Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1215 ggr
Uppkatten
8/29/15, 1:46 PM

Prisökning på Ever Clean...

Kunde i dag konstatera att priset på Ever Clean Kattsand ökat från 199:- per paket till 219:- per paket. Sanslöst, tycker jag. Visserligen är kattsanden bra, men det nya priset är jag inte riktigt beredd att betala. Har även konstaterat att Ever Cleans extraerbjudanden har minskat drastiskt här i stan under det senaste året, + att det är svårt att få reklamera när man är missnöjd med deras produkt o s v.

Slutsats: dags att se sig om efter ny Kattsand (fick bra tips i affären i dag där de också reagerat på den stora prisökningen).  Någon som vet VARFÖR det blivit så stor prisökning????

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Leritza
8/29/15, 2:07 PM
#1

Ingen aning om anledning till prisökningar då jag sedan länge övergett ec, men gissningsvis har de gjort nån förändring i sanden eller ändring i inköpspris pga valutamarknaden. Var inte värd det överpriset 200kr för 10l när det finns billigare alternativ som nästan är bättre Men en prisökningar med 2kr/l är knappast vad jag skulle anse är mycket men blir ju det med tanke på grundpriset.

Silvestris
8/29/15, 7:31 PM
#2

Vi säljer fortfarande de stora kartongerna för 199 kr. Har inte fått några uppgifter om höjda priser.

Uppkatten
8/29/15, 7:36 PM
#3

#2 Kan du tipsa mig om butikskedja? Kanske finns här med tänker jag. På affären där jag brukar handla sa t om personalen i dag att det är ett orimligt pris på Ever Cleans kattsand… Så jag gissar att det inte bara är den enskilda butiken som har höjt priserna…? Ever Clean brukar ju annars kosta lika mkt vart man än vänder sig…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Björne33
8/29/15, 7:41 PM
#4

Personligen gillar jag en riktig lågprisvariant Nämligen Coops egen Kattsand. Nu är jag inte jättepetig med Kattsand, men jag gillar den för att den inte stinker parfym och för att klumparna håller ihop bra (utan att smula) och för att de inte "sätter" sig "fast" i botten av lådan. Den kostar 47 kr för 8 liter.

https://www.coop.se/handla-online/varor/djur/katt/kattstro/69755-kattstro-vit

Jag har noterat att jag inte är ensam om att gilla den. I min affär tar den slut nästan direkt.

Leritza
8/29/15, 8:22 PM
#5

På de sidor (arken zoo, grizzly zoo och animail) jag kollat på verkar de fortfarande säljas för 199kr. Kan hända att de int uppdaterat priserna. (el rabatterat inpris så de kan behålla de gamla)

Silvestris
8/29/15, 8:54 PM
#6

#3

Jobbar inte inom en kedja utan i en fristående djuraffär i Göteborg.

Annons:
[RagdollGbg]
8/29/15, 9:22 PM
#7

Reagerade sist jag köpte sand över att de höjt priset. Tycker att EC är bra och har alltid haft det märket. Men nya priset gör att jag kommer byta. Gillar uppsugningsförmågan och att det är luktfritt, men 219kr för en kartong är hutlöst enligt mig.

Belimas
8/29/15, 10:50 PM
#8

Här kostar de också fortfarande 199:- för den största kartongen av den sorten jag kör med men även om det blir prishöjning så kommer jag fortsätta med sanden då den är så dryg och räcker ett bra tag för mig som bara har en katt. Har testat otaliga varianter men fortfarande har ingen kunnat mäta sig med Ever clean enligt min mening så en prishöjning på 20:- får det vara värt.

Wony
8/29/15, 11:13 PM
#9

För oss fungerar Ever Clean väldigt bra, så vi lär fortsätta. Vi har testat många märken och även om flera är bra, många är usla och några lite medelmåttiga, är Ever Clean den som fungerat bäst. Eftersom vi inte behöver byta den lika ofta som billigare sand så blir det nästan billigare i långa loppet…

Upp till toppen
Annons: