Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 2250 ggr
burmamys
3/5/15, 7:58 PM

Bra klätterträd till balkongen?

Mina katter Simon och Saga önskar sig ett klätterträd till balkongen!!!Skrattar

Det vore roligt att få klättra! Gärna högt!

Ja och kunna tjattra på fåglarna! Tänk att få sitta nära nätet som vetter mot körsbärsträdet…

Bekvämare sittplatser vore inte heller fel!

Matte skrev du att jag vill kunna jaga fåglarna?

Absolut Saga, allt är noterat! Hmm tänkte att det kanske finns någon här som kan ge lite tips? 

Det ska helst vara i trä eller annat robust material som kan stå på balkongen året om (dvs utomhus men delvis under tak). Gärna högt, i alla fall mer än 150 cm, men tillräckligt bekvämt att klättra i så yttepytte Saga och något bekväme Simon tar sig ända upp… (no offense)

Kan tillägga att jag behöver tips på klös-/klätterträd som går att beställa på nätet, vore super att t ex bara såga ner och montera en trädstam men har tyvärr varken såg eller bil. Alla förslag mottages tacksamt! Blomma

Annons:
[HundochKatt]
3/6/15, 5:26 PM
#1

Kolla in på Zooplus. De har bra priser på klätterträd.

burmamys
3/6/15, 5:50 PM
#2

Okej även klätterträd i trä? Lite trött på att bara se plysch… Ska kolla, tack! =)

[HundochKatt]
3/7/15, 12:13 AM
#3

Missa det när jag läste…. Tror inte att de har enbart träd utan det är det vanliga med plysch och sisalrep, runt spånplattor.

[Torpedtass]
3/7/15, 12:50 AM
#4

Bygga eget med pelare och hyllor man enkelt köper från tex byggmax eller gamla grenar utifrån? Eller varför inte köpa en gammal möbel och ha kul med att förvandla den till klätterträd med krypin?  Sen är det bara att köpa sisalrep och vira runt potentiella klösytor. 😉

burmamys
3/7/15, 8:58 AM
#5

Nu har jag hittat några i trä! Några riktigt snygga vägghängda hos supercat, och vanliga som står på golvet (men i trä) hos zooplus. Blir nog en av de senare eftersom min vägg är i skugga stor del av tiden och det är praktiskt att kunna flytta klätterträdet till solen eller till skuggan beroende på hur varmt det är ute.

Tack för hjälpen! ❤️

UlrikaD
3/8/15, 2:55 PM
#6

Har du några länkar till dom du hittade? Funderar på att köpa någonting till min utegård och det behöver ju vara tåligt isåfall.

Annons:
burmamys
3/8/15, 3:25 PM
#7

Javisst! 😃 Hoppas du hittar något som passar.

Det var denna jag köpte (den är en del i en serie I - V):

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/klostrad_tra/468501

Finns även detta:

http://www.zooplus.se/shop/katt/klostrad_klosmobler/klostrad_tra/289013

Här finns ett liknande från supercat:

http://www.supercat.se/klostrad/klosmobler/sakura-klostrad.html

Och så deras vägghängda (också del i en serie):

http://www.supercat.se/klostrad/klosmobler/dolomit-pro-vagghangt-klostrad.html

Uppkatten
3/8/15, 8:38 PM
#8

Men obehandlad plywood lär väl inte bli speciellt hållbart utomhus? Plywood brukar ju vara rätt ordentligt känsligt för fukt? Eller finns det bättre sorters plywood i dag…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

burmamys
3/8/15, 10:09 PM
#9

Jag tänkte måla med lackfärg för att den ska bli fuktavvisande (och snyggare). De från supercat är däremot inte plywood utan solid trä.

Uppkatten
3/9/15, 6:22 AM
#10

Uppdatera gärna om hur det fungerar framöver! Tror vi är många som skulle vilja ha klättermöjligheter för katterna på balkongen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

burmamys
3/9/15, 7:16 AM
#11

Det kommer jag säkert att göra, men jag skriver mest på Burma iFokus. Kan försöka uppdatera här också =)

Sabbekatt
3/9/15, 10:16 AM
#12

Följer, är även jag intresserad av att skaffa något till mina katter på min innätade balkong.

[Forest]
3/9/15, 11:01 AM
#13

Jag satte upp hyllor i olika höjd så våra katter kunde sitta o titta ut, jag hade en planka inklädd i hamprep (tror jag det var) så dom lätt kunde klättra upp till dom olika hyllorna. Det var superenkelt och billigt

Annons:
Uppkatten
3/11/15, 7:18 AM
#14

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: