Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 694 ggr
heatherm
2015-04-16 19:43

Fått sår på magen efter bus?

Jag och min Sambo har 2 katter, en honkatt som är 5 år (kastrerad)och en han katt som är snart 1 år, (kastrerad).

Dom bråkar inte och har aldrig gjort, men ibland så kan Luna (honkatten) fräsa till lite och visa att det börjar bli jobbigt. Hector (hankatten) är en väldigt livlig katt, han tycker om Luna och brukar stryka sig emot henna varje gång hon har varit ute tex, han älskar att busa med henne och ser att dom har tycke för varandra på så sätt.  Så jag har inte sett något allvarligt mellan dom förutom att Luna kan vara lite tjurig när han är för livlig mot henne, då säger hon emot. Men det är ingen mobbing som försgår var jag kan se

Men så idag när min kille berättade att Hector hade flygit på henne och gett henne ett sår på magen så blev jag jätte paff och ledsen, nu är jag inte där själv och kan se det utan min kille sa att han hörde ett litet skrik från Luna och kollade vad det var, så såg han såret på hennes mage.

Min fråga är om det var aggressivt eller kan det bara vara ett misstag? att när dom busar och sparkar med baktassarna så kan det bli ibland att det bli hårdhänt, ett buss som gick lite överstyr. 

Förlåt om det är lite rörigt, men hoppas ni förstår :)

Har ni också råkat ut för det här?

Min rädsla är att sälja honom och det vill jag absolut inte göra….

Tack på förhand

Annons:
[Daisy-Moa-Elsa]
2015-04-17 09:59
#1

Jag skulle inte oroa mig för att du behöver sälja honom. Jag har två katter som bott tillsammans i 9 år och mellan varven bråkar de, vill väl stämma av rangordningsläget. Så går de och blänger och surar en stund för att sen jaga runt varandra glatt igen i lek.

heatherm
2015-04-17 19:08
#2

så skönt! :) jo, man kan ju inte vara sams jämt haha 
ska dit idag, så ska se hur hennes sår ser ut, men tror det var ett misstag, ett buss som gick lite hett till

Maria
2015-04-18 13:47
#3

Jag är van vid att våra katter bråkar och jagar varandra så tussarna ryker för att i nästa stund sova tätt tillsammans.

Det låter som ett misstag i stundens hetta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: