Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2602 ggr
Tretorn
11/9/15, 10:17 PM

Mjau våtfoder multibox

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Upptäckte idag att Mjau har lansererat två olika multiboxar med våtfoder :) Är detta lika bra som deras tetrapak och konservbur inom vårfodert? Länk: http://www.mjau.se/vara-produkter/vatfoder/multibox-fisk-kott/

Annons:
Maria
11/9/15, 10:21 PM
#1

Mina katter gillade maten i alla fall😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Wony
11/9/15, 11:39 PM
#2

Vad kostar de i butik på ett ungefär? Våra katter äter enbart mat som är i portionsburkar eller påsar, så hittills har varke Bozita eller Mjau gått att ge, men om det inte är för dyrt kan det vara värt att prova.

Maria
11/10/15, 8:50 AM
#3

Jag kommer inte ihåg exakt men mellan 45-50 kronor. Ungefär som den  andra maten som finns i påsar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[HundochKatt]
11/10/15, 11:24 AM
#4

Ja, de är lika bra som tetrapacken och konserven. Tycker bara att det är synd att de ska ha fisk i så många av deras produkter. 

5.90 kr/ st kostar de här.

ElisabethB
11/11/15, 11:39 AM
#5

Ja, även jag har köpt för att se om min ena katt godkänner den. Hoppas för precis som Wonys godtar inte min kräsna kattdam inte vad som helst, måste vara i påse och med extra vatten för att hon ska vara nöjd. Berättar gärna vad hon tyckte.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[Forest]
11/11/15, 12:08 PM
#6

Har man vägarna förbi en ÖoB buktik så ta en titt dom har kommit in som nyhet i våran butik här så dom bör droppa in i fler öob butiker :) Tyvärr så innehåller vissa fisk och har katt som inte tål fisk alls därmed inte köpt den själv och inte har jag priset i huvudet heller. Även sett dom på Willys :)

Annons:
Lol V Stein
11/11/15, 1:36 PM
#7

Jag köpte min förpackning på Coop Forum. Det hängde rabattkuponger bredvid så jag fick förpackningen några kronor billigare än ordinarie pris. Min katt tycker att gelén är jättegod och att själva köttet är ok-gott.

Wony
11/15/15, 7:00 PM
#8

Jag kikade på lådan i en affär häromdagen, men lade märke till att de bara fanns i gelé? I så fall får vi hålla oss till Whiskas, Sheba och Kitekat, som de äter glatt av och finns i sås (och portionspåsar!), tyvärr. Hade hoppats på att de skulle haft såsvarianter också…

Uppkatten
11/15/15, 8:39 PM
#9

#8 Mina katter är riktiga "sås-katter" men döm om min förvåning; de gillar Mjaus portionsförpackningar jättemycket (hittills!).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Wony
11/15/15, 9:37 PM
#10

#9 Har inte sett påsarna i enpack, annars skulle jag testa. Våra verkligen avskyr allt i gelé, och tydligen är konstistensen på såsen viktig också. Rätt jobigt att ha så petiga katter, men de totalvägrar om det är minsta lilla fel.

Uppkatten
11/15/15, 9:45 PM
#11

#10 Jodå, de finns i enpack. Här i stan finns det på t ex Ica Maxi. Mina katter äter normalt enbart Sheba selection in sauce (inte annan Sheba…), och bara vissa smaker. Av Mjau har de tidigare mest bara ätit enstaka tuggor, och bara av utvalda sorter… Annan blötmat brukar inte gå ner alls…. De är lugnt sagt kräsna när det gäller blötfoder. Men Mjaus portionspåsar med gele har de slukat (d v s de jag testat hittills).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Wony
11/15/15, 9:51 PM
#12

#11 Jag får kolla nästa gång jag har vägarna förbi de större butikerna. Är rätt sällan dock, så det får vackert vänta tills dess. Men vore ju bra om de gillar maten, helt klart.

Tarotstollan
11/16/15, 9:46 PM
#13

Denna har jag inte sett i våra Ica affärer men det måste jag kolla upp om de kommer in. Hoppas att de har lite andra smaker i dessa förpackningar, då jag tycker jag köper samma smaker hela tiden till mina.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Wony
11/21/15, 1:52 PM
#14

Hittade portionspåsar med lax, öxkött och kyckling. Katterna åt upp gelén, men ratade totalt bitarna. Håller mig nog till andra sorter tyvärr, men det är ju en ändå bra att de har portionspåsar över huvud taget.

[Forest]
11/21/15, 6:40 PM
#15

46 kr ligger dessa på idag på ÖoB, lyckas man hitta rabattkupong i annan butik så går dessa även lösas in i andra butiker bara ett tips om man är prismedveten 😉. Har ännu inte köpt hem då jag tycker lillkatten blir lite lös i magen av Mjau våtfoder :C

kattöga
11/23/15, 5:57 PM
#16

Det är första gången våra katter gillar Mjau-mat, nu när dom nya portionsförpackningarna har kommit. Hittills har dom ratat allt vad Mjau (och Bozita) heter. Men nu så, nu går det ner! Så nån förändring i recepten har dom gjort, till det bättre.

På vårt Coop kostar en stor förpackning (12 påsar à 85 gram, blandad smak) 47:90 och än så länge finns rabattkuponger på 5 kr att använda. Så per påse blir det 3:99 eller 3:57 med rabattkupongen om man köper en stor fp. 
Köper bara den med lamm, oxkött, kyckling o kalkon. Men har inte kollat om det finns fisk i dom också.

Jag är jätteglad över att dom gillar denna mat nu, då slipper jag beställa hem mat från Zooplus (spannmålsfritt och utan en massa annat onödigt jox i). Även om det är skönt att få maten levererad hem, men nu får våra katter svenskt kött!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Uppkatten
11/23/15, 6:35 PM
#17

#17 Men är Mjau svenskt i dag? Har för mig att det såldes, och på påsen står det att det tillverkas "i EU". Såg också att det är smakgaranti (pengarna tillbaka om katten inte gillar maten) på fodret, det är bra för oss med kräsna katter! Precis som du skulle jag vilja ha ett blötfoder med kött från Sverige, och gärna KRAV-märkt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Leritza
11/23/15, 8:28 PM
#18

#17 som jag förstått det tillverkas mjau fortfarande i Sverige om med svenskt kött, dock ägs det av ett utländskt företag.

Upp till toppen
Annons: