Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 2164 ggr
Therese
2015-05-19 19:09

Leksaker

Vilken leksak är din katts favorit?

Annons:
kattöga
2015-05-19 19:22
#1

Hanen: ihopknycklat papper och (levande) möss som han inte äter.

Honan: Kattmyntabanan och (levande) möss som hon gladeligen äter (och när hon är mätt drar hem som present till mej).

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

VildaVittra
2015-05-19 19:35
#2

Levande möss och sorkar. Annars är det huskyhanen Casper som är rolig att jävlas med.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[HundochKatt]
2015-05-19 19:57
#3

En vippa som gått sönder (köpt på ÖB och bollen lossnade på en gång), som jag knutit om ett A4 papper. Den är roligare än den andra vippan som fortfarande är hel med några remsor på. Sedan är ju hundarna leksaker, kul att busa och jaga på dem.

jollycox
2015-05-20 09:44
#4

Nino älskar fjädrar. Äkta fjädrar går dock inte för dom vägrar han att släppa.
Simba gillar pinnar som man drar efter marken(helst ska det vara ute).
Båda gillar snören och en leksak som är en lång pinne som jag håller i och i andra änden är ett snöre med en boll som jag drar på golvet.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

burmamys
2015-05-20 12:18
#5

Simon och Saga älskar alla former a fjädervippor som har snöre mellan vippan och pinnen. När den dras genom luften ser det ut som en fågel som flyger!

Dessutom gillar de att tugga och sparka på Kongen,

Saga älskar att jaga, dribbla och apportera små gummibollar!

Simon blir väldigt stöddig när han får tugga på en (tyg) råtta! Inte ovanligt att de hamnar i mattes säng efteråt.

Therese
2015-05-20 12:20
Annons:
burmamys
2015-05-20 12:35
#7

Tack! 😃

Sealle
2015-05-20 17:40
#8

Piprensare slår allt! Kattleksaken från Harrods ligger också väldigt högt på listan (så högt att den måste gömmas när leken är över för annars tar han fram den själv och får knäppryck 😂)

burmamys
2015-05-20 20:31
#9

#8 Leksaken från Harrods, är det ett mjukisdjur?

Sealle
2015-05-20 20:38
#10

#9 Nej, det är mer som en fjädervippa fast utan fjädrar. Tänk dig en klassisk fjädervippa med två elastiska snören/linor fästa. I änden av de sitter det varsinn "ring" bestående av något väldigt mjukt och fluffigt material (som påminner lite av det gula på den här leksaken). Som du märker är det en rätt kass beskrivning, därför körde jag bara på "kattleksaken från Harrods", haha.

Han blir iaf helt galen när den dyker upp, fråga mig dock inte varför då den övrigt varken var dyrare eller i mina ögon speciellare än en vanlig kattleksak .. antar väl att det är fluffet?

burmamys
2015-05-20 20:43
#11

Aha mjukt fluff att tugga på! Mums!😃

Bästakompis
2015-05-21 08:51
#12

Mina katters favvo är en tuss på ett snöre. "Tussen" var en gång i tiden ett stulet litet garnnystan, som jag knöt fast i änden på ett snöre. Den liknar enligt mina katter starkt en råtta, och jag spelar med och låter dem tro det. Lillan gör avancerade smyganfall, medan Nils Bobo slänger sig fram, hugger tänderna i den och har dragkamp. "Tussen" åker ner i en låda i köket när inte matte har tid att leka, men när t ex klotången eller borsten ska fram ur lådan så händer det att "Tussen" stjäls av en väldigt kvick iller-katt.

Achatina
2015-05-22 12:56
#13

Just nu är det nog plastbollar med pingla i. Tidigaste favoriten är en liten virkad bläckfisk som nu mer ser ut som en tuss torktumlarludd.

Annons:
Opalen
2015-05-30 20:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nelson älskar sina fleecebollar med fjädrar på! Kan blir riktigt sur när han inte hittar de. Rekommenderar de, finns på ICA.

MVH Lovisa och kaninerna.

OberonsMatte
2015-05-30 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Ruben älskar sina stora leksaksmöss från IKEA. Han slänger upp dem i luften och när han jagat färdigt lägger han dem i matskålen.

Sajtvärd Katter iFokus

PeachFairy
2015-05-30 21:31
#16

Mina katter älskar när man lyser med en ficklampa eller laser på marken! Annars är små möss (fejk) väldigt populära och såklart en liten gosselarv på tråd!

new2ragdoll
2015-05-31 16:51
#17

#15 - Hahaha. Han tänker typ : "Den där ska jag äta upp sen!"

Nervöst Skall
2015-06-01 16:48
#18

Knota är inte ett dugg kräsen. Allt som rör på sig är bäst :p Hon är ju bara en kattunge än så det är väl naturligt. Hundarna är nog lite favorit dock för de reagerar mycket mer än en leksak :P

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

mystar
2015-06-01 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Min katt har massor av leksaker men leker typ endast med sin tunnel som han springer fram o tillbaka i hur länge som helst! sen brukar har skjuta igenom bollar som han jagar hehe 49 kr på Ö&B 😃

jenniferhej
2015-08-06 13:33
#20

aluminiumfoliebollar och hårband leks det mest av här hemma. Alla andra köpta leksaker ligger orörda haha

Annons:
aloizias
2015-08-13 11:36
#21

mina katter älskar dessa kattleksaker, det finns ingen kattleksak som de älskar mer :) https://www.kattkompaniet.nu/kattleksaker/cat-catcher

Scorpio97
2015-08-13 16:34
#22

Min hona föredrar att leka med mina händer (och då är hon väldigt försiktig och leker med klorna inne). Annars fungerar allting som rullar, som bollar eller toarullar. Fjädrar är också ganska roligt.

Foderleksaker är såklart också roliga, för då får man någonting. Den enda foderleksaker jag har köpt var dock för svår, så mina hemmagjorda verkar fungera bättre. Även ett bra sätt att se hur smarta katter verkligen är, för hon har dumförklarat mig rejält några gånger när hon löst mina "svåra" leksaker på några sekunder.


//Jessie

Saga SilverTass
2015-08-15 13:30
#23

När jag plockar fram spöt med snöre här hemma så är det kattparty. Alla samlas och jagar tills de blir trötta. Bozita flärpar är också kul när de hittas.

Upp till toppen
Annons: