Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1707 ggr
uz00x
2015-04-21 20:02

Få ner katten ur tallen?

OJojoj! 

Katten har klättrat 15 meter upp i en tal, lägsta grenen sitter hon på, så hon kommer verkligen inte ner….Ingen aning hur vi sak få ner henne… Ideer? Hon skall ha suttit där i snart ett dygn enligt grannar i området och de har ring polis men får ingen hjälp däri från… :/

Annons:
VildaVittra
2015-04-21 20:04
#1

Googla efter en klätterklubb alternativt en arborist så brukar man kunna få hjälp.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
2015-04-21 20:05
#2

Kan ni inte kontakta en duktig arborist?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zepp
2015-04-21 20:05
#3

Den kommer ner förr eller senare!

Pröva att locka med god mat.

Är det en ung oerfaren katt så fattar den inte att den skall backa ner!

Men det e klart är det din katt så vill man ha ner den omedelbums.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

VildaVittra
2015-04-21 20:10
#4

#3 Det är tyvärr inte sant, alla katter kommer inte ner levande. En del ramlar ner och slår ihjäl sig för att de blivit försvagade och andra dör i trädet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Carpinus]
2015-04-21 20:13
#5

Katten Hugo har suttit och ugglat i ett träd i Uddevalla sedan i söndags. Nu är han dock nere, blöt men välbehållen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/raddningspadrag-av-katten-hugo

beem
2015-04-21 20:22
#6

Brandförsvaret brukar kunna hjälpa till.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
uz00x
2015-04-21 21:22
#7

Kom ut till en underbar syn, några grannar hade kommit ihop och satt coh byggde en ramp åt lill-tjejen, nu har hon en ramp ner och enda som krävs nu är modet att våga sig ner <3

MaxFlickan
2015-04-21 21:28
#8

Bra grannar du har!

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

kattöga
2015-04-21 21:41
#9

Hugo räddad från träd, idag. Inte samma katt antar jag, men det är alltid härligt att se när våra katter får den hjälp dom behöver.

Min hona satt högt uppe i en tall första sommaren hon kom hit (hittekatt som hittade hit själv, så hon var ganska skygg), jag satte mig under tallen, sent på kvällen/natten, och väntade ut henne, så att hon inte behövde känna sig ensam. Det tog sin lilla tid, men till slut så vågade hon hasa sig ner baklänges, ända tills hon vågade hoppa. Tack och lov!

Jag hoppas och tror att katten vågar sig ner nu när hon fått så fantastisk hjälp av grannarna! Om inte nu, så om ett litet tag!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

uz00x
2015-04-21 21:54
#10

Nej inte samma katt, våran kom upp ditt natten till idag, hon hade blivit utsläppt i samband med att min undulat fick en stroke och tyvärr avled och min syster kom över som en tröst. Efter det gick hon inte att hitta :/ 

Hoppas hon vågar sig ner, lagt lite mat vi botten av stamen och även vid botten av rampen som hopp att hon vågar sig ner! och det bör hon, hon sitter ju och mjauar non stop därute, så ner vill hon ju :(

uz00x
2015-04-22 22:46
#11

Efter att syster kommit hem från jobbet på morgonen ringde vi en arbonist som kom ner vid 4a tiden (Vi ringde runt 8) och fick ner henne. Hon åt lite mat, men inget vatten ville hon ha, vi åkte direkt till veterinärern och fick vänta med en flämtande katt som verkade ha feber, som inte drack och inte åt blötmat och som hade så ont i den 3 gg så stora tassen att hon jamade i ren förskräckelse varje gång hon rörde sig i hela 2 och en halv timme. 

När vi väl kom in konstaterade dem dihydration, förstoppning, misstänkt ormbett, och att hon verkade ha lite feber….Stackarn! N ligger hon på dropp och smärtstillning hos veterinären och skall hämtas upp imorgon om allt ser bra ut. 

De kunde heller inte pga smärtan känna på den svullna tassen efter frakturer eller liknande :( 

Stackar tjej!

Zepp
2015-04-22 22:49
#12

Då var det nog inte så konstigt att den inte kom ner.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Uppkatten
2015-04-22 22:50
#13

Då håller vi tummarna! ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
uz00x
2015-04-22 22:52
#14

Nej, inte alls :(

VildaVittra
2015-04-22 22:52
#15

#11 Håller tummarna för att hon får komma hem imorgon.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

uz00x
2015-04-22 22:52
#16

Ja det gör vi! HOn är ju så ung ännu, inga serösare grejer än det verkade borde läggas på en så ung tjej tycker jag!

beem
2015-04-23 10:43
#17

Stackars kisse. Undra på att hon vägrade gå ner. Håller tumamrna.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

hannaj98
2015-04-23 18:47
#18

Hur har det gått? Har hon kommit hem än?

uz00x
2015-04-23 21:05
#19

Nej, nami är ännu inte hemma :( Efter de tagit in henne för undersökning och fått detta konstatert som är skirvet över ringde de vid bestämd tid och klargjorde att hon behövde stanna en extra natt och gå igenom en operation. Det som vi innan trodde var en svullnad var en hög med varfyllning. De tror att hon längst upp i benet blivit biten av en huggorm och då hennes fot endast hållts neråt hängandes har allt gift dratt sig till tassen :( Hon har dock nu genomgått operationen och allt förutom den nu tomma resekassan ser bra ut. 

Hon skall komma hem imorgon men får vara en riktigt sur innekatt ett tag framöver :)

LoAEmma
2015-04-24 19:39
#20

Åh lilla kissen! Vad skönt att hon kom ner och fick bra hjälp av veterinär! Ni får skämma bort henne riktigt när hon är hemma igen <3

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
uz00x
2015-04-24 20:55
#21

Ja absolut, har ansvar över att tvätta tuben som sticker ut ur huden ppå henne för att bli av med allt var nu, mamma har hand om medicineringen :) Hon är en riktig surkatt som inte får gå ut ch ABSOLUT inte ska ha de andra katterna nära sig (4 till i huset, så de är lite svårt för henne att fräsa jämt…) Men hon ska efter operationen och allt nu bli bra rätt snabbt :) 

Alltihopa kostade samanlagt hos veterinären 18000 kr ;-; Sjukt u-u Samanlagt har alltihoppa att få ner henne, vet och bensinen för det hela (åkt runt en del) gått på ca 20 000 kr ;-; Ush vad det kan bli dyrt, men klart värt det för att få hem lilla tjejen helskinnad :D Min syster har lagt ut ca 7000 kr av alltihopa haha :)

VildaVittra
2015-04-24 21:11
#22

#21 Så det blir vatten och bröd nu som mat för katten resten av dennes liv? 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

uz00x
2015-04-24 22:38
#23

Japp :D Hoppas hon gillar sin nya diet ;)

Upp till toppen
Annons: