 3 ggr om dagen men enligt veterinären är det inte konstigt på något sätt om en katt bajsar fler gånger än så.

burmamys
3/14/16, 1:15 PM
#8

Jag fick hem en fyramånaders för två veckor sedan. Första veckan fasade jag ut blötfodret hon var van vid, och fasade in barf. Nu äter hon redan endast barf, har inte haft några problem alls och mängden bajs har minskat från tre korvar per dag till en liten och mörk bajskorv om dagen.😊

Ominous
3/14/16, 8:20 PM
#9

#7
Vilket foder?

Min 7månaders har också börjat bajsa en gång om dagen efter att han började få endast BARF(och lite mjau). xD
Fast det är ofta 2 kluttar, inte en :)

I wish I could write as mysterious as a cat

Upp till toppen
Annons: