Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 830 ggr
Malinolsn
2015-03-06 21:04

Beteendefråga - Biter

Har en katt som börjar bli till åren, förut har han varit lite skygg av sig, men nu på senare tid har han blivit otroligt mysig och kärvänlig. Han stryker sig mot en och kurrar när man har honom i famnen, jättemysigt, MEN: han har även börjat ge ifrån sig små kärleksbett! Inte mot andra katter, utan bara mot oss människor. Han biter mest i händer och armar, men idag bet han mig även i halsen. Inte alls så hårt, och han har aldrig bitit så det gått hål, men man blir ju lite bekymrad ändå över vad det är han har fått för sig.. Han är inte aggressiv, och han verkar bara göra det när han har extremt mysigt. Säger man till honom så börjar han slicka en istället för att bita.
Tankar och idéer? 🙂

Annons:
[Torpedtass]
2015-03-06 21:26
#1

Fullt normalt, har en här hemma som gjort så i flera år.
Tycker det är så mysigt när de små kärleksnypen kommer och alltid i samband med kel. 😉

Malinolsn
2015-03-06 22:04
#2

Skönt att höra, så man inte har fått en galen katt på halsen, så att säga 😃🤪

solsken82
2015-03-07 13:43
#3

Hej!

Jag har en katt som biter men inte hårt. Det är när jag vill titta i hennes rumpa hon är jätte känslig. Även ibland när det blir för mycket borstning och kamning. Lite jobbigt eftersom det blir bajs i stjärten och behöver tas bort. Jag får dock bada henne o föna. När jag ibland vill klappa kan hon nafsa men det är när hon vill vara ifred. Kärleksbett har jag inte sett hur fungerar detta?

Upp till toppen
Annons: