Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1017 ggr
Zekina
3/27/15, 3:53 PM

Sele

Fick precis hem en sele jag beställt till min lilla dam, en Puppia soft harness.
Tog en X-Small då hon är ganska nätt och liten i kroppen, hon är en norsk skogkatt.

Den var något trång att trä över huvudet och satt lite konstigt i armhålan.
Men hon verkade inte bry sig så mycket förutom att det var en konstigt sak att ha på sig. Går någorlunda normalt med tanke på att hon aldrig haft en sele på sig.

Ska jag byta till en större storlek?
Hellre lite stor en lite för liten eller tvärtom? Eller hur ska man tänka när man köper sele?
Tips tack :)

Annons:
burmamys
3/27/15, 4:51 PM
#1

Jag använder också puppia soft harness. Tycker inte den ska vara för liten, då får hon trångt runt skuldrorna och armhålorna, och det blir obekvämt. Kolla så att bandet mellan skulderbladen är tillräckligt långt, och så att halsringen är tillräckligt vid så hon får in huvudet utan att misshandla öronen =) Bandet runt magen går ju att justera men resten av selen behöver vara tillräckligt stor så den blir bekväm att bära! Kanske kan vara bra att testa storlek small?

ElinaPersson
3/27/15, 8:48 PM
#2

Skulle rekommendera att köpa en http://www.pupstore.se/se/art/puppia-ritefit-harness.php istället som du kan justera både i hals + midja. Du slipper dessutom processen att trä en för liten sele över huvudet som kan vara obehagligt för katten.

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Upp till toppen
Annons: