Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2704 ggr
Sigge_Roos
4/24/15, 3:25 PM

Min kisse svalde en tops

I tisdags kväll när jag var i badrummet så var min misse, snart ett år med mig, hon lekte med en tops som hamnat på golvet. När jag sen vänder mig om ser jag att hon sitter och tuggar, och då går jag fram för att ta bort den, men det finns inget i munnen så hon måste ha svalt den! Förskräckt väntade jag för att se om hon skulle kräkas eller vad som skulle hända. Inget hände. Hon var precis som vanligt.

Jag såg framför mig hur den där topsen skulle stoppa upp och förstöra matsmältningen. Skulle den ens kunna ta sig ut på normal väg ? Jag ringde veterinär som sa att jag skulle hålla koll på henne och vara uppmärksam på om hon blir dålig, kräks, äter dåligt eller slutar bajsa.

Nu är det fredag, hon har bajsat 2 ggr varje dag, äter som vanligt och är pigg som få. Jag har haft henne inne sen i tisdags för att kunna ha koll på bajset, men tänkte släppa ut henne idag.. hon tycker inte det är så kul att bara sitta inne och hon  är ju inte dålig. Men å andra sidan kan jag ju inte kolla om den kommer ut då..

 Har någon erfarenhet av att er katt ätit något olämpligt ? Hur lång tid tog det innan det kom ut ur andra änden ?

Jag har såklart ställt undan topsen i ett skåp nu, jag trodde ju aldrig tidigare att hon skulle svälja någon…

Annons:
Gosis12
4/25/15, 12:40 PM
#1

Kolla i golvbrunnen. Topsen kanske ligger där. Hon kanske bara tuggade i sej bomullsbiten. 

Mina älskar att tugga i sej all sorts plast speciellt plastpåsar och sugrör. Så jag försöker hålla all plast i stängda utrymme men på något vis så hittar de något plast för det kommer spyor med plastpåsebitar ibland ändå. Inte så ofta men ibland.

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

Omorika
5/26/15, 9:12 PM
#2

Lite sent svar men men. Min katt åt upp en hel tops och den kom ut den vanliga vägen. Det var dock svårt att se, jag upptäckte topsen genom att klämma på bajset, så förmodligen har den redan kommit ut.

Upp till toppen
Annons: