Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 941 ggr
Tretorn
3/27/15, 12:09 AM

Vilket torr- & blötfoder rekommenderar du?

Hej! Jag vill gärna ge min katt det bästa fodret så undrar vilket torr- & blötfoder ni tycker är bäst på marknaden? 

Just nu ger vi vår katt: Applaw´s torrfoder & Kitekat´s blötfoder. 

Är medveten om att torrfoder inte är bra, men eftersom jag äger vår katt tillsammans med min sambo, som vill ge vår katt torrfoder,  kompromissar vi genom att ge henne både och 🙂

Annons:
Starman
3/27/15, 12:30 AM
#1

Det är bra för en kattägare att ge båda delar, då torrfodret gör bajset mer lätthanterligt, och för katten spelar det egentligen ingen roll så länge de har tillgång till vatten. Bäst är att göra som ni gör och ge båda delarna, så får katten själv välja! ;) Den kattmat som saluförs i Sverige innehåller bara ingredienser som godkänts för försäljning av EU:s kontrollorgan, så vilket som är nog bra, sålänge det är mat. Sedan är ju katter också individer, så det kan ju vara en idé att ge den det som den svarar bra på och verkar tycka om. Huvudsaken är att katten får i sig mat. :)

vallhund
3/27/15, 1:30 AM
#2

#1 Många katter har en tendens att inte få i sig tillräckligt med vätska om de bara serveras torrfoder, även om de har fri tillgång till fräscht vatten.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[HundochKatt]
3/27/15, 11:01 AM
#3

TS du skriver att du vill ge det BÄSTA fodret, men i nästa stund så vill du ge torrfoder? ALL torrfoder ligger långt ner på foderlistan, tyvärr. Så det tänker jag inte rekommendera något. Men de bästa våtfodret är Mjau och  Bozita.

Fridaaaa
3/27/15, 11:30 AM
#4

Maju & bozita blötmat är bra 🙂 JW är med bra blötmat

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Yukionna15
3/27/15, 11:52 AM
#5

Torrfoder så rekomenderar jag Porta21 och blötfoder så rekomenderar jag Mjau& Bozita 🙂

Upp till toppen
Annons: