Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1281 ggr
Saga12
2015-07-29 17:12

Nya Ever Clean

Hej!

Vet inte om någon har tagit upp det här, men dom har ju gjort om Ever Clean Kattsand. Först och främst är det en ljusare färg på den nya, men det störta problemet är att jag har Kattsand över hela lägenheten nu! Jag fick aldrig Kattsand mer än utanför själv lådan förut. Nu har jag till och med Kattsand i mängder i sängen.

Undra vad detta kan bero på. Vad har dom gjort så att kattsanden fastnar lättare under tassarna???

Annons:
Zelmabus
2015-07-29 21:34
#1

Den nya är helt värdelös, vi kommer behöva byta sand tyvärr . Den håller inte kissklumparn så det blir geggigt å äckligt i lådorna

Wony
2015-07-29 23:09
#2

Det står på kartongen att det är samma volym men lägre vikt. Kanske det påverkar att det lättare fastnar? Vi har inte märkt någon skillnad här hemma dock, trots att en av katterna är långhårig och därmed också släpar runt diverse skräp och damm i tassarna emellanåt.

LoAEmma
2015-07-29 23:20
#3

Å nä, har de bytt ut alla sorter?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Wony
2015-07-29 23:28
#4

#3 Där vi handlade hade de bara Lavender i nya sorten. Ingen aning om alla är utbytta, men skulle nästan tro det. Vore konstigt annars.

Vi har inte märkt någon förändring än, mer än att de äldre kartongerna vi köpte dammade mer. Men det verkar vara rätt så slumpässigt från kartong till kartong.

Saga12
2015-07-29 23:32
#5

Jag skickade ett mail och klagade, haha! Det hjälper väl knappast…

Belimas
2015-07-30 01:01
#6

Jag har inte märkt att sanden fastnar lättare jämfört med tidigare däremot att den numera dammar i stort sett obefintligt, råkade dock ta en av de gamla sist jag köpte och fick således ett dammoln när jag hällde upp den. Blir att kolla extra noga nästa gång så att jag tar rätt 😉 Tycker dock att klumparna håller precis lika bra som innan.

Annons:
Ellismakaroner
2015-07-30 08:40
#7

Jag har Less Track som också har ändrats. Tycker klumparna håller bra som innan, däremot följer mycket mer sand ut nu än innan tycker jag…


Wony
2015-07-30 10:43
#8

#6 Så du har inte märkt av att de dammar lika mycket som innan? Jag märkte ju det med den enda nya kartongen vi köpte men tänkte att det nog är slumpen. Men om det håller i sig och dammar såhär lite är jag överlycklig… I mina ögon var det just dammet som Ever Clean kunde minska på, i övrigt är jag supernöjd så det vore ju fantastiskt!

Belimas
2015-07-30 13:09
#9

#8
Jag märkte inte av något damm alls när jag hällde upp av den nya varianten konstigt nog men det var ju bara positivt ^^ Jag var förberedd på det klassiska dammolnet som alltid brukar komma men inget damm eller så lite så att jag inte märkte något i alla fall 🙂

Wony
2015-07-30 15:40
#10

#9 Då får jag se till att köpa av nya sorten nästa gång också. Där vi köper så tar dom ju bara in när någon sort är slut, så antar att omsättningen på dem inte är så snabb att alla sorter är nya där. Vi blandar Multi-Crystal med Lavender och här var bara Lavender ny. Ska bli spännande att se hur de andra är!

Eveo
2015-07-31 01:40
#11

Stämmer det verkligen att Everclean dammar mindre nu? Är nämligen nyfiken då jag förra året tvingades sluta med det pga att min ena katt fick andnöd av dammet. Jag har inte vågat testa igen efter det, men hade varit bra om man kunnat eftersom det är den enda sanden som håller lukten.

No time to waste, only time to treasure.

Belimas
2015-07-31 08:53
#12

#10
Ja jag skulle kunna dunka huvudet i väggen för att jag inte tänkte på att kolla så att det stod NEW på förpackningen som jag köpte tidigare i veckan xD men nästa gång blir det att dubbelkolla så att det blir den nya varianten 🙂

#11
Ja åtminstone den förpackningen jag köpte dammade inget alls när jag hällde upp i lådan. Det var Lavender jag köpte då, nu senast missade jag ju som sagt och tog den gamla varianten av en annan sort då det var slut på Lavender i 6L. De borde ha gjort om alla sorterna men jag ska köpa mer sand nästa månad, troligtvis någon annan än ovannämnda sort, och är den också dammfri då (om jag kommer ihåg att ta den nya) så kan det ju inte bero på slumpen 🙂

Wony
2015-07-31 12:13
#13

#12 Vi har ju oftast två sorter samtidigt, så Multi-Crystal som vi har som bas fanns inte i ny sort, utan bara Lavender som vi spär ut med för att få lagom med doft… Hoppas verkligen att de får in även Multi-Crystal i ny formula snart, för det ska bli spännande att se.

Kan i alla fall konstatera att klumparna verkar inte ha påverkats av att Lavendern var i ny sort, får väl utvärdera mer när vi så sakteliga fyller på med ny av huvudsanden också. 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: