Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2016 ggr
Sealle
3/14/15, 12:04 PM

Vad är det bästa med din katt?

Som rubriken lyder - vad är det bästa med just din katt? Inte rasen, utan din katt som individ! :)

Det bästa med min katt är att han vill vara så nära som möjligt. Oftast i sängen på kvällen men också i soffan, hur han kommer och knuffar undan dator/mobil/bok/mat och rullar ihop sig tryckt mot knäveckan, bröstet, magen, etc, så nära att man kan känna hur bröstkorgen höjer och sänker sig och höra de små "puffarna" när han andas ut och in i djupare sömn/vila. Det är de stunderna som jag verkligen inser att gud vad jag älskar honom ♥ (cheesy men sant)

Hur är det med er? Mysstunderna? Lekarna? Känner de på sig om du är ledsen eller är de extra lugna och försiktiga med små barn i närheten? Vad är det som gör din katt så speciell för just dig? :) (Vore även kul att få se en bild på eran misse)

Mitt hjärta ♥

Burman Dexter

Annons:
burmamys
3/15/15, 9:54 AM
#1

Oj vilken bra tråd, men det är så många saker…

Simon för att han kommer och kollar mig, säger till när det är dags med i princip alla vardagsrutiner, jamar långa dialoger och buffar med nosen och sedan går före och leder mig till det jag brukar göra, duscha på morgonen, klä på mig, äta frukost…. Och hur han lägger sig nära nära med hela sin kropp på bröstet när han vill gosa, och andas och suckar av välbehag, han kan ju inte spinna men de där ljudliga andetagen är så njutningsfulla. Och så den enorma glädjen när vi går på promenad, han skuttar och piper och fjäskar och sen står han där och darrar någon minut i porten innan han går ut och inspekterar närområdet. Lyckan över en rå kycklingvinge, han blir alldeles tårögd och nästan groggy och tvångsgosar med mig när han ätit färdigt och slickat sig i typ en kvart. 😛

Saga för att hon väcker mig så fint varje morgon, kryper ner och spinner på högsta volym och buffar fint, och för hennes omättliga behov av att jaga leksaker, möss, fjädrar, allt som rör sig. Kastar sig handlöst och med blixtsnabb reaktionsförmåga, både jag och Simon framstår som sengångare jämfört med Saga när hon leker! Och hennes hesa genomborrande skräniga läten som ekar i lägenheten när hon vill ha lite uppmärksamhet och naturligtvis gått iväg till ett annat rum och står där och skriker som en operasångerska efter en hel flaska whiskey.  Hon ser verkligen till att aktivera Simon … Sagas mysstunder framför akvariet, när hon försöker fånga fiskarna. Hur hon myser under filten i soffan, Simon ligger ovanpå men hon kryper in under  och ligger sen där och snuttar på mig. 😍

Båda tillsammans för deras kärlek till varandra, hejdlösa men alltid snälla brottningsmatcher, hur de ligger och tvättar varandra länge, länge och trycker sig mot varandra och nästan alltid kramas när de sover. Hur båda oroligt piper efter den andra om de varit i olika rum en stund, och sen hälsar nos mot nos när de möts. Och hur de hjälps åt att prata med matte när det är något de vill haha! 😂 

Finns säker många fler som vill berätta om vad de älskar allra mest med sina katter!

Bästakompis
3/15/15, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Att hon gör allt lite, lite roligare bara genom att vara med och vara nyfiken på livet!

jela96
3/15/15, 6:21 PM
#3

Bästa med min katt Texas? Oj. För de första är han otroligt tillgiven och har underbara sätt att förmedla kärlek på, ex. buffar en i ansiktet, följer efter och älskar att ligga nära mig. Att han inte visar tillit till alla utan man måste förtjäna det, när man väl gjort det är han otroligt sällskapssjuk. Älskar hur han somnar i ens armar och om man går och hämtar vatten och lägger sig igen är han där som en blixt. Älskar verkligen min tokiga vackra kisse! 

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Sealle
3/17/15, 5:08 PM
#4

#2 Väldigt fint sammanfattat (och cool katt dessutom)! :)

Bästakompis
3/18/15, 10:13 PM
#5

#4 Tack! Hon är verkligen nyfiken, idag började jag putsa på tapetskarvar på en vägg, sopade och torkade med trasa efter mig - Lillan var där och tittade, nosade, kände med tassen, hoppade runt osv. Kan tänka mig att jag måste stänga in henne i ett annat rum imorgon när tapeten kommer fram…

Jessicahagstrom94
3/25/15, 10:57 AM
#6

Det bästa med min katt är att han är den han är :) det finns inget dåligt med denna grabb. Fantastisk katt! Så rolig, gosig, vacker och underbar. Hans personlighet är såå gullig :)

Annons:
Jessicahagstrom94
3/25/15, 10:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

:)

kattöga
3/25/15, 11:38 AM
#8

Oj vad svårt! Allt är det bästa med mina katter! :) Eller, det allra bästa är väl att dom vill bo och leva med mig! ❤️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

zlarviig
3/25/15, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Allt är underbart med Pussel 😂

Att han är en sån snäll och trevlig liten kisse som älskar att gosa på morgonen. Att han är en underbar lekkamrat och  bästa vän till min hund. Att han alltid böjer fram huvudet och vill att jag ska pussa honom när jag går förbi. Att jag alltid får massage av honom när jag har ont i magen. Att han alltid blir glad och skuttar fram för att hälsa när jag nästan råkar sätta mig på honom när han krupit in och lagt sig under täcket. Att han gillar att göra mig sällskap på toan genom att ligga i handfatet och vänta. 

Till och med att han alltid biter sönder kartongerna som mamma ställer ner som sovplats till vår andra katt så att det ligger massor av små kartongbitar utspritt över hela golvet när jag vaknar 😂

Men det absolut bästa med Pussel är att han älskar mig lika mycket som jag älskar honom och att han visar det genom att sova utanför min sovrumsdörr och jama glatt när jag väcker honom och sen hoppa upp på min axel och lägga sig runt min nacke och spinna. Och hur han somnar i mitt knä på några minuter i konstiga positioner 🐱

Långt blev det, svårt att sluta skriva om någon man tycker om 😃

Upp till toppen
Annons: