Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 5427 ggr
Rorvers
2015-07-22 16:05

Enorm vårta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet vad det här kan vara? Den har varit på henne i 2-3 år fast mycket mindre, när hon fyllde 18 så växte den med raketfart och ser ut så här nu. Något som är farligt eller bara vanligt för gamla katter? Verkar inte vara något som stör henne.

Annons:
jollycox
2015-07-22 16:19
#1

Har du frågat veterinären?
Vi har haft en hund som fick en liknande knöl under hakan, det visade sig vara en godartad hårsäckstumör.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

micki78
2015-07-22 16:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej!

Min katt tjej hade en likadan,  även hon 18år (bifogar en bild). Den bara växte och växte. Jag gick till vetrinären som opererade bort vad jag trodde var en vårta. Men det visade sig vara en tumör. Så kolla upp, kan vara en tumör.

Maria
2015-07-22 16:59
#3

Jag skulle absolut ta katten till en veterinär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rorvers
2015-07-22 17:57
#4

Då ska jag hälsa det till min syster som har katten! Hon har inte vågat gå till veterinären då veterinären här har en tendens att avliva gamla katter bara för de är gamla. De sa till oss en gång att de inte ens undersökte dom när dom är så gamla?

OberonsMatte
2015-07-22 18:03
#5

#4 Vad är det för oprofessionell och oseriös veterinär!? Den personens "kompetens" skulle jag aldrig våga lita på! Finns det ingen annan veterinär ni kan gå till?

Sajtvärd Katter iFokus

annzoo
2015-07-22 19:15
#6

min hund har en på huvudet…veterinären kalla de åldersvårta. Den har försvunnit och kommit tillbaka..  min hund är 12.

Annons:
Martyparty
2015-07-23 11:24
#7

Gå till en annan veterinär. Skulle aldrig gå till en veterinär som jag inte litar på.

SE*Astinis Ragdoll

micki78
2015-07-23 12:34
#8

#4 Verkligen oprofessionell veterinär! Så länge katten  mår bra, är stark i kroppen så kan dom operera. Veterinären sa till mig att han inte hade opererat bort den om hon inte hade varit så pigg som hon är. Men så länge katten är frisk och mår bra  för övrigt så.

[Wraith]
2015-07-24 07:35
#9

Att hon haft den i några år tyder på att den är ofarlig, kan vara en cysta en ofarlig tumör osv. Men det finns inget som säger att det inte kan utvecklas till något elakt. Om den har börjat växa så hade jag låtit en veterinär kolla på det, kan tyda på malignitet.

Rorvers
2015-07-28 00:48
#10

Jojo finns andra veterinärkliniker, men just denna är den mest utbildade. Dock så var den där veterinären väldigt oprofessionell, men de andra jag mött där är väldigt hjälpsamma pch proffsiga så jag hoppas hon får träffa en sådan! För den här katten är 18 men en väldigt pigg och frisk dam :) Tack så himla mycket för svar!

Upp till toppen
Annons: