Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1671 ggr
Naathaliiiie
2015-08-08 22:28

jag saknar min kisse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt är försvunnen, han har inte varit hemma sedan den 14 juni, alltså har han varit borta i snart två månader. 
Det är så himla jobbigt, jag tänker på honom hela tiden, vill inget annat än att ha hem honom igen. 
Det är så himla jobbigt att inte veta något. Om han lever, om han är skadad, om han är död, vart han egentligen är.  För någonstans finns han ju. 
Men jag har efterlyst honom, ropat & letat, lagt ut mat. Men ingenting. 

Hur går man vidare? Ska man hålla hoppet uppe fortfarande? 
Jag mår verkligen dåligt över detta :(


Annons:
[LoveUnite]1
2015-08-08 22:31
#1

Jag har hört om katter som kommer tillbaka månader till åratals senare. Men visst är det jobbigt, när min katt är borta i över 24 timmar får jag panik :( så när han väl kommer hem kramar o pussar jag honom tills han nästan ger mig en örfil hehe.

Kanske någon har tagit hand om katten och trott det är en hemlös katt om den ej har öronmärkning, eller chip. Men man tycker ju om någon hittar en hemlös katt att de borde försöka hitta ägare på alla sätt o vis.

Hoppas din kisse kommer hem snart! ❤️

Uppkatten
2015-08-08 22:38
#2

Ja, du ska definitivt hålla hoppet uppe och definitivt leta vidare! Det händer att katter kommer till rätta efter många månader/år på vift.

Är din katt kastrerad, id-märkt och registrerad? Det underlättar sådana här ggr!

Anmäl honom som bortsprungen till polisen på tfn 11414.

Är han id-märkt o registrerad så anmäler du honom som saknad till id-registret.

Efterlys honom på Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Hitta kissen mfl.

Annonsera i lokaltidningen.

Sätt upp galet många lappar minst 400 m bortåt i varje riktning sett därifrån han försvann. Utöka området som du lappar vart eftersom tiden går. Uppdatera lapparna med ny design o färskt datum så de hela tiden är fräscha o så att folk förstår att katten ännu är bortsprungen.

Lägg efterlysningslappar i folks brevlådor.

Är katten inte id-märkt o reggad så är det viktigt att du mejlar katthem o veterinärkliniker i ditt närområde och frågar om de har fått in honom.

Många katthem har hemsidor/Facebook-sidor där man kan få efterlysa sin katt.

Även Blocket har en efterlystsida.

Kolla också vem som ansvarar för trafikdödade katter där du bor. Det verkar variera lite över landet. Kontakta ansvarig och hör efter om de har ngn information att ge dig.

Håller tummarna för att din katt snart är hemma hos dig igen! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
2015-08-08 22:39
#3

Lägg också in en efterlysning på Kattpolisen i Fokus!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tant Grön
2015-08-08 22:41
#4

När jag var barn så hade jag en katt som försvann och var borta ett år. Sedan kom den hem och hälsade på och försvann igen. Hade väl hittat ett hem där den trivdes bättre. 😕
När jag ser bilden så får jag en känsla av att din katt lever. Hoppas du får den tillbaka.

[HammyPaws]
2015-08-08 22:43
#5

Fyfan vad jobbigt. :( Hoppas han hittar hem!

Haku
2015-08-08 22:47
#6

Åh va söt katt ser röd ut :) synd att han är borta, tyvärr sker det ofta med utekatter :/

Annons:
Naathaliiiie
2015-08-08 22:53
#7

tack alla för era peppande ord :) jag hoppas verkligen att han snart kommer hem igen. 
#2 tack för tipsen!
#4 hoppas din känsla stämmer <3


aneri
2015-08-09 09:16
#8

Många som saknar sina katter eller andra djur kontaktar en djurpratare som kan få kontakt med djur på avstånd. det finns de som inte är så dyra. Man kan även kontakta en av djurkommunikationsgrupperna  på facebook.  Hoppas att kissen kommer tillbaks jag vet hur det känns.

Uppkatten
2015-08-09 12:40
#9

Jag tycker inte du ska lägga en massa pengar på djurpratare. Det gick ett program på TV för en massa år sedan där man "testade" dessa djurpratare - det fungerade absolut inte!!! Det är ung. som när mediala människor ska hjälpa polisen, det brukar inte heller fungera. Och hade det fungerat så hade vi naturligtvis anställt dessa människor hos polisen för länge sedan. Nej, lägg krut på lappning och annonsering istället, det brukar ge bättre resultat.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Naathaliiiie
2015-10-02 21:24
#10

han har ikväll kommit hem! ❤️


sims 3
2015-10-02 22:06
#11

gratis va bra att han kommit hem🙂

Uppkatten
2015-10-02 22:07
#12

Grattis!!! ❤️ Kom han hem själv eller fick ni tips om var han var…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Naathaliiiie
2015-10-04 12:06
#13

#12 det var faktiskt min lillasyster som såg honom i veckan när hon var hemma hos sin pappa, så i fredags gick vi för att leta och hittade honom med en gång, på en camping. Bara typ 1 kilometer från där vi bor, fastän att jag hela sommaren letade överallt efter honom såg vi honom aldrig. Men verkar som att han tillbringat sommaren på campingsemester ;) han var varken smal, smutsig eller skadad heller. Så han verkar ju ha haft det bra iallafall :)


Annons:
Uppkatten
2015-10-04 13:00
#14

Det visar verkligen hur viktigt det är att man lappar efter sin katt - och att man fortsätter lappa (+ i en allt vidare cirkel). Och att man inte ger upp i sitt sökande!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Ominous
2015-10-04 19:41
#15

Kanske var någon som gjorde din katt till sin "sommarkatt" :O

I wish I could write as mysterious as a cat

[SebastianR]
2015-10-05 09:07
#16

Vår katt var borta i hela 2 veckor tills att han en dag dök upp utanför porten och jamade. Han var riktigt smal och det verkar som att han inte har sökt sig till folk då han var väldigt pratglad när han kom. Han jamade konstant tills han somnade! Nu vågar han inte vara ute längre, så det är en fördel för mig som bor i en lägenhet. Han är inte chipmärkt då jag aldrig trodde att det skulle behövas, men så fel jag hade! Ångrade det från första minuten när jag insåg att han var borta, så om någon vecka så ska han både chipmärkas och öronmärkas! Jag rekommenderar dig att gå ut både morgon och kväll och ropa på honom, han kommer förhoppningsvist höra dig och du honom. Tur att han kom hem och gosa extra mycket med honom!

thea_eliasson
2015-10-06 14:38
#17

Sorgligt, lider med dig. Häll ut, jag har hört en katt som var ute i ett år innan han kom hem frisk och hel!!

[Garntroll]
2015-10-06 15:27
#18

Stilig katt. Hoppas han hittar hem snart.

Naathaliiiie
2015-10-06 17:34
#19

Han är hemma nu :)


[Garntroll]
2015-10-06 17:38
#20

Gud så skönt.  🐱

Annons:
Upp till toppen
Annons: