Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2056 ggr
Europeanshorthair
7/1/15, 9:03 PM

Vilket kattnamn?:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HEJ! Snart ska vi hämta min fina katt, men han har inte riktigt fått ett namn än. Vi har varit inne på Soda och Zingo, men ni får gärna skriva andra namn som passar honom också! Han är en créme färgad Hane, av rasen Europé. Så skriv gärna ett namn som passar honom eller vilket av zingo och soda som passar honom bäst! kram

Annons:
rudyC
7/3/15, 6:15 AM
#1

jag hade ju valt nått land i europa eller en huvudstad för att han just är europe ;) 

typ paris ,roma [ råma] milano och så vidare

annars zingo =)

Belimas
7/4/15, 3:29 PM
#2

I och med att han är creme vilket ju Baileys (likören) är så röstar jag på det som namn ^^ Annars hade jag nog valt Zingo, Soda känns mer som en namn till en hona 🙂

Achatina
7/4/15, 5:01 PM
#3

Peanut
Fox

Mysan_
7/6/15, 7:51 AM
#4

Söt kisse! Zingo tycker jag passar bra. Tiger skulle också varit ganska fint på honom.

[Tuulikki]
7/7/15, 8:56 PM
#5

Zingo tycker jag :)

Niiinah92
7/7/15, 9:29 PM
#6

vad är hans namn i stamtavlan? kanske kan ge lite inspiration 🙂

Annons:
[::V::]
7/8/15, 12:39 PM
#7

Inte lätt med namn. Det är ju viktigt att det känns rätt… Tycker själv att han ser ut att passa med ett "j" i namnet 🙂. Hoppas du kommer på nåt fint.

Jose, Sakaj, Juice, Jason, Jazz, Sakaj, Jesper. Sebastian är gulligt.

Europeanshorthair
7/10/15, 12:34 AM
#8

#1 Milano var väldigt fint!

Europeanshorthair
7/10/15, 12:36 AM
#9

#2 haha! Det var ju ett spännande namn :D

Europeanshorthair
7/10/15, 12:36 AM
#10

#6 Singastens* Vertigo :D

Europeanshorthair
7/10/15, 12:38 AM
#11

#7 ja man vill ju ha det perfekta namnet, juice var jätte sött!

Niiinah92
7/10/15, 12:41 AM
#12

Gasten tycker jag skulle kunna passa honom 😃Eller då Zingo

Bellie
7/10/15, 6:21 PM
#13

Tassimo

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
kattöga
7/10/15, 6:27 PM
#14

Gasten / Gastens! 
Chyss / Chyzz

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Sindri
7/11/15, 6:44 PM
#15

Kan inte låta bli;

av _T.S. Eliot övers. Britt G. Hallqvist _Ur De knepiga katternas bok som gav inspiration till musikalen Cats

OM KATTNAMN Att ge namn åt en katt, det är knepigt som kattenDet finns inte många som duger till de’!Man grubblar sig tokig av grubbel om natten.ETT namn är för lite. En katt vill ha TRE!Först har vi det namnet som används därhemma,det enkla, rejäla, som Peter och Tomoch Viktor  och Jonatan, Hugo och Emma -förnuftiga namn, som envar tycker om.

Och om man vill undvika banaliteterså kan man väl flottare namn hitta påsom Plato, Admetus, Elektra, Demeter -förnämliga namn men rejäla ändå.

Och sen ska man hitta nåt säreget åt’en,nåt ovanligt kattnamn med resning och glansså katten kan känna sig stolt och belåtenoch snurra mustaschen och svänga sin svans.

Och sådana namn har  jag några på lagersom Munkustrap, Quaxo och Korikopattoch Bombalurina och Fille Podager.Det är namn som blott bärs av en endaste katt.

Till sist ska ni veta att misse och missahar något som inte för människor är,det namnet som ingen i världen kan gissa,som katten om natten i hemlighet bär.

Och ser ni en kisse som tyst mediteraroch grubblar, försjunken i länstolens famndå vet ni mesamma på vad han funderar.Han grundar och blundar – begrundar sitt namn,sitt nattliga, kattliga,evigt ofattliga,allra förtegnaste, egnaste namn.

cattisa
7/11/15, 6:52 PM
#16

En liten Tigo kanske?

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

ellapella01
7/12/15, 1:16 PM
#17

Wilmer :)

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Hallon2015
7/12/15, 8:17 PM
#18

Elvis, Ozzy

Truffles
7/13/15, 4:43 AM
#19

Utifrån hans redan givna namn tänker jag på ölen "Singha" eller på "Tiger" eller "Tigo" (som #16 redan föreslagit).

//Anna

"Cats always know whether people like or dislike them. They do not always care enough to do anything about it." Winifred Carrire

Upp till toppen
Annons: