Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 882 ggr
Mygohr
2015-10-04 20:04

TICA uppfödning?

Är det någon som har erfarenhet av TICA? Hur fungerar det praktiska?

Annons:
Silvestris
2015-10-04 20:27
#1

Vad exakt vill du veta? Det är egentligen inte annorlunda från att föda upp inom SVERAK förutom att man har större frihet. Man betalar och reggar sina katter över nätet vilket är oerhört smidigt. Du skriver ut kattens registreringsbevis själv, vill du ha stamtavla får du beställa det.

Mygohr
2015-10-04 22:18
#2

Finns det något register liknande SVERAKs FINDUs? Hur fungerar det om du köper katt reggad i annat förbund, behöver du regga om katten till TICA då? Har jag förstått rätt så blir man medlem i TICA direkt och inte i en enskild klubb? Hur reagerar kattungeköpare på att katten inte är SVERAK reggad?

Silvestris
2015-10-04 22:59
#3

TICA har inget motsvarande FINDUS. Om du köper en honkatt från ett annat förbund och vill regga hennes kattungar behöver du regga henne hos TICA. Man blir medlem direkt i TICA vilket innebär att du också röstar för dig själv. Det råder direktdemokrati (vilket jag tycker är hur bra som helst). Alla omröstningar sker elektroniskt så det är enkelt att använda sin röst.

Mina kattungeköpare har aldrig reagerat över att kattungarna inte är reggade hos SVERAK. Är man seriös i sin uppfödning lyser det igenom och förbundstillhörighet spelar ingen roll.

Upp till toppen
Annons: