Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 801 ggr
dundeer
2015-04-16 23:26

Stressad vid ommöblering??

Jag har en katt, en tjej på 7 år, lugnat själv och världens mysigaste. 

Men igår så möblerade jag om rummet hon bor i (hon bor tillfälligt i ett rum då jag var tvungen att flytta ihop med en tjej vars katt hatar Cookie) och nu är hon en heelt annan katt! 

hon skriker och traskar, flyger mot dörren när den öppnas och hoppar efter handtaget. hon har knappt ätit eller druckit sedan dess trots att hon blir bjuden. 

hon fick röra sig i vardagsummet i natt och vägrade komma in, hon gick och gömde sig när dörren till rummet öppnades..

Hon har tidigare älskat att vara på rummet, ville inte lämna de utan hon var jätte nöjd med att vara här inne!

Detta rum var hennes trygghet, visst kunde hon gå ut en sväng i vardagsrummet när den andra katten inte var hemma, men hon gick in i rummet lik fort igen. 

Va är de som kan ha hänt? Vi har inte bytt nå möbler, alla hennes dofter är kvar osv, de enda vi har gjort är att flytta grejjerna..

Annons:
Uppkatten
2015-04-17 07:07
#1

Det som "har hänt" är förmodligen just att ni har flyttat på grejerna och "stört" tryggheten för henne. En del katter är jättekänsliga för detta (speciellt om det inte är helt harmoniskt i övrigt, t ex nu då det finns en annan katt på reviret och din katt är hänvisad ffa till ett rum). Har bekanta som inte heller kan möblera om hemma, eftersom katterna blir "oroliga" när saker och ting byter plats.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: