Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 922 ggr
Trollan92
8/2/15, 12:46 AM

Hjälp att förstå henne!

Hej! Jag har en kastrerad hona på ca 1,5 år. Jag å mamma tog emot henne när hon va ett halvår gammal. Hon verkade inte haft en så bra uppväxt å dem tidigare ägarna sa att hon inte gick ihop med andra katter, hon var tvungen att vara ute på nätterna m.m… När vi tog emot henne så fick man knappt klappa henne, hon morra till å bet en. Sen flyttade jag hemifrån å för ca 5 månader sen flyttade hon till mig så min han katt på 1 år slapp vara ensam då jag å sambon gick isär å han tog med sig sin katt. Mimmi som hon heter går inte så bra ihop med min han katt Milo. Båda vill verkligen leka med varandra men dem inser att de inte går för hon blir bara arg.. Hon kan springa bland mina ben å skrika, man får inte lyfta upp henne för då blir hon sur. När jag går ut å röker så sitter hon vid dörren å skriker på mig, typ som att han vill att jag ska komma in igen. Hon vill ha uppmärksamhet hela tiden, de visar hon genom att springa mellan bena när man går här hemma plus att han kan naffsa lite på mina tår. Varje natt måste hon sussa på mitt täckte för att sen kunna sova.. Hon är en väldigt bitchen hon katt om jag ska säga de så. Hur ska jag få henne bättre? Märkt på min andra katt att han verkar inte må bra i hennes sällskap. vad ska jag göra? Vill verkligen inte att hon ska flytta ifrån mig för hon skulle inte bli bättre för de. Men något måste de finnas å göra? Jag ger dem godis nära varandra så dem får känna varandras närhet å de går bra, men hon kan lägga bak öronen ibland å bli osäker å ta avstånd. Hon är hellre inne än ute å min andra katt väljer nu hellre att vara ute än inne. Hon verkar inte trivas att gå ut..

Annons:
annzoo
8/2/15, 1:25 PM
#1

är katterna kastrerade?

Trollan92
8/3/15, 12:04 AM
#2

Japp, båda två :)

Trollan92
8/7/15, 10:15 AM
#3

Puff

OberonsMatte
8/7/15, 12:08 PM
#4

Hur mycket och länge är din hankatt ute? För att två vuxna katter ska utveckla en känsla av samhörighet med varandra krävs det att de tillbringar tid tillsammans och blir en naturlig del i varandras vardag.

Att din honkatt har ett lite nervöst och hetsigt temperament tror jag inte att man kan göra så mycket åt, men hon kommer naturligtvis bli tryggare och säkrare allteftersom hon lär känna dig och din andra katt. 5 månader är en väldigt kort tid för en vuxen katt när det gäller att skapa nya kattrelationer.

Sajtvärd Katter iFokus

Trollan92
8/7/15, 12:12 PM
#5

#4 Jag jobbar heltid nu och då får båda katterna vara inne. Vissa dagar kan jag jobb 10h. Varför dem får vara inne är att de hänt många tragiska olyckor här jag bor för bilisterna kan inte hålla den hastighet som ska vara här. Bor i en sommar stad på västkusten så många badgäster nu. Relationen till mig tycker jag ska ha bättras med de har den inte. Jag å mamma har haft henne i 1,5 år nu.. Min han katt han gått ner sig så. Han har gått ner i vikt å mår inte alls bra i hennes sällskap. Jag vet inte ifall hon ska få flytta tillbaka till min mamma. Där var hon bästa vän med våran rottweiler. Dem sprang i huset å lekte tillsammans. Men andra katter går hon inte ihop med men men hunden va de tight ^^ haha

Upp till toppen
Annons: