Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 856 ggr
MaxFlickan
4/19/15, 12:05 PM

Ever Clean kattsand

Hej!

Fick en förpackning Ever Clean Kattsand sist när jag var till djuraffären. Tänkte använda det till min kattunge sen när han kommer. Nån som testat detta? Läst att det skall vara bra, men att det dammar?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
OberonsMatte
4/19/15, 12:28 PM
#1

EverClean är absolut bra, men jag varnar för de med parfym! Vilken variant har du?

Jag tycker även att förpackningarna är bökiga eftersom de är i hård kartong.

Jag använder Extreme Classic istället (den oparfymerade). 15-kilospåsar i mjukplast, lätta att hälla ur och lätta att vika ihop och slänga när de är tomma. Tror även Extreme Classic dammar något mindre än EverClean, i alla fall betydligt mindre än de sandsorter man kan köpa i vanliga mataffärer.

Sajtvärd Katter iFokus

MaxFlickan
4/19/15, 12:33 PM
#2

Oparfymerad.Finns det med parfym…?

Var har du köpt Extreme Classic? Undrar om det finns i Finland…🤔

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Belimas
4/19/15, 12:36 PM
#3

Jag kör bara med ever clean, överlägset bäst av de sorter jag har testat och som finns att få tag på i affärerna här. Dammar en hel del när man häller upp men det brukar lägga sig fort, inget som min katt reagerar på i alla fall dock har jag bra ventilation på kattlådan med.

Sealle
4/19/15, 12:40 PM
#4

Vi använder Extreme Classic Ever Clean Kattsand, superbra Kattsand verkligen. En gång "råkade" vi köpa Ever Clean med lavendeldoft (allt annat var slut i djuraffären, det var akut och vi tänkte äääh hur stor skillnad kan det vara?). Det STANK lavendel. Kattsanden stank lavendel, katten stank lavendel, varje filt, täcke eller klädesplagg katten rörde stank lavendel. Det slutade med att hela huset osade stark, konstgjord, huvudvärksframkallande lavendel 😂 Aldrig igen.

Tror också att vi köpte cederträdsdoft (eller något sådant) en gång och det luktade inte alls. Med andra ord, de parfymerade är antingen hemska eller tillför inget så what's the point 🙂

OberonsMatte
4/19/15, 12:44 PM
#5

#2 Ja, Extreme Classic finns i  både parfymerad och oparfymerad variant. De flesta sorterna av EverClean är tyvärr med parfym (av någon märklig anledning).

Jag beställer Kattsand på nätet, oftast från Animail eller Hemfoder, och får det hemlevererat utan kvittens så att lådorna står utanför dörren när jag kommer hem. Samma system finns säkert i Finland med.

Sajtvärd Katter iFokus

MaxFlickan
4/19/15, 12:50 PM
#6

#3 Ok, måste testa och se vad jag och kissen tycker då :)

#4 Fy :( Lavendeldoftande Kattsand, ja allt kommer de då på. Urk, låter inte trevligt.

#5 Ah, okej. Måste googla lite då.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: