Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 964 ggr
Sigge_Roos
2015-03-25 09:31

Torrfoder / Godis ?

Hej,

Min misse är snart 11 månader och innan hon blev kastrerad fick hon blötmat Mjau två gånger om dagen och fri tillgång till torrfoder. Nu har vi dragit ner till enbart blötmaten två gånger om dagen - men hon får torrfoder som "godis" några bitar när hon tex kommer in när vi ropar. Senaste torrfodret var Bilanx, och det gillade hon, men det var så "kletigt" och kändes fett. Dessutom tycker jag att avföringen luktar skunk.. fast det kanske beror på blötmaten..

Till min fråga: Jag skulle gärna vilja ha tips på ett torrfoder som är bra och de flesta katter gillar som "godis" / extra tillskott då och då. Förstår att det är individuellt, men får prova mig fram.

Det verkar vara en hel djungel med torrfoder och jag har förstått att det ska vara så lite spannmål som möjligt..

Tacksam för tips :-)

Annons:
MonicaLagerquist
2015-03-25 11:52
#1

Gillar katten b vitamintabletter så skulle jag hellre ge det.

Stolt ägare till fem La permer

kattöga
2015-03-25 12:12
#2

Jag har Applaws torrfoder (kyckling) som "reservmat" och godis. Honan tycker det är roligt när jag kastar upp dom i luften och hon får springa och hoppa för att få fatt i dom. Som godis ger jag Cosmas frystorkade kycklingbitar. Ren kyckling och inget annat. Båda katterna gillar det jättemycket. 

Det finns ju andra torkade godisar som också är bra, som ger bra tuggmotstånd (vilket inte Cosmas snackis gör).. Men ingen av mina katter gillar såna.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: