Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1106 ggr
Kattmams
10/3/15, 10:49 PM

Råa kycklingvingar o hals

Har läst att det är bra att ge katten rå kycklingvingar m m. Har köpt i en djuraffär frysta, men jag är rädd att min katt sätter det i halsen!! Hur gör ni?

Annons:
Scorpio97
10/3/15, 10:58 PM
#1

Vi ger bara större bitar/helt så att katten måste bita av mindre bitar, då borde det inte vara någon fara enligt mig. Delar man det så är risken att man råkar göra bitar som är lite större än vad dom kan svälja. Men är man orolig så kan man hålla i kycklingvingen och låta katten gnaga på den.

Sen ska man såklart alltid ha uppsikt över katten när den äter.


//Jessie

Honestyisdead
10/3/15, 11:00 PM
#2

Min Gimli  ville inte ens smaka :(

Leritza
10/3/15, 11:12 PM
#3

Här ges hela och hittills har ingen satt i halsen. Dock förstod inte min ena att det var ätbart första gång förens jag klippte sönder den i mindre bitar. Och tog nog ca 2 månader innan han förstod helt att de gick och äta hela. (andra katten förstod det efter tre veckor)

Kattmams
10/3/15, 11:34 PM
#4

Jag ska prova imorgon! Ska hålla i det för säkerhetens skull. Tackar för tipsen!

Lagavulin
10/3/15, 11:46 PM
#5

Jag ger dom hela kyckling vingar!!

Saga SilverTass
10/4/15, 12:48 PM
#6

Jag ger dem hela kyckling vingar så att de själva kan gnaga som de vill.

Annons:
Maria
10/4/15, 5:48 PM
#7

Jag har testat att ge tre av mina katter kycklingvingar men alla har totalvägrat och kollat på mig som jag vore ett ufo.

Jag hade tyckt det vore jättebra om de åt vingar men icke….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Leritza
10/4/15, 7:07 PM
#8

#7 testat att vända dem i krossat torrfoder eller nått godis de gillar. Annat trick kan vara att ta bort allt i matväg ca en timme innan man testar att ge. En mätt katt är mindre benägen att testa på nytt. Klippa upp skinnet brukar annars funka

Maria
10/4/15, 7:35 PM
#9

Krossat torrfoder har jag inte testat med däremot klippt upp skinnet och gett hungrig katt😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[HundochKatt]
10/4/15, 11:45 PM
#10

Ingen fara att ge vare sig hela vingar eller bitar. Kyckling ben överlag är väldigt lättsmält. Och katter brukar vara duktiga på att krossa och bara svälja bitar som de vet att de kan svälja. 

Min katt ( var kattunge) ville inte prova hela vingar först, men jag tog en sekatör och klippte den i mindre bitar ett par gånger och sedan dess är det inga problem att ge hela vingar eller kycklinghalsar för den delen.

Upp till toppen
Annons: