Annons:
Etikettvila-i-frid
Läst 1661 ggr
Magrat
2015-07-20 16:33

Hur hanterar man saknaden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 9/7 så fick min älskade Spencer vandra vidare. Han var en sexårig huskatt, tidigare skygg hittekatt och bodde med mig i fem år. Kvar finns hans bror Elmer.
Han drabbades av en levertumör och det fanns enligt veterinären ingenting de kunde göra förutom att låta honom somna in. Men nu såhär två veckor senare känns det precis lika svårt, trots att det var rätt beslut. Jag saknar min katt helt enkelt.
Hur gör man för att gå vidare, hur hanterar man att hans bror är ensam kvar och kommer den där enorma sorgen någonsin lätta?

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Vixxen
2015-07-20 19:56
#1

Det är tufft! Jättetufft!

Och det tar tid, men så småningom lättar det! Försök tänka på och minnas de ljusa underbara händelserna med din katt!

Magrat
2015-07-27 18:10
#2

Fick en gråtattack senast igår när Elmer låg och sov på Spencers plats. Det är jobbigt nu när Elmer börjat förstå att Spencer är borta, han ropar så otroligt hjärtskärande efter honom på kvällarna. Vi försöker avleda med godis och fjädervippan, men det är bara att inse att vare sig min man eller jag är en annan katt. Hundarna verkar han också ha tröttnat på och just nu blöder hjärtat lite extra för Elmer som blev ensam kvar.
Vi tror inte att han vill ha hem en annan katt (Sedan är inte vi heller redo för det) för enda skälet till att han accepterat Spencer är att de är uppvuxna ihop.

Jösses, just nu känns det inte som att det blir lättare.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Vixxen
2015-08-05 12:45
#3

Man måste leva MED sin sorg och samverka med den…  Supersvårt att sluta kämpa mot den!

Hoppas sorgen lättar! ❤️

Upp till toppen
Annons: