Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 5268 ggr
valkyrie84
8/3/15, 6:47 PM

bruten klo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lille Tiger tror jag har brutit en klo. Såg för någon dag sedan men lillen har varit på långvandring så kom hem först idag. Verkar inte vara så ömt tvättat rent och desinformation ikväll. Andra tips???

Annons:
jollycox
8/3/15, 6:59 PM
#1

Jag skulle åka till veterinären med det där.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Tjeja
8/3/15, 7:09 PM
#2

Om kisse visar tecken på att ha ont, börjar det vara eller svullna eller kissen börjar bli slö eller bete sig konstigt skulle jag åka in med det där. Annars är det oftast ingen större fara med mindre olyckssår om man ser till att hålla dem rena. Katter (djur) är fantastiska på att läka sig själva.

Men om jag blev minsta lilla osäker på hur kissen mår och inte själv var van att hantera skador (akutsjukvård) skulle jag i alla fall ringa veterinären och fråga om råd.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kattöga
8/3/15, 7:26 PM
#3

Jag skulle åka in definitivt, när klon pekar åt "fanders". Vår hane åkte på två klokapselbrott med bara nån veckas mellanrum nu i juni. Operation och antibiotika var det som gällde…. utekatt som blev tvungen att vara inne 2x10 dagar….. Ring veterinären imorgon och be dom titta på klon, har du tur så kan dom fixa klon lätt, annars blir det operation för din katt också. Ont lär det göra med bruten klokapsel.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

valkyrie84
8/3/15, 8:27 PM
#4

Själva klon pekar inte åt faders, det är vanliga små "skivdelar" från klon som det kan bli ibland, däremot är det lite torkat blod med i det hela tog bilden före jag rengjort

Upp till toppen
Annons: